Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Chutně okořeněná, šťavnatá a elegantně naservírovaná podívaná. Úvodní scéna naznačuje, že Šaráda nebude jen tak nějaká komediální limonádka, ale perfektní a pikantní směs krimi, romantiky a humoru. Audrey Hepburn je zde okouzlující (jako obvykle), James Coburn působí velmi drsně a nekompromisně a Cary Grant ukazuje své charisma. Scéna s pomeranči je velmi úsměvná a nezapomenutelná, stejně jako telefonování z budky v metru, resp. celá dramatická podzemní "honička". Příběh s sebou nese i překvapení a zvraty, což dodává filmu na poutavosti. ()
Celkem fajne film, jak by řekli na ostravsku. Audrey Hepburn je kouzelná v každé roli. Bohužel, většinou hrává (tedy spíše hrávala) v naprosto dementních filmech, tudíž mě velmi potěšila její účast v něčem pořádném. Cary Grant by si mohl klidně otevřít stánek a začít prodávat charisma, protože ho má na jednoho člověka až moc. Společně jim to sekne. Ostatní herci jsou také fajn. Mají ostré rysy a rozhodně nesplývají. Děj je napínavý a servírován s pořádnou nadsázkou a lehoulinkým humorem. Samozřejmě v závěru příjde patřičný zvrátek. (pozor! nikoli kratce po ostravsku ,,zvratek") Velmi se mi líbila scénka na pohřbu a vůbec se mi nelíbila sprchovací scénka. Sprchovat se v obleku? No, to snad ne! Takové pěknější 3*. V přehnaném úžasu jsem z filmu rozhodně nebyl. ()
Cary Grant je jeden z najväčších sympaťákov filmového plátna, Audrey je možno úplne najkrajšia a najsympatickejšia herečka všetkých čias. Keď im niekto napíše svižný scenár s jedným nečakaným prekvapením na záver, vyzerá to na dokonalý film. K tej dokonalosti mi tu chýbala asi iba réžia jedného z najlepších režisérov, samozrejme Hitchckocka. To by bol trojlístok.... ()
Film, jehož MacGuffinem je 250 000 ostře hledaných "babek", kolem nichž se strhne kolotoč hitchcockovsky černohumorné... ehm šarády. Stanley Donen ze sebe vymačkal opravdu to nejlepší a přinesl snímek, který je nejen efektivně natočený, plný zvratů, překvapení a falešných identit, scenáristicky vybroušený, božsky obsazený i nebývale hudebně zvládnutý, ale hlavně umně pendlující mezi konverzačně-situační komikou s nádechem romantiky a mrazivým thrillerem temných spodních proudů. Že je vám to povědomé? Ano, onen výše utroušený příměr ke géniu mistra Hitche opravdu není jen slepým konstruktem, i když Hitche samotného by námět asi zaujal pramálo. Poklona, pane Donen! ()
Vynikající žánrová směsice, která se několikrát hladce překlopí od lehké romance k solidnímu thrilleru, v němž se to hemží tajemnými muži, záhadami a zvraty. Opravdu povedený scénář, vypointované vtipné dialogy, které mnohdy zapůsobí o to víc že se jakoby do příslušného žánru nehodí, a také ústřední herecká dvojice vedou k tomu, že je Šaráda svěžím filmovým zážitkem. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Cary Grant nejprve film odmítl a tak se zvažovala dvojice Warren Beatty a Natalie Wood. (Kulmon)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
- Původní scénář odmítlo sedm studií. Když jej Peter Stone změnil, všech sedm studií se rázem začalo o film zajímat. (Kulmon)
Reklama