Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Scénář: Matt Reeves .. Nevzrušivá maloměstská osmdesáté léta, mrazivé Mexiko, krvelačný upír. Zvláštní žánrová směsice laskavé dětské romantiky a krvavých nechutností. Slušně (opsaně) atmosféricky podáno, přesto stále nic excelentního, v jádru i výsledku veskrze obdobné jako originál = Matt Reeves má velký vroubek za zbytečnost, byť při zhodnocení jeho práce to špatné není ani tentokrát. ()
Originál neznám, takže nesrovnávám, a nejspíš je to tentokrát i dobře. Ať vejde ten pravý mě strhl tak, jak se to novodobému hororu už nějaký čas nepovedlo (s výjimkou Dream House, dobře). Nedivím se, že ho tak nadšeně vychvaluje právě Stephen King - vždyť je to přesně jako některý z jeho příběhů, v němž se nadpřirozené a zdánlivě děsivé bytosti / věci nakonec ukazují v až nečekaně sympatickém světle (aniž by ale ztratily cokoliv ze své děsivosti) a těch nejhorších skutků se dopouštějí obyčejní lidé. Právě z toho mrazí. Chválím režii, která je působivá během krvavých i melancholických scén, Giacchinovu úžasnou hudbu i výkony malých i velkých (Richard Jenkins!) herců... A za závěr, jenž naštěstí neukázal vše, dávám pátou hvězdu. ()
Dietolog v Somálsku a Let Me In. Dvě naprosto zbytečné věci. V případě tohoto remaku se ovšem soudruzi ve Státech drželi při zdi a vytvořili spíš kopii, než nějakou opulentní trikařinou nablitou předělávku. Což je sice milé, ale pořád se jedná o kopii, která uspokojí, ale nenadchne. Takže cesta vede spíše tudy: http://www.csfd.cz/film/243243-at-vejde-ten-pravy/ ()
Matt Reeves po Cloverfielde znova potvrdzuje svoje umenie a Chloe Moretz zase talent vteliť sa aj v mladom veku do rôznorodých rolí. A hoci ide iba o druhú adaptáciu knihy, Let me in je atmosferickejší ako švédsky "originál" a ide o najlepšiu upírsku romancu, ktorá sa dostala na plátna za veľmi dlhý čas. Kritika to síce neprehliadla, tak trochu ma mrzí, že u divákov popri všetkých tých úspešných, no kvalitatívne mizerných, hororových prerábkach zapadol práve tento. ()
A však ono to nebolo vôbec zlé! I keď sa nemôžem ubrániť pocitu, že sa film napriek svojmu americkému pôvodu snažil tváriť strašne ne-americky (samozrejme kvôli takmer presnému kopírovaniu švédskej verzie). Moretz bola v role malej upírky absolútne fantastická a už len kvôli nej sa oplatilo Let Me In pozrieť. Pre niekoho uťahaný a nezaujímavý, pre mňa pozoruhodný a miestami skutočne výnimočný, i keď bohužiaľ v konečnom dôsledku málo vypovedajúci film. K snímke som sa ale dostal skôr než k pôvodnému švédskemu originálu, takže pokiaľ si Let Me In vzal zo svojho predchodcu len to dobré, budem v prípade švédskej verzie ešte spokojnejší. Americkému Let Me In chýbala akási duša a celistvosť, v jednotlivých scénach mi prišla táto dráma s hororovými prvkami skutočne neobyčajná a svojím čudným spôsobom veľmi pôsobivá, ale na druhej strane som postrádal akýsi hlbší dej a záverečnú pointu. Po pravde, sám som zo svojich dojmov nejaký zmätený. Síce sú prevažne pozitívne, no i tak nie som sto percentne spokojný. A to ani zďaleka. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Spisovateľ Stephen King bol veľkým fanúšikom filmu a označil ho za najlepší film roku 2010. (Arsenal83)
- Film sa odohráva v roku 1983, no videohra „Xybots“ bola vydaná až v roku 1987. (Arsenal83)
- Film sa odohráva v roku 1983, ale taxík, ktorý Abby odvezie na konci filmu, je Ford LTD Crown Victoria z roku 1986. Dá sa to spoznať podľa tretieho brzdového svetla, ktoré je od roku 1986 zavedené na všetkých amerických autách. (Arsenal83)
Reklama