Reklama

Reklama

Polská emigrantka Lena je uklízečkou na letišti Heathrow. Po jedné směně jí ujede autobus, ale kamarádka Birdie jí naštěstí velice ochotně nabídne přespání v rodinném domě nedaleko letiště. To ještě Lena netuší, že se dostane do rukou psychopatické mamky a taťky, kteří si přímo pod ranvejemi vytvořili vlastní svět, kde vládnou jejich pravidla a zákony. Snímek, který začíná jako sociální drama Mika Leigha, se velmi rychle zvrtne v krvavou a zvrhlou hru o přežití, v níž zpočátku nejistá Lena dokáže uhrát jisté body a získat pozornost a snad i důvěru mamky. Snímek se nebrání velmi černému humoru a svérázně paroduje životní styl a každodenní rituály britské rodiny. Režisér k filmu dodává: „Vyrostl jsem ve stínu letiště Heathrow a zvuky, které slyšíte v tomto filmu, jsou zvuky mého dětství.“ Snímek Mamka a taťka byl uveden ve Velké Británii v televizi o Vánocích a vzbudil velice kontroverzní reakce. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (149)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Letos vzniklo docela hodně exploitation filmů, většina z nich však bohužel měla velmi nevalnou kvalitu (Carver, Scarce). Tento nový britský zástupce zvrhlého subžánru není zas až tak drsný co se týče násilí a brutality jako třeba již zmíněný Carver, ale narozdíl od něj je poměrně zručně natočený a může se tedy pochlubit i jistou objektivní kvalitou. Střídmost v zobrazované brutalitě je samozřejmě relativní - stále tu divák najde mnohem víc mlácení, řezání a propichování různých částí těla než v čemkoli, co lze vidět v českých televizích. Teror je v Mamince a tatínkovi (btw geniální název pro tento druh filmu) spíše psychického rázu, což na mne vždy zapůsobí víc než nějaké přehnané krvavé orgie. Zvlášť proto hodnotím tenhle snímek jako nejúčinnější čisté exploitation roku - opravdu se mu povedlo mě místama zhnusit. Největšího překvapení se mi dostalo v posledních deseti minutách, kdy se ukázalo, že film bude vrcholit na Štědrý den. Takže Mum & Dad se nakonec ukázal jako ideální volba pro dnešní odpoledne (film zhlédnut 24.12.2008). Mimochodem, originálnější vánoční výzdobu, než měla tahle rodinka, jsem asi ještě neviděl. ()

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Slabý exploitation, který k čisté zvrácenosti nabízí přidanou hodnotu v podobě zamyšlení nad rodinnými poměry - vše je však pouze na oko a celkový dojem vnímavého diváka není nikterak obohacen (milovníka exploatace už vůbec ne). Hlavní hrdinka se mi líbila - škoda její hlouposti (resp. tvůrců) - nepřijít na princip zavírání obyčejné karabiny. ()

Reklama

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Jak popsat tento film, který působí ze začátku zvláštně a později ještě zvláštněji? A ani pořádně člověk neví proč se děje to, co se děje, ale prostě se to děje? Jde to těžko, jelikož film, leč exploitation, je hodně psycholického rázu, kterému kraluje Taťka, který je sám případ pro Chocholouška. Taťka Perry Benson je jedna z nejsliztějších, nejdivnějších postav hororu, kterého trumfne snad jen Laurence R. Harvey v Human Centipede II. Člověk celý film soucítí s Lenou, která ani nemůže za to že jí ujel bus, natož za cokoliv dalšího. Do toho člověk neví co si má pořádně myslet o Mamce. Jednou je to milujicí matka, ale záhy se z ní stane tyranská bestie. Jejich Birdie je kapitola sama o sobě, svině již od pohledu. Nehledě na všechny krvavé scény, o které ani vlastně tak nejde a zas nějak "extra krvavé" nejsou, je film opravdu nepříjemný svým psychologickým nátlakem na člověka způsobený obrovskou nespravedlností vůči Leně, která se mi v roli opravdu líbila. Korunku filmu dávají Vánoce u Mamky a Taťky, které již morbidnější výzdobu mít skoro nemohly a závidět by jim jí mohl kterýkoli vraždící maniak. Aspoň že scéna těsně před titulky je krásná. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Tak tomuto filmu by som asi na známej sociálnej sieti určite nedal prívlastok 'páči sa mi', no subjektívny pocit z tohto príspevku k exploitation filmom je vynikajúci. Nielen, že sa mi tento typ filmov dostane na oči veľmi sporadicky, a tým si ich o to viac užívam, ale vždy som rád, keď sa mi raz za čas dostane do rúk práve niečo také, ako predvidli angličania. Už spojenie pod taktovkou BBC dávalo na vedomie, že aspoň záštitu má tento film dobrú, takže herecky sa film v rámci možností hereckého využitia naozaj vydaril, režijne bol uchopený pevne, pretože nie vždy je jednoduché pridať do takejto brutalitky aj poriadnu dávku toho, aby bol divák poriadne psychicky trýznený. Takže ak sa vám bude máliť, určite odporúčam z rovnakého súdka napríklad obidva Hanekeho 'Funny Games', či francúzsky masaker 'À l'intérieur'. 80%. ()

