Režie:
Stephen FrearsScénář:
Christopher HamptonKamera:
Darius KhondjiHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Michelle Pfeiffer, Rupert Friend, Kathy Bates, Felicity Jones, Tom Burke, Anita Pallenberg, Harriet Walter, Iben Hjejle, Toby Kebbell, Stephen Frears (více)Obsahy(2)
Paříž dvacatých let. Mladý syn bohaté kurtizány se učí lásce díky postarší přítelkyni své matky. Když je po šesti letech nucen vztah ukončit a oženit se s někým jiným, nedokáže zapomenout a stahuje se do světa fantazie… Paříž dvacátých let, tzv. Belle Époque… Léa de Lonval (Michelle Pfeifferová), postarší svůdnice se sblíží s bývalou konkurentkou Madame Pelouxovou (Kathy Batesová) a rozhodne se jí pomoci - Léa jí slíbí, že stráví několik týdnů s jejím synem, devatenáctiletým Fredem (Rupert Friend), bonvivánem přezdívaným Chéri a naučí ho pár věcí o ženách. Neškodný flirt se však rozvine do vážného romantického vztahu, což překvapí každého včetně dvojice samotné. Šest let téměř manželské blaženosti uběhne a machiavelistická Madame Pelouxová ujedná pro Chériho sňatek s dcerou jiné své známé. Mladík se však s odtržením od Léy nemůže vyrovnat, což vede k vášnivé konfrontaci… (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Třetí film od režiséra Frearse, který jsem zkouknul, a zase ten samý problém. Rychle vyšumí. Nádherná výprava, Desplatův soundtrack par excellence, výborné herecké výkony – Michelle Pfeiffer a Kathy Bates bez výhrad, režie slušně řemeslná, ale prostě to nejde moc do hloubky. Příběh kurtizány na odpočinku Léy a jejího výrazně mladšího milence Chériho, kteří jsou po šestiletém soužití odloučeni a nakonec zjišťují, že k sobě cítili mnohem více než si sami mysleli, nevypoví nic víc, než že je to všechno vlastně komplikované a konec. No need to cry. Čekal jsem trochu víc. 60% ()
Dobře, dobře ... kulisy i herecké výkony jsou pěkné a hezky se na to na celé dívá. Dramatická linka je taky dobře načrtnutá, nicméně příběh jako takový mi nenabízí nic, na čem by mi záleželo. Vztah ústřední dvojice je nerovný ... VELICE nerovný - a víceméně sobecký ... oboustranně. Krom toho je vyplněný převážně sladkým nicneděláním - a zaujatý výhradně sám sebou, má sklony k sebedestrukci, takže prakticky nikam nesměřuje. Snad proto nedokáže zaujmout, popravdě spíš maličko nudí ... průměrné 3* ()
Říká se, že každý film si najde svého diváka, no a tenhle si našel mě.. Vizuální stránka mě zcela okouzlila, podmanila si mě, naladěno jsme měla ihned, Michelle Pfeifferová je tu nádherná a v těch překrásných, na tělo padnoucích šatech byla k zulíbání.. Rupert Friend dokonale naplnil mou představu o rozmazleném děcku, které je sice bohaté, ale bez mateřské lásky úplně ztracené.. Kathy Batesová se střihla tu manipulativní mrchu naprosto dokonale, byla výborná.. Na první pohled je to možná banální příběh, ale při troše snahy se v něm dá najít mnohem víc, např. úvahy na téma rodičovství - když je dítě na obtíž, hodí ho na krk někomu jinému, dá-li se dítě výhodně provdat/oženit, získává pozornost matky a zcela bezcitné zacházení.. Očekávaný závěr mě dostihl a vehnal slzy do očí, asi rozumím víc, než umím napsat.. ()
Frears natočil v podstatě velmi zajímavý a sympatický film. Vtipné a nadýchané dialogy zakrývají dramatickou vsuvku o tom, jak byly děti pro své rodiče pouze zátěží a poté výhodným obchodním artiklem. Výborná ústřední dvojice Michelle Pfeiffer, Rupert Friend a taky Kathy Bates. Ještě musím zmínit skvělý, lehce ironický konec. ()
Dlouho sem se trápila nad otázkou kolik dát hvězdiček. Tento film má spoustu kladů. Například herecké výkony z Ruperta se stává skvělý herec! A Michelle opět dokázala, že i po padesátce dokáže okouzlit svou krásou, ale hlavně svým talentem. Skvělá hudba, kamera a dialogi. Tomuto filmu lichotí i to že není přehnaně dlouhý. A konec byl úžasný. Tak to mám ráda, nepárat se stím. Zdělit rozněžněnému divákovi toužícím vědět co bylo dál co nejironičtějším způsobem :) A proto všechno dávám 4. s klidným srdcem. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (2)
- Lea (Michelle Pfeiffer) má v pokoji obraz od Alfonse Muchy. Je to pěkně vidět v závěru filmu, kdy se Chéri (Rupert Friend) vrací a je zde záběr při dialogu na Chériho a za ním je tento obraz. (Lukrecie)
Reklama