Kamera:
Harold RossonHudba:
Lennie HaytonHrají:
Gene Kelly, Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Jean Hagen, Cyd Charisse, Douglas Fowley, Millard Mitchell, Rita Moreno, Mae Clarke, Bobby Watson, Lance Fuller (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (466)
Film o filmu ve filmu, v kterém pronikáme různými úrovněmi média v dlouhých (až moc) choreografických sekvencích, že vynořit se poté z celého toho světa zpět do reality je jak probudit se z hodně dlouhého a hlubokého snu. Technicolorové barvy, nelidská vizáž protagonistů a jejich děsivě dokonalé choreografie k tomu jen dopomáhají. Naštěstí mě během sledování občas vyhodí z kolejí prudká bolest mezi žebry po kopanci od Alexe DeLarge. ()
Úžasný film s extrémě vypilovanými tanečními scénami a písničkami. Je to opravdu bomba, navíc humor je na vysoké úrovni a spolehlivě pobaví. Na to ultranamakané stepování nemohu zapomenout a písnička Singin' in the Rain je dnes kultovní jako samotný film. Prostě geniální dílo po kterém jsem vždy hrozně happy. ()
Když jsou v muzikálu to nejlepší mluvené dialogy, a to nejotravnější příliš dlouhé a rozjívené muzikálové scény, tak je něco špatně. Já to přepíčené muzikálové pitvoření a skotačení nemám rád tak nějak z principu, a když je moc dlouhé a přidají se k němu navíc i superpozitivní tymolinove usmevy všech zúčastněných a barevný holokaust všude kolem nich, tak už je to na solidní migrénu... Jenže pak přijde další geniální dialog, pak pro změnu nějaká muzikálová scénka v délce a kvalitě bez problémů přijatelné, chytrý příběh, a i já musím uznat že je to prostě velice fajn. I když méně eskamotérství, a více "filmu", by v něm opravdu neškodilo. 8/10 ()
Jak nemám rád muzikály (což tady zmiňuji poměrně často), tak tohle je další vítaná výjimka, ovšem tentokrát opravdu výrazná a tučná. Základ každého muzikálu, tedy krásný hudební doprovod a taneční choreografie, je tu splněn na sto procent, a navíc podpořený sympatickými herci a tak energickým a veselým příběhem, za který by se nemusel stydět ani Charlie Chaplin v nejlepších letech. Každopádně jsem rád, že jsem našel špičku žánru, kterému nijak neholduji - obdiv směrem k tvůrcům a hereckým výkonům je speciálně v tomto případě oprávněný jako málokde. 95% ()
Tradičný muzikálový koncept z polovice minulého storočia funguje dodnes na výbornú. Skvele som sa bavil, muzikálové čísla na jednotku, chytľavé, zábavné, proste všetko funguje ako švajčiarske hodinky. Príbeh je klasika, ale poctivá, romantika, humor, všetko sa veľmi vhodne dopĺňa. Vizuálne je to občas prepísknuté, takmer gýč, ale ono to k tomu asi patrí. 85%. ()
Galerie (116)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (61)
- Hlavní zápletkou filmu je "nepoužitelný" hlas Liny Lamont (Jean Hagen) a z ní plynoucí fiktivní varianta "přidělování" hlasu někomu jinému. Skutečnost byla taková, že sama Debbie Reynolds (Kathy Selden) musela být předabována několika herečkami, mezi nimiž byla paradoxně i zmíněná Jean Hagen. (Rosana)
- Natáčelo se od 15. června do 21. listopadu a 26. prosince 1951 v Kalifornii. (Varan)
- Lekcie, ktoré Line (Jean Hagen) odovzdáva jej tréner, sú tie isté výučby, ktoré doktor Paul (Tim Curry) dáva Angelovi (Sylvester Stallone) vo filme Oskar (1991). (WalterIK7)
Reklama