Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (83)
,,Čo sú to za ľudia, čo dokážu sedieť oproti sebe a nerozprávať sa?" ,,Manželia." Romantická tragikomédia, obsahovo a herecky precítená, odvíjajúca sa v sympatických retrospektívach, ktoré nám umožňujú nazrieť do kľúčových životných okamihov ústredného páru. Zručne a zároveň ľudsky predostiera základné stupne vývoja vzťahu – od spontánnej, mladistvej lásky cez dozrievanie a prehĺbenie citov až po odcudzenie a sklamania prameniace z nevery či odlišných životných očakávaní. Vďaka sviežej forme využívajúcej prelínanie časových rovín má divák možnosť intenzívnejšie vnímať zmeny v charakteristike a správaní postáv, sleduje variabilitu ich vzťahu a vzájomných citov. Pôvabný, iskrivý film s vycibrenými dialógmi, presvedčivými hereckými výkonmi Audrey Hepburn a Alberta Finneyho, ktorý napriek zmesi horkosti a melanchólie vyžaruje úžasné fluidum a pozitívnu energiu. ()
Herci jsou sice skvělí nejen podle jmen, ale i svými výkony, námět je možná zdařilý, retrospektivní zpracování a prolínání scén je asi fakt mistrovské, ale vtip tohoto snímku mi zůstal nějak utajen. Dlouho trvající nuda, kterou jsem nebyl schopen dokoukat na jeden zátah a při níž jsem se prakticky vůbec nezasmál. Zatím nejhorší snímek, co jsem s Audrey viděl. Veliké zklamání za 2* z milosti. ()
Tohle byla jízda. To střídání jednotlivých etap vztahu dvou lidí bylo vynikající a nádherně to na sebe navazovalo. Film přesně ukázal, jaké radosti i strasti můžou ve vztahu a manželství přijít a že je vždy možné se s nimi vypořádat. Audrey Hepburn byla okouzlující v každém svém outfitu a Albert Finney jí byl velmi obstojným partnerem. A jakou měla Audrey nádhernou postavu!! (Ve filmu se objeví v plavkách..) Příběh byl vtipný a romantický, chvílemi i takový laškovní, řekla bych.. To vůbec nebylo na škodu :) Hudba byla poněkud zvláštní, ale skvěle se do situací, v nichž byla využita, hodila, takže musím Manciniho opět pochválit, nezklamal :) Vlastně celý příběh mě ani náhodou nezklamal, rozhodně jsem čekala mnohem, mnohem méně! :)) ()
Krásná Joanna věčně někde na cestě s Markem, nejprve jako přítelkyně a pak jako manželka ve vtipné tragikomedii ze života jednoho páru. To vše formou příběhů z cest a dovolených, s charismatickou Audrey Hepburnovou a poněkud méně zajímavým Albertem Finneym a s jejich vybroušenými dialogy. Časté střihy v čase porovnávají kontrasty v chování a lásce obou partnerů. Kdo má nějakou déletrvající manželskou zkušenost, ten se bude jistě dobře bavit jako já, i když často s trochu trpkým úsměvem. Hudba Henry Mancini - klikněte na: http://www.youtube.com/watch?v=OgI85YLZhzM&feature=related . ()
Z počátku jsem byla ,,pitomá" z rychlého a poměrně častého přeskakování časových rovin. Když jsem se s tím srovnala, začal mě děj a námět bavit. Finneye bych za ty kecy občas praštila do kebule, zpočátku nesympatický sebestředný otrava se mi ke konci moc líbil. Audrey Hepburn jako vždy kouzelná a svěží. A až se budete ptát, kdo jsou ti lidé co sedí u jednoho stolu a nemluví spolu? No přece MANŽELÉ. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Audrey Hepburn bola prvou a jedinou voľbou režiséra Stenleyho Donena pre rolu Joanny Wallace. Keď jej poslal základné informácie o filme, Audrey rolu odmietla kvôli avantgardnému štýlu natáčania, ktorý sa jej nezdal zaujímavý. Navyše, už mala za sebou snímku s podobnou štruktúrou, tá však nebola úspešná. Režisér sa však nevzdal a potom, ako jej poslal celý scenár, sa Audrey film veľmi zapáčil a rolu prijala. (TheRoller)
- Auto zo “súčasných scén“ je Mercedes 230 a patrilo režisérovi Stanleymu Donenovi. (TheRoller)
- Natáčanie filmu prebiehalo vo francúzskych mestách La Croix-Valmer, Saint Tropez, La Croix-Valmer, Grimaud, Ramatuelle, Coye-la-Forêt, Chaumontel a Chantilly. (dyfur)
Reklama