Reklama

Reklama

S panem Kufaltem se na začátku setkáváme jako s vězněm. Koho by napadlo, že se do pruhované kazajky dostal pro přehnanou poctivost! Býval účetním, a když ohlásil, že v pokladně chybějí peníze, zapomněl, že klíče má kromě něho také šéf. A pan Kufalt je navždy společensky i psychicky poznamenaný. Začít po propuštění zase normálně žít, je pro něho o to těžší, že v Německu 20. let je hospodářský i společenský rozvrat. Od porážky v první světové válce uplynulo teprve pár let a vládne jediný zákon: právo silnějšího. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

Brouk 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších TV insencí, kterou jsem kdy viděl.... Hans Fallada je citlivý spisovatel, co ve své době uměl koukat kolem sebe a nemlich to samé uměl při zpracování této předlohy F.Filip... Dokázal vytvořit pod svou taktovkou neopakovatelný herecký koncert ústředního tria: Munzar-Racek-Hrušínský.... Jó, kdyby tak ČT neboli ČST ("čejtý") měla schpného a průbojného skladníka archviních pořadů a takové snímky v nějakém pořadu tyto snímky cyklicky servírovala, přestanu snad prskat na stará kolena nad daní z používání TV, která jde do... (ale to už nepatří k tomuto excelentnímu snímku).... :-) ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

První díl je více než dobré pokoukání. Vlastně výborné. Všichni herci bez výjimky odvádějí (na dnešní poměry rozhodně) nadstandardní práci a souhru Luďka Munzara, Rudolfa Hrušínského, Josefa Somra, Petra Haničince a Ilji Racka je radost sledovat. Svým civilním projevem si mě snadno získala i Iva Janžurová a pobavilo mě zjištění, že Ubohý pan Kufalt je vlastně gangsterka o vzestupu (a zřejmě i pádu, uvidíme v druhé části) právě propuštěného vězně, která se ovšem odehrává v Německu 30. let. Stylové, pěkné.__P.S. Druhý díl je na stejné úrovni. Potěšil mě hlavně větší prostor pro Josefa Vinkláře, Gabriela Vránová a závěrečná jízda kočárem. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Úsporným jazykem televizní inscenace převyprávěné ironické drama lidského věznění. Falladův Kufalt (skvěle zahraný Luďkem Munzarem) coby symbol strachu z neopatrnosti se vzbouří proti bezpráví, jehož se stal obětí, paradoxně tím, že s ním asimiluje, a urychlí tak svůj návrat do poroby. Ničím jiným není ta jeho svoboda, jejíž stezky nezadržitelně vedou opět do nehybna mříží. Tam či onde zůstává vězněm, jímž se narodil a vězeňským lůžkem bude i zem, na níž naposledy složí své údy. Kufalt s maskou přesvědčeného vítěze od prvního svého kroku na zdánlivé svobodě (zachycené jako labyrint sociálních, psychologických a tělesných závislostí) opět jen a jen prohrává. Každý pohyb v neviditelných poutech znamená jen a jen další jejich utažení, každý krok od vězeňské budovy jej přivádí do jejích hlubších a hlubších kobek. ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Absolutně vynikající koncert Luďka Munzara a Rudolfa Hrušínského. Tím nijak nesnižuji výkony Ilji Racka a Petra Haničince, František Filip prostě opět dokázal, že dokáže natočit nejen milé a psychologické kousky, ale i drama, při jehož sledování člověku mnohdy přeběhne mráz po zádech, aniž by sledoval cokoli s hororovým prvkem. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Vkládal jsem do pana Kufalta velké naděje, ale stejně jako pana továrníka Zahneho, i mne hluboce zklamal. Od první chvíle, co byl uveden do Domova míru, vypadal, že to dotáhne na velkolepý společenský typ, jenže postupně se změnil v amatérského hochštaplera a sňatkového podvodníka, který vinou série několika náhodilých chybných rozhodnutí (většinou jiných osob) prostě jen dostojí původnímu fatalistickému názvu předlohy. Tudíž se smiřuju s tím, že to nakonec vlastně bylo jen o společenských poměrech. Ubohý pan Kufalt! Sehráno to bylo pěkně, vedle Munzara a Hrušínského zvláště Řanda, Haničinec, Racek, Janžurová. Neříkám, že si to nějakou hvězdu navíc nezaslouží, ale já budu spíš šetřit. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama