Režie:
John CassavetesScénář:
John CassavetesHudba:
Bo HarwoodHrají:
Gena Rowlands, Peter Falk, Fred Draper, Lady Rowlands, Katherine Cassavetes, Matthew Labyorteaux, Matthew Cassel, Christina Grisanti, Xan Cassavetes (více)Obsahy(1)
Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (59)
Mrazivé psychologické drama (s lépe padnoucím názvem Ovlivňovaná žena), při jehož sledování jsem měla téměř permanentě nepříjemný pocit a místy i husí kůži. Mabel se ocitla v životní krizi, pod vlivem velmi silných emocí a tak nějak se ztratila sama sobě. Trýznivá bolest jejího vnitřního zoufalství byla patrná z každého pohledu, pohybu, reakce. Gena Rowlands podala strhující výkon, doháněla mě k slzám a poměrně dost nevybíravým způsobem přinutila přemýšlet.. ()
Samozřejmě je to dlouhé, samozřejmě je to zdlouhavé, jenže bez těchto rysů by to nebyl tak skvělý a hluboký film, protože tak vznikají a narůstají psychické poruchy. Zde navíc bylo smyslem ukázat také vnější důvody, které slabší psychiku rozleptávají, až se zbortí, aniž si kdo z okolí uvědomuje jakoukoliv vinu. Gena Rowlands je naprosto skvělá a Peter Falk nezůstává příliš pozadu. ()
"Žena pod vlivem" je velmi intenzívní snímek, ale nikoli jen díky skvělým hereckým výkonům, ale také díky neskutečné režii, kdy John Cassavetes byl schopen až neuvěřitelně umocnit každý okamžik, který na plátně sledujete. To, co vypadá jako obyčejná večeře, se v jeho podání mění v psychologické drama, od kterého chcete utéct. Tenhle film ve vás zanechá silný dojem. ()
Skládá se to převážně z velmi dlouhých situací, ve kterých se Gena Rowlands chová pošahaně. Ze začátku jsem moc nevěděl co si o tom mám myslet, ale pak už mě to začalo zajímat. Nejvíce na mě zapůsobila část po příjezdu z nemocnice. Cassavetes skvěle vystihl rozpaky všech přítomných a dokázal je přenést i na mne. Nebylo příjemné to sledovat. Každopádně optimistické zakončení mne potěšilo. ()
Trochu mě skličoval pocit, že tady nešlo o žádnou novovlnnou studii patologie nižší střední třidy, ale spíš o morbidnost a typicky americkou exhibici strachu před selháním příčetnosti a strachu z násilí. Bez sexy kulis dělnického prostředí a takřka automaticky naskakující akceptace pustiny duše žen z domácnosti by se to klidně mohlo odehrávat v palácích ze seriálu Dynastie: taková dík improvizacím artovější Carrie bez duchařin. Prostě Amerika. To, že je to lepší než Čelisti mě neutěšuje dost... ()
Galerie (23)
Photo © Leopardo Filmes
![Žena pod vlivem - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/702/167702108_2lkpkg.jpg)
Zajímavosti (5)
- Film stál pouhých 250 tisíc amerických dolarů, o částku se rovným dílem rozdělili Peter Falk a John Cassavetes. Točilo s v neuvěřitelně skromných podmínkách v pronajatém domě, kde všichni dělali co bylo právě zapotřebí. (sator)
Reklama