Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Tak jsem byl zvědav na tuto sérii, protože Joss Whedon patří k dobrým režisérům seriálů. Námět je to neobvyklý a občas i zajímavě zpracovaný, herecké obsazení není vůbec špatné zejména Tahmoh Penikett v roli neúnavného detektiva válí. Eliza Dushku taky není k zahození. První polovina série se však až na pár dílů k nadprůměru vyhoupne jen velmi těžce až po díle šest a sedm dostane série ty správné otáčky a napětí. A člověk zde nesleduje jenom děj, ale je konfrontován s některými zajímavými etickými, filozofickými otázkami. Každým dílem je seriál o něco lepší a já se těším na druhou sérii neboť hodně věcí bylo nezodpovězeno a navyřešeno. Seriál netáhne ani tak Eliza jako spíše vedlejší postavy zejména ten mladý génius co vymyslel mazání mozků u mě vede,ale i ostatní jsou zajímaví, přísahal bych že v jednom dílu hraje Geoffrey Rush. Snad seženu originální pilot od Wheddona, třináctá epizoda bude na konci července, druhá řada snad přijde brzy a bude ještě lepší. Nebo by raději měla být, v současné seriálové konkurenci není DollHouse nejhorší, ale do špičky mu pořád dost chybí. Moje hodnocení je výrazem solidarity fanouškovské Whedonovi, přece jen měl bych dát jen třiapůl protože některé epizody a momenty jsou fakt slabé, ale já budu hodný a přidám tomu. Update: Druhá série dává na slabosti té první spolehlivě zapomenout, příběh i postavy jsou daleko rozpracovanější, spousta dějových nápadů, twistů, které mě dostaly, nebýt toho zbytečného dílu 13 a kus závěru v epizodě 12, který mě vyloženě přišel jako pěst na oko, tak to mohlo být pět hvězd rovných! ()
První řada - 60%: Faith versus nadnárodní korporace. Otázka zní, kdo je zde loutkou? A odpověď na ní je vice něž snadná - geniální tvůrce Joss Whedon, kterému Foxové ze strachu, že by se opakoval stejný neúspěch sledovanosti jako v případě Firefly, udělali z promyšleného díla sci-fi variaci na CSI. Druhá polovina už sice nabírá vítr do plachet, hlavně díky herecky zkušené + atraktivní Elize, rozvedení dějové linky okolo záhadami obestřeného Alphy a vůbec silnějšímu feelingu „whedonovské" atmosféry, ale za těch prvních pět dílů by studio zasloužilo postavit před popravčí četu. Po první řadě tak není Dollhouse ve finále horší ani lepší jak většina současných seriálů.... je hlavně úplně jiný. Druhá řada - 100%: Whedonův tým dostal absolutní svobodu, Echo čtyřicet osobností a uživateli s nickem Arachneuss se splnil sen. Sen o tom, jak by to vypadalo, kdyby jste smíchali dohromady psychologii postav z Buffy, nápaditost ála Firefly a kick-ass akci ve stylu Angela. Druhá a poslední série Dollhouse je totiž tou nejlepší seriálovou řadou z „whedonovského univerza", která kdy spatřila světlo světa. Během pouhých třinácti dílů seriál bez sebemenších problémů přebíjí vše za poslední rok a nechává za sebou ty nejsilnější emoce, jaké je lidská mysl schopna absorbovat. Geniální v každém detailu! Takže... „Did I fall asleep?" ()
Je poznat, kde dostal Whedon volnou ruku, ale nemyslím si, že kdyby to natočil celé podle studia, byl by to propadák. Jen by to bylo jiné. Takhle je to ovšem perfektní a když se začnou odhalovat tajemství, napětím jsem nedýchala. Whedon dokáže stvořit nezapomenutelné postavy v originálním prostřední. A epitaf byl bonbónek navíc. Víc depresivní závěr si ani nedovedu představit. A Alan Tudyk byl (aspoň ze začátku) stejně roztomilý jako ve Firefly. Co víc si přát? ()
Seriál jsem začala sledovat ze zvědavosti. Pořádně o něm nikdo z mého okolí nevěděl, takže jsem neměla možnost s někým to rozebrat atd. Ze začátku opakující se děj - někdo přijde najme si Echo, něco se zvrtne a ona to zvládne. Ale opět byla jsem zvědavá v co se příště promění a jestli se seriál někam pohne. 1. sérii bych hodnotila tak na dvě až tři hvězdičky, ale právě ta druhá byla nabuchaná výborně! Jak jsem četla v nějakém článku - může to být dané tím, že původně seriál měl mít 5-6 sérii, což studio zatrhlo a tak scénarista musel vše narvat do 2. série. Líbili se mi díly, které se zaměřili i na jiné loutky a jejich osudy (Siera, Victor), přece jen Echa jsem už měla dost. Poslední dva díly vždy na konci série jsou taktéž dobré a víc se přibližují k žánru sci-fi. Prostě nakonec jsem byla ráda, že jsem nakoukala celý seriál. Má jen pár dílů, tak to jde rychle a je čím dál tím lepší. ()
Pět let čekání na nový Jossův opus se vyplatilo, přestože jsem k němu zpočátku přistupoval veskrze kriticky. Dollhouse je na poli seriálů mimořádným zjevením a dosavadním Whedonovým nejambicioznějším, nejrafinovanějším, nejchladnějším a bezesporu nejvyzrálejším počinem. Pro běžného diváka však bude Dollhouse nejspíše těžce stravitelnou pochutinou. Seriál jde proti všem zaběhnutým klišé a seriálovým konceptům (hlavní hrdinka nemá po většinu seriálu vlastní osobnost atd.). Dollhouse je v těchto ohledech jedinečný a nemá konkurenci. Whedon stvořil auru takového tajemna, za které by se nemusel stydět ani Lost, servíruje nám šokující dějové zvraty (které by záviděl i Alias) a všechno je tu chladné a "nedořečené" (a zároveň neustále chytré). K prvním epizodám jsem sice přistupoval skepticky a "missions of the week" (stand- alone epizody) mě nechávaly chladnými, nicméně druhá polovina série vrcholící vynikajícím finále mi vytřela zrak (epilog Epitaph One z budoucnosti snad ještě víc). O poznání temnější a filozofičtější druhá série nabere od páté epizody neuvěřitelné tempo, děj až do konci za přibývající anarchie a chaosu, jež neodvratně směřují k apokalyptickému konci graduje. Dochází tak na precizní lámání charakterů (z nichž má většina svou psychologickou hloubku) rukou v ruce se zajímavou dějovou linií o postupném zneužívání technologie Rossumem. Bohužel nám z důvodů ukončení seriálu studiem Fox nebylo umožněno se dozvědět za jakých okolností vlastně k apokalypse došlo (mnoho vedlejších dějových linií uspokojivě uzavřeno nebylo, osudy mnoha postav neznáme), nicméně Jossem vynucené vynikající finále působí uzavřeně a nesmírně emotivně (poslední scéna je symbolickou tečkou za celým seriálem). ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- Námět na seriál vymysleli Joss Whedon a Eliza Dushku na společném obědě. (hellstruck)
- Joss Whedon měl pro seriál plán na pět sérií, dokonce si během tvorby pro sebe črtal vývoj hlavních postav. Kvůli zrušení v průběhu druhé série tak základy tohoto vývoje musely být upraveny na plochu několika epizod. (novoten)
- S rolí seriálové doktorky Claire Saundersové bylo spojováno i jméno kanadské herečky Kathleen Robertsonové. (Conspi)
Reklama