Reklama

Reklama

Poslední dům nalevo

  • USA The Last House on the Left (více)
Trailer

Mari Collingwoodová přijela s rodiči strávit prázdniny na jejich letní sídlo utopené uprostřed hlubokých lesů. Dívka poprosí matku, ať jí půjčí auto, a sama se vydá do nedalekého městečka navštívit starou známou. Zatímco si obě kamarádky referují o svých životních peripetiích, náhodně se seznámí se sympatickým chlapcem s tajuplně nevinnou tváří. Za chvíli se už všichni tři ocitnou v jeho motelovém pokoji a balí jeden joint za druhým. Jejich drogový večírek přeruší příchod mladíkových příbuzných. Ti se chtějí nepohodlných svědkyň zbavit. Obě dívky totiž vstoupily do cesty uprchlému psychopatickému vězňovi Krugovi a jeho kumpánům. Paige zavraždí, ale Mari, navzdory tomu, že ji znásilní a postřelí, dokáže utéct. Snaží se dostat k rodičům, ale do jejich domu shodou okolností také směřují kroky zabijáků, kteří se potřebují schovat před blížící se bouřkou. Manželé jsou velmi pohostinní, když ale domů dorazí polomrtvá Mari a rodiče zjistí, koho mají pod svou střechou, musí chtě nechtě odhodit civilizační návyky a vzít vykonání trestu do vlastních rukou. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (600)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kardinální otázka: jak je možné, že film, kde muži znásilňují ženy, hodnotí lépe ženy než muži? (dle IMDb) Vysvětluji to následujícím (-spoilery-): Horor na rozdíl od lehčích mainstreamových žánrů neumisťuje ženu do patriarchálního rozvrhu světa a nepřisuzuje ji v něm pasivní roli, ba naopak, kupř. „final girl“ není nic jiného než feministická ikona emancipující se ženy. Konkrétně tento film pak pracuje s revenge subžánrem – založeným na ublížení a následné pomstě –, jen s tím rozdílem, že oboje nevkládá do jedné ženy, jak je zvykem, ale do dvou, do dcery a do matky, které tímto můžeme chápat jako tutéž osobu. Dobrá, ale jak se tím vysvětluje vyšší hodnocení, které filmu udělují ženy? Jednoduše, ublížení (znásilnění) představuje maximální možnou submisivitu, to jest touhu ženy být ovládnuta a najít silného a spolehlivého muže, naopak pomsta zastupuje maximální možnou dominanci, tedy touhu po oné emancipaci. Horor nabízí ženám potěchu v takovém rozsahu, o němž se mužům může jen zdát. Horor je ženský žánr. Ovšem výše řečené je ve filmu přepsáno něčím ještě mnohem silnějším – důrazem na rodinu, ale zejména vyzdvihnutím mateřské lásky a ženských instinktů (dokonce i záporačka vnitřně ucítí, když se zbídačená dívka doplazí zpátky k rodičům). Poslední dům nalevo je de facto variace na onen notoricky známý autobus, který matka pozvedne, když pod ním leží její dítě. Nadto se ve filmu přepisuje Oidipův komplex, odvěké stigma klasického Hollywoodu (jistý badatel ho údajně našel ve všech filmech této éry), neboť vztah mezi matkou a dcerou se zdá být mnohem intenzivnějším než mezi otcem a dcerou. A co jiného je záporačka, pobíhající s odhalenými „Venušinými“ prsy než apel na rodinu. Chtěla by také poctivého muže a děti. Chtěla by kojit. Jenže není koho. Vážně oceňuji, kterak se tu přímluva za konzervativní hodnoty mísí s oslavou liberalismu. ____ Proč jsou horory tak přitažlivé? Protože horor je žánr velice přízemní a zemitý (bahno, voda, země v centru dění), ale současně revoluční a subverziví (proti-systémový) a idealistický – o velkých věcech se tu vypovídá způsobem, který je nám všem dobře znám. Horory překračují naši vlastní zkušenost, ale neopouštějí člověka a neukazují mu nic nového. ____ Dokonalý a precizní film. V každém detailu (rovněž však v polodetailech, celcích a v polocelcích). ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Za poslední dobu nejlepší horor, který jsem viděla. Všechno podle mého gusta. Úžasná atmosféra, jedna dost silná scéna, následné zúčtování a konec, který byl sice dost zbytečný, ale efektní (SPOILER: Varuji Vás, moc mě neserte! Mám mikrovlnku a nebojím se ji použít KONEC SPOLERU :o) Konečně se mi dostal do rukou horor, po kterém jsem tak dlouho pátrala!!! ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč zrovna takováto blbost musela jít u nás do kina, nebo proč vlastně vznikla ... Cravenův remake Hory mají oči (2006) byla bomba, ale tohle v rámci horrorového subžánru zvaný exploitation (zobrazující naplno násilí, mučení, ponižování, dlouhé útrapy obětí - kladných i záporných, sexuální násilí a ponižování, krvavá a mučivá pomsta - někdy, atd., atd. ...), tak v tomto žánru film naprosto selhává a přitom z něj vycházel. Last House on the Left z roku 1972 byl šokem pro tehdejší celý západní svět (zatímco Asie si v podobných šílenostech už frčela od let 60. bez sebemenších sebepokryteckých problémů) a ukazoval to, co popisuji v příslušném komentáři k tomuto starému, ale o to úžasnému, ujetému, šílenému a syrovému kultu. Ať si původní verzi přebere každý kdo chce jak chce, ale kult to je a bude. Pokud se podíváme na původní verzi, vidíme jasně to, co dělá explotation tímto docela nechvalným žánrem (obecně, on zas tak nechvalný a neoblíbený v historii a ve světě u publika nebyl, jen se dělalo, že je to špatné a zvrácené ...). Pokud se podíváme na tohle, něco co má být remakem, koukáme na něco, co s původní verzí nemá téměř nic společného. Je to americký "maistreemový" komerční film do kin pro diváky co mají plnou hubu popkornu a vychlazenou coulou mezi staženýma nohama, a pak se chlubí jak viděli ten "nový masakr, co kdysi Craven natočil počátkem 70. let a jakej to byl nářez" ... Achjo ... Kdyby tohle publikum, které tohle tvrdí a dává více než 3* vidělo v životě tolik a takové filmy jako já, do kina by na tohle ani nešlo (jako jsem naštěstí udělal). Ten film není žádný horror, ani exploitation ... je to spíš taková kriminálka, která prostě zlo, které Craven v 70. letech nastavil jako jasné - lidi baví mučit/znásilňovat druhé lidi a rodiče, obyčejní lidé, se za to dokážou pekelně pomstít -toto zlo zcela odlehčuje. Stejně tak to udělal a zprasil Rob Zombie ve svém remaku Halloweenu (2007)... Vysvětloval nám, jak To měl Michael těžké v dětství a podobné blbosti, ale o tom původní kultovní verze nebyly!! Tam bylo zlo podáno jako "čisté zlo", bez důvodu, bez pocitu msty za něco, jen z pouhého nutkání to dělat a důvodu, že to prostě násilníky baví a zajímá. Tohle ovšem dnešní svět není schopen příjmout, není schopen, nevím proč, přímout, že jxistují lidé s psychopatickou změnou osobnosti a nedokážou rozlišit, že slízat zmrzlinu je rozdíl jako někoho znásilnit ... Přitom takoví lidé jsou. Tento film vůbec nevykresluje postavy, herecké výkony jsou příšerné a scénář tak prvoplánovaný a čistě nelogicky "vycházející", že jsem málem zaplakal ... Jasně, všechno jde od začátku do konce jak po másle, abychom se dostali do cíle. To je vrchol nudy. Last House z roku 1972 byl mnohokrát napodobován, třeba Italy, a musím říct, že to byly mnohem lepší verze a že člověka čekalo vždy nějaké větší nebo menší překvapení ... Tady? Nic!! Herecké výkony ubohé. Krug , to je pojem!! David Hess zahrál Kruga mnohem, mnohem lépe, než tady ten šašek. Násilí?? Že by snad až na úrovni Irreversible (2002) ?? Proboha to snad ne??!! Vždyť v tom filmu se nic těm holkám skoro nestalo (ale ano stali se jim hrozné věci, ale srovnávám s ostatními "remaky" a podobnými filmy), dvě bodnutí do břicha a znásilnění snímáno buď z místa obličeje dívky nebo z dálky někde za stromkem asi 10 m daleko ... To se s výše zmíněným filmem ABSOLUTNĚ nedá srovnávat. A pak přichází pomsta ... ano na to si amíci potrpí, jak najednou je všechno drsné a krvavé a hloupě zahrané apod. Rodiče jsou druzí "Rambové" málem ... všechno jim vyjde a ta krvavost a drsnost??!! Podívejte se na původní verzi!! Víte jak dopadli tam násilníci??? Freda matka svedla na zahradě a při felaci mu ukousla penis, vyplivla ho a nechala ho se svíjet na zemi, Junior skončil s prostřelenou hlavou a mozkem na stěně, holku Sadie trochu pokopali a potopili v bazénu a když vylézala ven tak jí rozřízli hrdlo od ucha k uchu a Kruga si podala motorová pila ... Ne nejsem úchylný, ale jsem nadšenec do tohoto žánru a samotný nápad zremakovat tento film, mi přišel jako totální blbost, nesmysl a komerční tah na nevědoucích ovečkách, kteří o historii západního exploitation žánru neví zdaleka nic. A stalo se co jsem očekával, mírně násilná, protahovaná a trapná nuda. Opravdový masakr uznávám začíná od začátku potyčky otce s Krugem, tady je násilí par exelance. A ta mikrovlnka ... no to si snad dělali prdel ... Navíc kamera ještě uhla, což se v tomto typu filmů prostě "nedělá"... Pokud někoho zajímá opravdový nízkorozpočtový, ale povedenější remake (a to doslova kopie), ať se podívá na hypernásilný CHAOS (2005), který ač za mnohem málo peněz překonává tento film naprosto ve všem, zejména v násilí a osobnosti hlavního záporáka (Chaose - původně to měl být Krug...). Shrnuto a podrtrženo, jeden z nejhorších exploitation horrorů v mém životě a celkově jeden z nejhorších horrorů posledních pár měsíců ... () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tvůrci udělali s originálním Last Housem to nejlepší, co se dalo. Totiž vyškrtli rádoby komickou groteskní linii s policisty, vyeliminovali spoustu nelogičností a sehnali víc peněz. Násilí je zde na takovém tom stupni, kdy se dá ještě v pohodě vydržet, ale současně je i dostatečně silné na to, aby v člověku vyvolalo nějakou emoční odpověď. Výsledkem je vynikající a skvěle natočený soft-exploiťák, jenž přebíjí původní film ve všech směrech. Diváci hýkající nadšením u Mumie, Transformerů a podobných pohádek mohou dál vypouštět žvásty o nudném a samoúčelně brutálním filmu, no víc mimo však už ani být nemohou. Lepší horor nebyl v českých kinech pěkných pár měsíců, takže skutečnost, že jsem na něm byl v sále sám, je svým způsobem velice smutná. 85% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Crawenov základný kameň v podobe pôvodného filmu a navyše aj pozícia producenta, boli pre mňa dostatočným lákadlom, aby som na film zašiel do kina. Tak perfektne vyváženú thrillerovú zápletku s dokonalou porciou horrorového napätia som naposledy pocítil práve pri Crawenovom režijnom počine 'Red Eye', takže som presne vedel, odkiaľ vanie vietor. Ale napokon ani grécky nováčik na poste režiséra si neviedol najhoršie, príbeh roztáča svoju thrillerovú líniu pekne pomaly a pomalý rozjazd mu celkom svedčí. Miestami poriadne pritvrdí naturalistickými scénami, nešetrí krvou a ale naopak šetrí s porciou klišé, ktorú prakticky eliminoval na minimum. Najväčším sklamaním bola nevýrazná hudba a ešte menej výrazní záporáci, od ktorých nevyžarovala takmer žiadne negatívna charizma, ktorá by znásobila pocit znechutenia z ich úchylných činov. Celkovo - spokojnosť. 75%. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Film měl premiéru 13. března 2009. (Chatterer)
  • Původně měl mít film premiéru rovnou na DVD. (Elisebah)
  • Původně se měl film natáčet ve stejných lokacích jako původní film z roku 1972, tedy ve Westportu v Connecticutu, ale hrozilo nevhodné počasí, tak se od tohoto nápadu upustilo. (Elisebah)

Reklama

Reklama