Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (233)

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Vpustil jsem Alici Nellis k sobě do obýváku. Udělala tam pěknou paseku trvající něco přes 1,2 hodiny a s elegancí sobě vlastní odplula pryč:-) Teď VÁŽNĚ. Tenhle film mě převrátil naruby, vypral na 40 a vyždímal na 1500 otáček za minutu. Nevím co Nellis udělalal s herci, ale jejich výkony jsou naprosto famózní. A závěr graduje takovým způsobem, že se mi naskakovala husí kůže! ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alice Nellis .. Po filmu Ene Bene jsem byl natěšený i na tento film, ale ve výsledku jsem byl trochu zklamán. Možná to bylo moje přehnané očekávání. Nakonec vlastně nevím čeho.. Ale určitě to stojí za zhlédnutí, Alice Nellis totiž za kamerou umí a Janžurová před ní jak by smet! ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„No, hlavně, že nám umíš to jídlo TAKHLE zpříjemnit.“ Nemyslím si, že ženy režírujú inak, ako muži. Ono je to skôr o povahe, než o pohlaví. Ale niečo pravdy na tom asi bude. Pocítil som to pri pozeraní VÝLETU Alice Nellis, ktorá zrežírovala vlastný scenár a i vďaka kvalitnej hudbe tomu dodala atmosféru, akú by muž v danom príbehu (možno) nenašiel. K hereckým výkonom putujúcich nemám čo dodať (dámy odpustia, najviac sa mi páčil Igor Bareš), len dodám, že slávne cameo roličky ma nerušili; naopak, paradoxne ma rušili nesympaticky amatérske výkony nehercov (napr. obaja mladí colníci). Páčili sa mi dialógy aj hlášky, páčili sa mi postavy, vzťahy, aké medzi nimi boli, bavil som sa, smial som sa a možno sem-tam aj slza vytiekla. Páčilo sa mi, že Nellis je niekde inde, ako iní scenáristi a kým oni by uprednostnili tuctovú hádku, u nej sa postavy posadia a normálne nenormálne sa budú rozprávať. To je super a uvítal by som to vo filmoch častejšie. Občas to jemne stratí tempo, ale i tak veľmi fajn. P.S. Nové Mesto nad Váhom (pôvodne sa malo jednať o Starú Turú) je vo filme zobrazené pomerne skreslene. Viem, o čo tvorcom išlo, ale i tak je to rana pod pás (väčšina záberov pochádza z v tom čase veľkých rozostavaných úsekov - rozsiahlo brutálna rekonštrukcia celého námestia, administratívna výstavba tzv. „Zelenej budovy“). ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Kecy, kecy, ostro-kyslý humor zaoblený rádoby road-movie. V tejto hre ide, ale o niečo iné a postupne sa tu odkrývajú rodinné vzťahy a ich tajomstvá. Filmársky je to good, premyslené, s dobrou scenáristickou gradáciou,o hereckých výkonoch Janžurovej a spol. netreba dlho rozprávať, avšak dejová zábava sa tu odohráva pomalým tempom ktoré prevyšje art. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Poslední přání zesnulého otce je důvod, proč se jeho žena i s matkou, dvěma dospělými dcerami, zeťěm a vnukem vydávají na dlouho cestu z Rakovníka až na Slovensko, aby tam mohla být uložena urna s jeho popelem. Cestu, od které každý očekává něco jiného, nakonec umožní všem lépe poznat sama sebe i své nejbližší ... S Alicí Nellis je to jak na houpačce. Jednou se mi její film líbí, a moc, a podruhé je jeho sledování pro mne utrpením. Výlet naštěstí patří k těm zábavnějším, ať už samotným příběhem (i když zápletka sama o sobě moc veselá není), hereckým obsazením (Iva Janžurová a obě její skutečné dcery si skvěle padnou do noty) a spoustou menších či větších zábavných scének (slovenské hranice, pomoc s autem v bahně (a minirole Aňy Geislerové a Kryštova Hádka)). Nejvíce mne ale dostal samotný závěr filmu, i já, starý a protřelý cynik, jsem slzu uronil. Alici Nellis se tentokrát povedl zásah do černého... ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • V rámci propagační jízdy ve dnech 16. a 17. 3. 2002 proběhla „Výletová road-show“, promoakce a pozvání na film za účasti režisérky a hlavních představitelek snímku po městech kopírujících pomyslnou trasu „Výletu" - Beroun, Žebrák, Hořovice, Příbram, Milevsko, Tábor, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uherské Hradiště a Uherský Brod. (hippyman)
  • Z filmového festivalu v Paříži (2003) si Výlet odvezl tzv. Velkou cenu, jež je spojena s odměnou v podobě propagační kampaně pro vítězný film v hodnotě 100 000 eur. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama