Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (210)
Julienova manželka je neprávem obviněna a usvědčena z vraždy a poté je odsouzena na 20 let. Julien, jist si nevinou scé ženy se rozhodne jí z vězení dostat. Vše si pečlivě promyslí a naplánuje a když uzraje pravý čas, vyrazí do akce. Francouzi opět potvrdili, že kriminálky umí. Neobtěžují se žádnou rozředěnou omáčkou, ale jdou zkrátka na věc. Nebyl tu snad jediný záběr, který by přímo nesouvisel se záměrem hlavního hrdiny, kterého výborně ztvárnil pro mě neznámý Vincent Lindon. Diane Kruger mu pak zdatně sekundovala, ačkoliv její role zde byla spíše vedlejší. Hodnotně strávená hodinka a půl. 85% ()
Pro poradek - videl jsem prvni americkou verzi (the next three days) a az pak original (nevinna), takze clovek uz vi presne co a jak bude, tak to trochu ubere na atmosfere. Americka verze tam vklada vice detailu (nekdy je to naskodu, protoze jsou to nesmysly) a ke konci je vic akcnejsi. Francouzska verze je oproti tomu dejove jednodussi (coz jsem nedokazal posoudit jestli je vlastne dobre nebo spatne), syrovejsi a realnejsi. ()
Kvalitu filmu dost shazoval fakt, že jsem díky dříve viděnému americkému remakeu věděl o co jde, jak se to provede a jak to bude končit, pravda tedy, nechal jsem se tím ovlivnit. To nic ale nemění na skutečnosti, že je tenhle snímek nějak podivně vyprávěn, Amíci si s tím o dva roky později pohráli více a rozvedli děj o dost podrobněji. Tenhle originál mi tak přijde spíše jako sestřih o dva roky pozdější reinkarnace. Vše je popisováno rychle, nepřehledně, věci se dějí nelogicky jednoduše. Navíc nevím, jestli byl vhodný výběr Vincenta Lindona. Zahrál dobře, ale ten obličej, ten mě donutil se smát, když mu bývalý úprkář z vězení popisoval, co je nutné při útěku udělat a doporučoval doslova "Potřebujete být nenápadný, schovaný v davu" - s takovým ksichtem těžko. ~~~ Dle komentářů a diskuzi k Next Three Days jsem tedy čekal od francouzského originálu mnohem víc. ()
k mému nízkému hodnocení hodnocení hodně přispěl fakt,že sem od "Pour Elle" ,po všech těch nadšených komentářích a doporučeních,očekával trošku jiný film.Svižný,odsýpající thriller ve stylu už zmiňovaného Prison Breaku.Ve finále je ovšem snímek spíše líně se převalující a očekávaná "akce" se dostaví až v poslední 20ti minutovce.Když k tomu připočtu fakt,že tvůrci dobrou polovičku atmosféry zazdili brzkým prozrazením "jak to bylo doopravdy",je to pro mě velké zklamání...40% ()
Nejdříve jsem viděla remake tohoto filmu (Tři dny ke svobodě), který mě naprosto uchvátil. Pro srovnání jsem následně shlédla i tento originál, kterému bohužel dávám o hvězdu (a půl) méně. Paul Haggis to prostě pojal tak nějak akčněji a přestože jeho verze trvá o 40 minut déle než tato, není to v žádném případě na škodu. Navíc Vincent Lindon a Diane Kruger vypadají jako otec s dcerou, což mi trochu vadilo. Ale jinak to není vůbec špatné. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
- Vězeňské scény se natáčely na třech místech: Exteriéry představuje vězení Meaux, které je vzdálené 40 km východně od Paříže; vstupní chodba je součástí Národní francouzské knihovny v Paříži a ostatní interiéry (cela, návštěvní místnost) vznikly ve studiu. (HappySmile)
- Režisér Fred Cavayé vybral Diane Kruger do role Lisy kvůli její kráse. Usoudil, že to udělá její postavu při tak těžké životní zkoušce silnější. (HappySmile)
Reklama