Reklama

Reklama

VOD (1)

Lovecká sezóna právě začíná... V létě 1974 vyráží čtyři přátelé na víkendový výlet tábořit v lese. Během cesty jsou ale přepadeni a omráčeni. Když se proberou z bezvědomí, slyší zvuk lovecké trubky. O tom, že se kořistí stali právě oni, není pochyb. A lov? ... Začíná. (oficiální text distributora)

Recenze (250)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zavítá-li ve filmech měšťák do přírody, je z toho horor (Eden Lake, Deliverance), zavítá-li naopak venkovan do města, je z toho komedie (Krokodýl Dundee, Nástrahy velkoměsta). Ale proč tomu tak je, proč tomu není například obráceně? A když už musí být zachován výchozí model, proč není úvodní dvacetiminutovka věnována představení zálesáků, do jejichž rajónu vrazí nevycválaná partička z města? Evidentně proto, že v éře masového turismu a velkopanského vztahu k přírodě, kterou mnozí z nás považují za zásobárnu potravin, energie a zábavy, je poslední zvíře-venkovan, které zatím nepodlehlo, nepříjemnou anomálií. Soustředění filmových studií, dnes bychom řekli spíše clearingových bank, a obrovitých továren vyrábějících filmy do měst dosti jasně napovídá, kdo a z jakých pozic filmové příběhy vlastně vypráví. Scénáristé, producenti, režiséři ad., ti všichni se rekrutují z velkých měst. Zjednodušující a zpátečnický pohled kinematografie je pak daný i tím, jaké postavy v příběhu sleduje a favorizuje kamera. To si jako jeden z mála uvědomil Rob Zombie, který ve svém diptychu Dům tisíce mrtvol a Vyvrženci pekla schéma hixploitationu dodržel, ale oba své filmy odvyprávěl očima padouchů – pro něž je příznačné ono werfelovské „ne vrah, zavražděný je vinen“. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Hned od začiatku som chcel , aby všetci pokapali do jedného , pretože tak egoistické svine hlavných hrdinov som ešte nezažil ! Ani k jednému z nich som nemal sympatie a hlavne k tej kunde s vrkôčikmi , tú by som zamordoval prvú !! Našťastie to tí vidláci odšéfovali pomerne svižným tempom , dostavili sa pomerne rýchlo i sympatie k poslednej pozostalej a šup , štyri hviezdičky jasné . ()

Reklama

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Velmi pekne natočený film.. rados naň pozerať. Strašne mi to pripomenulo Severanca až na tú výnimku, že Rovdyr bol čisto vážny horor. Opäť sto krád videný dej so všetkým klišé, ktoré len existuje, ale stále to fungovalo. Príliš sa netlačilo na pílu, všetko bolo reálne a reálne natočené(len mi povedzte kde inde vidíte, že osoba po rane do tváre a kopancoch do brucha kričí... v hororoch nie.. len v reálnom živote). Celé je to tak na 65% ale ked prihliadnem na fakt, že všetkú tú beznádej som hercom zožral dávam týmto Norom 70%. Možno by som uvítal trochu viac gore a menej filtru, ale i tak som neni sklamaný. ()

Claw 

všechny recenze uživatele

Šílená a velice brutální a násilná jízda, kde se na nic moc nečeká. Útok přijde zčistajasna od zcela normálních vidláků. Není řečeno proč, během filmu není vidět útočníkům skoro vůbec do tváře (to se mi velmi líbilo). Film ovšem vychytává všechna již desítky let stanovená klišé tak zarytě, že přímo vykrádá konkrétní filmy. A to mě vyloženě mrzelo. Jsou zde snad totožné scény nebo kamerové pohledy či místa událostí jako v jiných starších filmech například v prvním "Wrong Turn". Velmi mě "bolely" gore scény, ale to právě proto, že byly opravdu velmi okatě a amatérsky natáčené (i často kritizovaný "Inside" je na tom v tomto ohledu mnohem lépe!). Speciální efekty tedy opravdu nic moc. Jinak prostředí lesa a hlavně zvuky (domácí kino!) lesa, celá ta lesní atmosféra byla slušně vyjádřena, ale starším klasikám se opět z nějakého důvodu úplně nevyrovnala. Každopádně je to pro příznivce žánru velmi slušná slasher/hixplotation jízda… /70%/ ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Rovdyr neprináša nič, čo by sme už nespočetnekrát nemali možnosť v rôznych podobách vidieť a je z neho zjavne cítiť silná inšpirácia známejšími žánrovkami, či isté kopírovanie. Napriek tomu však ide o hodnotného zástupcu modernej európskej hororovej vlny a to, že je to pozoruhodný filmový počin, len podčiarkuje skutočnosť, že pochádza z dielní kinematograficky napredujúcich Nórov. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „Wait For The Rain“ od Davida Hesse. Ve 20. minutě hraje „En Spennende Dag For Josefine“ od Inger Lise Rypdal. Ta samá písnička pak hraje na konci filmu. (Duoscop)

Reklama

Reklama