Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Matka na sociálku, otec do kriminálu, holka na psychoterapii. Tak se mi jeví výsledek jednání postav tohoto filmu. Drama o příliš brzkém sexuálním dospívání dívky ve věku dítětem, ale s tělem ženy, je nepříjemné. Zejména proto, že hlavně její rodiče jsou extrémně sobecké a neempatické osoby, otec navíc násilník a v sousedství taky nežije moc milé osazenstvo. Jenomže mi to celé přišlo odcizené, příliš vykalkulované a spíš jsem v příběhu viděla, že jím režisér maskuje vyprávění o vlastním sexuálním dospívání a orientaci. SHRNUTÍ: Jak dospět, když vám všichni okolo buď dospět zakazují nebo vás rovnou staví do pozice dospělé. ()

Narya89 

všechny recenze uživatele

Film mě poměrně oslovil a líbil se mi svým zpracováním a příběhem o mladé "nevinné" půvabné cizince, po které všichni touží, nicméně ta její údajná nevinnost a nesmělost mi přišla místy až extrémně nehodící se k jejímu přístupu k sexu ala houska na krámě, neboli vyspim se s každým, kdo si o to řekne, ani nebudu protestovat, před každým se svlíknu, atd. Jako neumim si představit být k tomu ve třinácti až tak laxní, jako byla ona - mimoto na třináct nevypadala ani náhodou, a v tomto věku jsou ty rozdíly opravdu znatelné, takže bych ocenila, kdyby věkově herečka skutečně odpovídala, člověk pak získá zkreslené představy o stáří. Samozřejmě otce jsem jí nepřála a líbili se mi sympatičtí sousedi, jež ji poskytli azyl, stejně jako její černý přítel....ale celkově bylo ve filmu pár absurdních scén, nepřišlo mi to úplně reálné, např. to jak někdy mluvila hrozně potichu a stydlivě a jindy zase tvrdě vystupovala proti sousedům, a právě ten její přístup k sexu. Cca 70% ()

Reklama

Hannibal92 

všechny recenze uživatele

Neviděli jste film? Zvažte přečtení mého komentáře, mohli by jste přijít o část příběhu!! Opravdu ta podoba s American Beauti je obrovská a myslím že kdyby se jí trochu ubralo, rozhdoně by to filmu neuškodilo. Scéna kdy se Jasira přišla omluvit kamarádovi ze školy, mě docela dostala "Tak jsi s ním udělala rozhovor, to mě nebere" "A co by tě teda bralo?" "Nic už je pozdě...........nebo už vím, vyspi se semnou" No teda jako sice jsem něco podobného čekal, ale že to na ní takhle vyhodí a ona mu ještě kývne to jsem teda nečekal. Nadržený přítel, ještě nadrženejší soused a dceruška svého rasistického, vlasteneckého, libanonského tatíčka, který chce mít svojí dcerušku dokonalou a udělal by pro to cokoliv (což se mu ne zrovna daří), si to všechno náramě užívá, i když se občas tváří že nechce, že se jí to nelíbí, nebo dokonce jako telátko, který vůbec neví o co jde. Jak už tady někdo psal, tak jediná rozumná a "normální"(otázka je co je dneska normální) rodina se zdají manželé od vedle, hlavně tedy těhotná manželka, která se snaží "nevinnou" holčičku ochránit před zlem, které na ní číhá hlavně od souseda. Na film se rozhodně koukat dalo a asi kromě té podoby s American Beauti a trochu moc nadrženou třinácti letou Jasirou, nic vytknout nemůžu. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení. Hrozivě skutečné drama o znásilnění a sexu nezletilých (13 let pro upřesnění). Film naštěstí nedusí diváka depresivní atmosférou, ale vážné pasáže prolíná se zábavnými (kočka, první orgasmus, "Have sex with me"), a jde mu to stejně skvěle, jako to šlo u Americké krásy. Je vidět, že jsou oba filmy od stejného autora. Summer Bishit bylo v době natáčení již osmnáct let a musím říci, že jde o jedno z nejkrásnějších stvoření, jaké jsem kdy viděl. Ona i ostatní podávají bezchybné výkony, obzvláště musím vyzdvihnout Aarona Eckharta, který zde a v Temném rytíři dokázal, že by klidně mohl patřit mezi hereckou elitu. Snad, jednou... Nothing Is Private se mi zarylo pod kůži a zůstane tam ještě pěkně dlouho. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Vážím si Allana Balla za jeho mistrovský scénář k American Beauty a je mi celkově jako tvůrce velmi blízký (Six Feet Under je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů a True Blood mám taky moc rád). Většinou v posledních či úvodních epizodách jednotlivých sérií osobně režíruje, tudíž jsem věděl, že by režie neměla být problémem (a opravdu nebyla). Navíc by si člověk řekl, že scénárista takového formátu, jakým Alan Ball bezpochyby je, špatný scénář prostě napsat nedokáže. V tomto případě jsou to asi spíše postavy, co mi na Towelhead vadilo nejvíc (v Americké kráse pro mě byly bez výjimky všechny postavy alespoň nějakým způsobem sympatické či zajímavé). Rasistický, despotický, chvílemi až fašistický otec, napůl libanonská, napůl americká mladistvá nymfomanka, prasácký soused středního věku a nadržený Afroameričan. Příběh nakonec vyznívá jako proces „ordinary girl´s gone teenage slut“ a to by byl materiál spíš na nějakou teenagerskou parodii a ne na „seriózní a zároveň kousavé ballovské drama“. Velké zklamání. 3* kvůli zbylým sympatiím vůči Alanu Ballovi. ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama