Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejprve vybouchla mina v marocké poušti. Pak se mu po letech strefila do hlavy zbloudilá střela…Bazil prostě nemá na zbraně štěstí. Ta první zkušenost z něj udělala sirotka, druhá ho drží na pokraji náhlé a rychlé smrti. Tenhle optimistický snílek se však nedá ničím zastrašit a společně se svým „jedinečným“ týmem zoufalců se rozhodne pomstít celému zbrojnímu průmyslu. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (199)

mysiak 

všechny recenze uživatele

Je otázka či francúzsky humor je tak vynikajúci, že tomu viacmenej každý nechápe alebo je proste tento Galimatiáš jedná veľká blbosť?...odpoveď je na Vás..u mňa režisér kúzelnej Amélie z Montmartu sklamal a preto sa prikláňam k druhej možnosti...nesympatickí hrdinovia, nesympatický film a proste tie filtre..podľa mňa sa to nepodarilo celé... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Jeunetovská manýra, ve které jsou recyklovány odpadky ze snad všech jeho předchozích filmů a která svou neustálou snahou o ozvláštňování na rovině stylu začne být nesmírně ubíjející. Zjevně se mělo jednat o postmoderní poctu filmům noir, sociálním groteskám a animáčům od Texe Averyho, to celé v hávu heist a revenge movie. Nějak se ale přitom pozapomnělo na to, že první jmenovaný typ filmů se vyznačoval chytrostí z hlediska vyprávění, protože potěcha spočívala v určité překombinovanosti a specifickém dávkování informací; sociální grotesky měly postavy, s kterými divák cítí a zajímají ho jejich osudu, nikoliv jednorozměrné figurky... no a na Texe Averyho se fyzická deformita nezahání do krajností, poněvadž se vychází ze skutečných základů (muž-dělová koule, hadí žena ad.). Na podrazáckou podívanou jsou postavy příliš velcí idioti, aby mohli přechytračit i diváka (a závěrečná narativní finta s nespolehlivou montážní sekvencí, která je zpětně rekontextualizována do nového rámce, je jednak předvídatelná, jednak lacině efektní), na revenge movie zase chybí důvod k pomstě či jakákoliv motivovanost vůbec (a to nejenom postav, ale i světa jako takového). A nejhorší ze všeho je "nástavba" v podobě sociální kritiky, která vlastně ve výsledku na nikoho nemíří a nic neříká (tedy kromě "zbrojní korporace fuj"). Mírně nadprůměrné hodnocení je tak z mé strany znakem toho, že se jedná o Jeunetův nejlepší snímek z jeho tří posledních, i když je to hrozná manýra, a za to, že v závěru je vytvořeno alibi k formálním nedostatkům díla (vzhledem k tomu, kdo se vyjeví jako narátor). ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Amélie na dostaveníčku s Dannyho parťáky bez domova v groteskovém hávu. Aneb Jeunet opět jinak a tradičně po svém. Tentokrát sice místy už trochu přeplácaně, ale zlobte se na něj, když i ty "zbytečné a navíc" nápady jsou originalita sama. Byť pravda, že do výsledku to třeba ne vždy zcela pasuje (ideální příklad je zaminovaný fotbal). Ve výsledku se však žádný galimatyáš nekoná, naopak jde o galapředstavení originality naroubované na klasické schéma přechcávacích oddechovek. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Starý hrnec dělá nejlepší polévku..... Galimatyáš měl být neobyčejný. Může však fungovat to samé 2x po sobě? Poetika starého harampádí či sbírka bezdomovců, Audrey Tautou nenahradí. Přesto se jedná o nevšední film, vyprávějící s humorem (lehkým, jemným, zvláštním) o věcech, které jsme zvyklí vídat.....,ale jinak. Slova, ambice, munice, famózní brutální nápady, Dannyho parťáci po Francouzku na stopě obchodníkům se smrtí – to vše na mne působí víc obyčejně než bych si chtěl připustit. Žádná katastrofa, jen obyčejnost. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Jsem hadí žena a hledám práci. 2.) J.J.Jeunet je mé druhé ,,já“. 3.) Jediný význam kropícího vozu je, abych si měl kde umýt nohy. 4.) Všichni výrobci zbraní si zaslouží sejmout. PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ * ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

5.7.2010 ~ Satirická kriminální francouzská rádoby-komedie beroucí si na paškál prodej zbraní a podněcování násilí ve třetích zemích. Satira moc tlačila na pilu, komediálno minimalistické, krimi za vlasy přitažené, takže jen ta francouzská část je... francouzská. ~ Hlavnímu hrdinovi, ještě jako malému chlapci, zabila na vojenské misi nášlapná mina otce. O třicet let později mu udělala do hlavy dírku kulka od stejného prodejce zbraní. Po návratu z nemocnice už nemá ani bydlení ani práci. Je bezdomovec, který má štěstí a dostane se do "rodiny" potrhlých padlých existencí ze šroťáku. S jejich pomocí dokáže poštvat proti sobě dva největší domy prodejců zbraní a padnout na kolena před spravedlností. Pěkný pokus o pěknou pitomost. A vydařil se. Je to pitomost. ~ Parta houmlesů co stojí při sobě, má tolik kuráže a možností, že by se leckteré výzvědné službě možná tajil dech. Jsou tak schopni se dostat na kobylku i dvěma mocným prodejcům zbraní, přičemž jeden bydlí ve svém sídle a druhý v činžáku v Paříži (!). Oba mají naprosto nulové zabezpečení naprosto všeho a stačí malá lest, aby proti sobě zahájili malé tažení, aniž by mezi nimi neproběhla nějaká delší diskuze, která by vše vyřešila během deseti vteřin. Houmlesům vše vychází bez problémů a zbrojaři na vše koukají jak sůvy z nudlí. ~ Tahle komedie je tak absurdní, až není vtipná. Vše začíná smrtí ženisty, časem dostanou nakopáno normální lidé a na konci přijdou masy o práci Těch pár vtipných kousků ve filmu, kterých je vážně jen pár, donutí k pousmání, víc ze mě vyloudit nedokázaly. Vím, že to byly pouze dvě věci a na tu první už si nemůžu vzpomenout. A to jsem film dokoukal před pár minutami. Tak moc se mi to vrylo do paměti. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (6)

  • „Galimatyáš“ znamená zmatenina, zmatená směs či slátanina. (melipa)
  • Ve scéně okolo 14. minuty, kdy jede Bazil (Dany Boon) a Placard (Jean Pierre Marielle) na motorce podél věží na elektřinu, je možné v levém rohu vidět bilboard z poutačem na tento film, navíc s právě probíhající scénou. (Terva)
  • Jeana-Pierra Jeuneta inspirovala ke vzniku filmu návštěva restaurace, kde mezi stálé štamgasty patřili známí obchodníci se zbraněmi. Jeuneta zaujaly zejména jejich příjemné tváře. (Avalon820)

Reklama

Reklama