Hrají:
Eliška BalzerováObsahy(1)
Příběh Angely Kennedyové Lipské, ženy středních let, kterou právě opustil manžel a která se po desetiletích v roli manželky a matky začíná učit žít sama, sklízí úspěchy po celé Evropě a je jednoznačně nejúspěšnější komedií současné irské dramatičky Geraldiny Aron. Její česká inscenace v režii Jany Kališové a s Eliškou Balzerovou nejen v hlavní, ale i ve všech ostatních rolích, má za sebou už více než 200 zcela vyprodaných repríz. Na diváckém úspěchu má jistě zásadní podíl brilantní výkon Elišky Balzerové, ale také i to, že Můj báječný rozvod je sice především skvělá komedie, ale o vážných a docela smutných peripetiích života, které jsou důvěrné známé minimálně ženské části populace. V této one lady show však končí happyendem! (oficiální text distributora)
(více)Recenze (72)
Naprosto nezapomenutelná hra úchvatné herečky mi dala letmý polibek a zase odešla. Rozhodně se na to budu muset podívat znovu, abych pochytil všechny narážky a myšlenky, už tak jsem se ale stihl zamilovat do Angely a vytvořit si mimořádně kladný pohled na inscenaci. Obdivuji Elišku Balzerovou za její sloní paměť, dokonalý herecký výkon a nenahraditelné charisma. Klobouk dolu a 95%. ()
Eliška Balzerová předvedla excelentní výkon. To, že vážné pasáže většinou mezi všemi těmi komediálními prvky nevynikají tak, jak by měly, s tím by se mělo tak trochu počítat. Vážné téma nebude ve stínu komedie nikdy působit tak vážně, jak by působilo normálně. To ale na kvalitě celé hry neubírá a já jsem se upřímně bavil. ()
Naprosto úžasný herecký výkon Elišky Balzerové v roli pomalu stárnoucí ženy vyrovnávající se se svým rozvodem. Ze hry jde díky ní cítit perfektní nadsázka, každá hláška je pronášena s obrovským vcítěním do postavy - někdy s ironií, jindy s nadějí, vtipem, někdy se zoufalstvím.... Sama hra z pera Geraldiny Aron je naprosto dokonale napsána a paní Balzerová by se za své podání před autorkou rozhodně nemusela stydět! ()
One-woman-show aneb divadlo jedné herečky je určitě tou nejobtížnější hereckou činoherní disciplínou, ale Eliška Balcerová dokazuje, že je skutečně výbornou herečkou a že i tenhle náročný divadelní formát s přehledem ustojí. Herecká erudice, cit pro odstín a zabarvení řeči (to množství různých lidských typologií, které paní Balcerová ztvárňuje - od lidí s různými poruchami výslovnosti až po asijskou zdravotní sestřičku...). Až na těch pár zbytečně lascivních vtípků je to nadprůměrná komediální inscenace...a příjemné setkání s dílem irské dramatičky Geraldiny Aronové... ()
Zázrak asi nejtěžšího hereckého umění - divadla jednoho herce. Téměř dvě hodiny souvisle hraného textu jsou samy o sobě mimořádnou zátěží paměti; blízkost hlediště a jeviště prozrazuje sebemenší nedořek a odskok od tíživých nároků či absenci také potřebné hercovy radosti z takto komplikované úlohy. Eliška Balzerová je paní herečkou a ví se to o ní ještě dříve, než na sebe upozornila v dietlovských dílech NEMOCNICE NA KRAJI MĚSTA. Střídání různých hlasových poloh hlavní postavy, reprodukce hlasů postav dalších, četné a ne právě snadné pohybové akce, dívčí hbitost zavedené sedmdesátky, ostře a dobře pointovaný text, jemuž není cizí něžný a hravý humor, jemuž není nic lidského cizí včetně sebekriticky zabarveného odstupu, to všechno není jen příležitost, ale i hra, kterou s herečkou sdílí i její publikum. Bezpochyby jde o jedno z nejvýznamnějších představení tohoto roku silně nadnárodní úrovně. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (2)
- Hra měla světovou premiéru v roce 2001 v irském městě Galway, rodišti autorky Geraldine Aron. (skudiblik)
- Podle úspěšné divadelní hry Můj báječný rozvod irské spisovatelky Geraldine Aron vznikl v roce 2018 její první filmový přepis s názvem Brillantissime. (Agatha)
Reklama