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele

,,Pokud budeš hodný Andílek, tak se staneš součástí rodiny a mamka tě bude mít moc ráda. Pokud ne, poznáš taťku a dobře jsi viděla jaký je." Pár let jsem tuhle věc odkládal, no před pár hodinami jsem se dozvěděl, že to byla chyba. Většina lidí mě zná a zná můj postoj k filmovému extrémnímu násilí, takže jistě omluví tenhle úchylnej komentář. Mladá hezká přistěhovalkyně z Polska s pochybným vízem pracuje na Britském letišti jako uklízečka. Seznámí se tam s dívkou jménem Birdie a jejím bratrem Elbiem. Birdie se chová zkaženě a Elbie je retardovaný homosexuál, nemluví, nesouloží. Jednoho večera naší hrdince ujede odvoz domů a je nucena jít na noc ke svým novým přátelům. A u nich se rozjede to nejokouzlující mučivé peklo které jsem kdy viděl. Rodinu ovládá Taťka, tlusté úchylné prase, které souloží s vnitřnostmi, náhodně unesené oběti porcuje s noblesou amatérského řezníka, nedoporučuje se ho nasrat a je mistr přes fyzické tresty. Pod ním je v šílené hierarchii Mamka, žena ve středních letech, která si užívá pomalou bolest na svých dětech tak, že je žiletkou řeže do zad, propichuje jim břicho, libuje si v psychické šikaně, vaří lidské maso a řídí domácí pokladničku. Jejich nebiologická dcera Birdie je magor sám o sobě a nebiologický syn Elbie spíše zastává roli manuálního pracanta. Na půdě je schovaná degenerovaná biologická dcera Taťky. Rodinka k pohledání! Pokud chcete znát slova jako sexuální deviant, úchyl, psychopat, magor, šílenec a blázen v praxi, tak tady to máte z první ruky. Tahle pojebaná rodina nechce tu dívku umučit a zabít, kdepak. Chce ji převychovat v člena rodiny se stejnými sadistickými sklony jako má zbytek famílie. Když Vám Mamka skalpelem do zad vyřezává křídla a říká ,,Moc hodné děvče Andílku" tak Vám prostě nezbyde nic jiného než ji nechat protože kdyby ne tak přijde Taťka a bude trest. Přes den však celá rodina chodí do práce jakoby se nic nedělo. Uvědomíte si, že ti lidi jsou prostě nemocní. Nádherně zvráceně nemocní. Tenhle film není pro každého a ani se nesnaží být. Atmosféra je depresivní, ubíjející, děsivá a bolestivá. Scény jsou násilné, emotivní a smutné. Herecké výkony jsou perfektní až je to k zamyšlení kde se to v nich vzalo. A v tom vidím ohromné plus, sám bych si chtěl totiž někdy zahrát takovýho magora jako byl Taťka (pořád lepší ho chtít hrát než jím být). Film hezky plynul bez sebemenšího zádrhelu a úplně jsem se dokázal vcítit do hlavní herečky. Nebyl to příjemnej pocit. Kazdopádně se dostáváme na konec a po velkém Vánočním finále jsem vrněl blahem. Miluju realistické znázornění násilí ve filmu a jsem milovníkem hororového sub žánru jménem torture. Jen to nesmí být bezduché mučení ale čistá krásná práce kterou nám ukázal film Mamka & Taťka. 5* a.k.a 100% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Během závěrečných titulků běží černobílé záběry, které monitorují členy rodiny. Tuto scénu natáčela Ainsley Howard, která ve filmu hraje postavu Birdie. (Matared)
  • Tvůrci měli na natáčení pouhé 3 týdny. (Matared)
  • Film byl ve Velké Británii uveden v televizi na Vánoce. S ohledem na název řada diváků očekávala rodinný film. Zhlédnutí se nevyhnulo ani několik dětí. (ČSFD)

Reklama

Reklama