Režie:
Jean-Pierre JeunetKamera:
Tecuo NagataHudba:
Raphaël BeauHrají:
Dany Boon, André Dussollier, Yolande Moreau, Nicolas Marié, Julie Ferrier, Omar Sy, Dominique Pinon, Marie-Julie Baup, Arsène Mosca, Jean-Pierre Marielle (více)Obsahy(1)
Nejprve vybouchla mina v marocké poušti. Pak se mu po letech strefila do hlavy zbloudilá střela…Bazil prostě nemá na zbraně štěstí. Ta první zkušenost z něj udělala sirotka, druhá ho drží na pokraji náhlé a rychlé smrti. Tenhle optimistický snílek se však nedá ničím zastrašit a společně se svým „jedinečným“ týmem zoufalců se rozhodne pomstít celému zbrojnímu průmyslu. (Festival francouzského filmu)
(více)Videa (2)
Recenze (200)
Pravděpodobně ten nejšedivější a nejméně zajímavý film Pierra Jeuneta. Takové Příliš dlouhé zásnuby jsou sice celkově horší jako film, ale stále mají neuvěřitelně vypiplaný vizuál a několik neméně vypiplaných a nápaditě zinscenovaných scén, které si má člověk tendenci pouštět stále dokola. Co ale stojí za druhé (či dokonce třetí nebo čtvrté) přehrátí v Galimatyáši? V něm pomalu není po Jeunetově hračičkářství ani stopy a celý film vypadá poněkud přešle a lacině, jako by snad talent kdysi tak výrazného režiséra nenávratně vyhasínal a on už neměl naprosto žádnou energii a zápal pro věc... A to mi ještě někdo prosím vysvětlete, proč jsou za zmrzačené děti vinění ti, kdo zbraně vyrobili a ne ti, kteří je použili? ______ Doporučený komentář: Bluntman. ()
Moc jsem nepobíral, co se právě děje a proč se tak děje - skutečnost akceptovatelná možná u děl Davida Lynche, nikoliv u lehké francouzské komedie. Uhozené/bláznivé/geniální vtipy a scénky všeho druhu (fingovaný převoz na letiště) potěší, pobaví a občas i tu salvu smíchu spustí, nic je ovšem nespojuje, proto jsem v době, kdy se na plátně zrovna nepředváděla udělátka z odpadků jen nechápavě a nevěřícně zíral. A z toho nikdy nemám dobrý pocit. 50% (FFF 2009) ()
Je obdivuhodné, kolik nápadů a energie bylo vloženo do tohohle filmu. Na první shlédnutí asi divák mého typu není schopen pojmout víc než základní děj a chytit tak zhruba 70% vtipů. Zbytek mi unikl, to je mi jasné. Problém je jediný, nechce se mi to vidět znovu a dochytat si to, jelikož mi chybí dúvod chtít. Genialita sama o sobě prostě nestačí. Musí tam být ještě něco osobního, něco co by mne vtáhlo do děje, abych to prožíval s nimi. A to tam podle mého soudu není. Zbyla z toho jen taková filmová hříčka, propracovaná až geniální. Takže dobrý, ale jen dobrý...70% ()
Myslela jsem si, že to bude blbost.. Ale až taková šílenost? To jsem nečekala! Co jsem ale věděla, bylo, že mě Jeunet prostě nezklame, to je sázka na jistotu :) Nevím, jak jinak to říct.. Ty postavy jsou "fakt ujetý" (nejvíc podle mě Kalkulačka).. U tohoto filmu se prostě nenudím.. Zasměju se, chvílemi nastane i nějaká ta akce.. Příjemný snímek :)) A polibek po otevření kufru mě vážně dostal.. Prostě originální!!! ()
Jean-Pierra Jeuneta považuji za takového rodinného přítele. Za nějaký ten čas přijde na návštěvu, povíme si, co novýho, a já opět zjistím, že je to pořád ten starý dobrý Pierre. Jen tentokrát ty vztahy vzal trošku moc hopem, až mi bylo líto těch originálních postaviček, které žily v emocionálním vakuu. Tak zase za rok Jeane. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (6)
- Ve scéně okolo 14. minuty, kdy jede Bazil (Dany Boon) a Placard (Jean Pierre Marielle) na motorce podél věží na elektřinu, je možné v levém rohu vidět bilboard z poutačem na tento film, navíc s právě probíhající scénou. (Terva)
- Sám režisér popsal tento film jako něco mezi filmy Delikatesy (1991) a Amélie z Montmartru (2001). (Avalon820)
- Natáčení probíhalo v Paříži, konkrétně na letišti Charlese de Gaulla. (Terva)
Reklama