Reklama

Reklama

Kuky se vrací, film scénáristy a režiséra Jana Svěráka, je dobrodružný i poetický rodinný příběh, v němž ovšem hlavní role přebírají hrdinové ze světa dětské představivosti. Šestiletý Ondra trpí astmatem, a tak ze “zdravotních důvodů“ musí pryč i jeho oblíbená hračka - růžový medvídek Kuky. Když maminka vyhodí Kukyho do popelnice, začne pracovat Ondrova fantazie, v níž prožívá medvídkovy příběhy v neznámém přírodním světě. Je to ale opravdu jen sen malého kluka a nebo se Kuky skutečně vydal za největším dobrodružstvím svého plyšového života? Kuky se vrací představuje v kontextu současné domácí kinematografie skutečně jedinečný snímek, a to nejen pro své zaměření na rodinné publikum spojující dětského i dospělého diváka, ale i pro netradiční a moderní kombinaci hraného a animovaného příběhu, plného akčních scén a vtipných dialogů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (877)

Payushka 

všechny recenze uživatele

Kuky se vrací pobaví skutečně jak děti, tak dospělé. Samotným vzezřením neustále se usmívajícího plyšáka a poťouchlými poznámkami Hergota zaujme snímek ty nejmenší. Poté rozesměje i rodiče vedle sexuálními narážkami. Janu Svěrákovi se povedlo natočit zase něco jiného než jeho předešlé filmy. Zřejmě mu nedochází ani dech, ani nápady. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Kuky se stal za poslední dobu fenoménem, akorát nevím, jestli to je tak dobrou reklamou, nebo jestli je tak moc výjimečný. Mně osobně je tahle postavička moc sympatická, to tolik kritizované 'neotvírání' pusy u loutek se mi zdálo naopak kouzelné, film jsem si moc užila, ale že by ve mně něco zústalo..to zrovna moc ne... ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Kuky se vrací není vůbec špatný film. Co se týče formální stránky musel jsem v duchu jásat (výborná hudba, kamera, triky), ale i po té obsahové může film nabídnout slušný příběh (pro děti). Štvala mě postava malého Ondry (vůbec se mi na tuhle roli nehodil) a stejně tak jeho hlas, který propůjčil Kukymu (určitě by se dal najít dabér s vhodnějším hlasem). Jeho matka byla ve své roli taky dost nevěrohodná. Lepší to bylo s postavičkami. Dabing Zdeňka Svěráka alias Hergota jsem si opravdu užíval, stejně tak ostatní dabéry lesních/skládkových příšerek. Ten konec byl už takový úsměvný a vložka s bezdomovcem Kaiserem zbytečná (jako kdyby šlo jen o to, aby měl možnost něco odehrát), ale celkově mám z filmu dobrý pocit, jestli dělat moderní filmy pro děti, tak takhle. "Co je?" - "Já jsem eště nikdy mimo domov sám nespal, teda včera, ale to jsem omdlel." - "No, tak gratuluju a nezapomeňte zhasnout." ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Tak mi to nedalo a při první příležitosti jsem se koukl na nejnovější film od Jana Svěráka. Byl jsem na něj zvědavý i z toho důvodu, že reklamní masáž na tenhle snímek byla opravdu veliká a nebylo skoro vůbec možné nezaregistrovat, že Jan Svěrák má nový film, který jde do kin. A tak, když měl tento film dnes premiéru na HBO, tak jsem se na něj ze zvědavosti podíval. A jediné slovo, které mě napadá, je zklamání. Tohle byl od samého začátku nudný a neatraktivní film, který se táhl a čas s ním utíkal velmi pomalu, snad každých pět minut jsem kontroloval čas, a to je neklamná známka mé znuděnosti. Tomuto filmu snad ani nevyčítám ten nápad, nápad samotný je totiž zajímavý, bohužel však tohle byl námět vhodný spíše pro nějaký krátkometrážní film, ale ne pro celovečerní 90minutový film. Opravdu nuda, šeď, únava, chvilku jsem si i myslel, že usnu. Ale abych jen nekritizoval, něco se zde přece jen povedlo, a to sice můj oblíbený herec Oldřich Kaiser v roli bezdomovce, který si jako v každé své roli dokázal získat mou pozornost. Ale bohužel jeden dobře obsazený herec nemůže zvrátit můj názor na celý film, který mě opravdu vůbec nezaujal a který jsem dokoukal jen jakousi zvláštní silou vůle, protože mám někde hluboko uvnitř sebe zakořeněno, že od rozkoukaného filmu se prostě neodchází. Původně jsem myslel, že udělím alespoň dvě hvězdy, ale jak teď nad tím přemýšlím, tak tenhle film si zaslouží tak maximálně jednu hvězdu, kterou tedy nakonec uděluji. Pokud se mi to rozleží v hlavě, rád své hodnocení změním, ale pár hodin po zhlédnutí filmu říkám, že to byla jedna velká nuda. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

No musím uznat že nakonec JO. Honza Svěrák nikdy nespal na vavřínech a nikdy nestál o to točit stále stejné filmy. Díky tomu je každý jeho film jiný. Ať už se jednalo o road movie anebo o válečné drama. První půlhodinu mi u Kukyho dělala problém loutková originalita. A ani posléze jsem nic světoborného nesledoval. Musím ovšem uznale konstatovat že Kuky má co rozhodně co nabídnout. Příběh hezky dětský, morální ponaučení (je třeba vážit si moudrosti starších) a v neposlední řadě jsou to hlasy loutek. Kdy se ještě poštěstí že by se na plátně sešli v jednom filmu Svěrák, Kaiser, Macháček, Lábus, Čtvrtníček, Liška, Postránecký, Vetchý, Schmitzer, ... Krásný film plný lásky, natočený s láskou. Chtělo by to ještě druhý díl. PS: V roce 2017 se žádný extra zázrak nekoná a podobně jako ostatní Svěrákoviny je i tahle těžko odolávající zubu času. 60% ()

Galerie (77)

Zajímavosti (29)

  • Natáčení bylo původně plánováno na 35 dní, aby se posléze protáhlo na 100 dnů a odehrávalo se v několika etapách postupně od roku 2008. Tuhá zima se točila na Ještědu, zajímavé kořeny u Bechyně, mechový les a potok na vrchu Melechově, borovice a skály u Drábských světniček, nejkrásnější listnatý les byl na podzim natáčen ve Voděradských bučinách u Jevan, zajímavá červená půda se našla v okolí Nové Paky a konečně k tajemnému svícnovému smrku si štáb vyrazil až k Vyškovu u Brna. (POMO)
  • Postavu kapitána Fon Hergota původně režisérův otec namluvit neměl. Zdeněk Svěrák dialogy zprvu natočil jen provizorně pro usnadnění práce loutkohercům s tím, že budou později nahrazeny jiným hercem. (Olík)
  • Film obsahuje třikrát více trikových záběrů než zatím nejnáročnější snímek Jana Svěráka Tmavomodrý svět (2001). Počítačové triky měly být původně použity výhradně k vymazání drátků, kterými byly loutky voděny. Filmaři je také využili na spojování záběrů, aby v jedné scéně mohlo hrát třeba i třicet loutek najednou. (POMO)

Reklama

Reklama