Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (83)
Vtipně a skvěle vyřešené road movie občas dramatické nebo romantické :-). Moc se mi líbilo, že nenásilně způsobilo něco přechod ze skutečnosti do retrospektivy a naopak - třeba jste svědky zamilovaného páru a najednou se ocitnete o dvacet let později kde vidíte dva stejné aktéry, ale o dvacet let starší a v tom je ta poetičnost. Ten posun zapříčinil změnu událostí, shodu náhod, neskutečnou a nesourodou změť pocitů, ale zanechá ve vás jedno slovo - GENIÁLNÍ! Nevím, jestli mám věřit tomu, že Audrey Hepburn neuměla kouzlit, protože ve 38mi letech vypadala stále na 25 a člověk by jí nehádal ani o minutu navíc. Hudba Henryho Manciniho byla opět třešničkou na dortu. Co více si přát?! ()
Z počátku jsem byla ,,pitomá" z rychlého a poměrně častého přeskakování časových rovin. Když jsem se s tím srovnala, začal mě děj a námět bavit. Finneye bych za ty kecy občas praštila do kebule, zpočátku nesympatický sebestředný otrava se mi ke konci moc líbil. Audrey Hepburn jako vždy kouzelná a svěží. A až se budete ptát, kdo jsou ti lidé co sedí u jednoho stolu a nemluví spolu? No přece MANŽELÉ. ()
Herci jsou sice skvělí nejen podle jmen, ale i svými výkony, námět je možná zdařilý, retrospektivní zpracování a prolínání scén je asi fakt mistrovské, ale vtip tohoto snímku mi zůstal nějak utajen. Dlouho trvající nuda, kterou jsem nebyl schopen dokoukat na jeden zátah a při níž jsem se prakticky vůbec nezasmál. Zatím nejhorší snímek, co jsem s Audrey viděl. Veliké zklamání za 2* z milosti. ()
Poznám 3 režisérov s menom Stanley: Kubrick,Kramer a Donen,prví dvaja páni mali spoločnú kontroverznosť a posledný pánko sa orientoval na komédie,muzikály... S Audrey sa stretli na pár spoločných predchádzajúcich projektoch,čo tento sa odlišuje v zobrazení vzťahov dvoch ľudí,ktorí sa spoznali,zamilovali,pohádali,udobrili,a to všetko vo viacerých retrospektívach,až môže mať človek chaos z diania.Joanne perfektne sekunduje Albert Finney,jeho Mark,architekt,ktorý nevie presne,čo chce od života,z čoho medzi dvoma rozdielnymi ľudmi dochádza k roztržkám. Zoomovanie Stanleyho Donena, nachádzam inšpiráciu v satire Stanleyho Kubricka Dr.Strangelove... Romantická dráma s neodolateľným šarmom Audrey Hepburn,ktorí by mali vidieť manželské dvojice,čo im pomôže prekonať prípadnú krízu alebo jednoducho vidieť dvoch vynikajúcich hercov v rôznych časových rovinách prežívať slasti aj útrapy namixované do šikovného strihu,ktorý sa inteligentne posúva a vracia tam,kde je to potrebné... ()
"Postaráš se, aby Carol nevypadla z okna nebo nesnědla kus židle? Ano, miláčku? Můžeš?" Jak je super období zamilovanosti, ještě lepší je naplnění lásky společným soužitím a vrcholem je manželství s dětmi. Já jsem bejval takovej romantik, ale pak jsem se čelně střetl s realitou a při sledování tohoto snímku jsem přivítal skutečnost, že v tom nejsem sám. A přitom jsem si užíval každou chvíli s Joannou (roztomilou i protivnou) a moc mě nebavily chvíle s Markem. Přisuzuju to tomu, že jsem vždycky byl genderově nevyváženej, ale s tím už asi nic neudělám. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Auto zo “súčasných scén“ je Mercedes 230 a patrilo režisérovi Stanleymu Donenovi. (TheRoller)
- Audrey Hepburn (Joanna Wallace) tesne prišla o nomináciu na Oscara za tento film. Akadémia si musela vybrať medzi jej výkonom v tejto snímke a v Čakaj, kým sa zotmie (1967). Vybrala si ten druhý. (TheRoller)
- Albert Finney a Audrey Hepburn, jejíž manželství s Melem Ferrerem bylo už dlouhodbě v krizi, prožily během natáčení milostný románek. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
Reklama