Režie:
Ivo NovákKamera:
Richard ValentaHudba:
Petr HapkaHrají:
Karel Heřmánek, Petr Kostka, Josef Somr, Pavel Zedníček, Otto Lackovič, Pavel Nový, Jan Teplý st., Zora Ulla Keslerová, Lubomír Lipský st. (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pražský Žižkov koncem třicátých let. Hubert Hrabě, zvaný Fešák, si v dobách nezaměstnanosti vydělává svým šarmem a chytrou hlavou. Šikovné obchůdky a podnikání provádí za hranicí zákona, ovšem tak, aby neuvízl v některé z rafinovaných pastí policejního inspektora Mourka. Ten si vzal do hlavy, že Huberta dostane za mříže. Fešákovi tak nezbývá nic jiného než se svého úhlavního nepřítele zbavit. Vymyslí proto skvělý „podraz"… Komedii s nostalgií starých dobrých časů natočil v roce 1984 režisér Ivo Novák podle námětu Pavla Hanuše. Příběh žižkovského frajera možná připomene Markovy a Sequensovy Hříšné lidi Města pražského či Vabank polského režiséra Machulského. Autorům se podařilo natočit zábavný film ze zajímavého prostředí s přitažlivými hrdiny. Mimořádně šťastné bylo obsazení titulní role Karlem Heřmánkem, který svého hrdinu obdařil nonšalancí žižkovského světáka. Také Petr Kostka výborně ztvárnil roli mazaného a zavilého policisty Mourka. Panoptikum starého Žižkova zalidňují další figurky – funebrák Eman v podání Pavla Zedníčka, majitel pokoutní zápasnické arény Pašek (J. Somr), hromotlucký povaleč Karel (P. Nový) a fízlové Skákal a Holendr, které hráli Otto Lackovič a Jan Teplý. Emanovu nastávající – vnadnou a energickou Madlenku – ztvárnila Laďka Kozderková, která zároveň nazpívala ústřední píseň Petra Hapky. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (183)
Film ve kterém opět září Karel Heřmánek (tací bonvijání mu šli báječně) a spolu s Kostkou zbylé herecké obsazení přehrávají o pěkný kus výš. Jinak se jedná o silně nadprůměrnou komedii, která těží hlavně z hereckých kvalit , než vtipně napsaným scénářem, či přesně zrežírovaným gagem. Jediné co se musí Novákovi hodně pochválit, je krásná atmosféra prvorepublikové Prahy-ta se mu náramně povedla (stejně tak kameramanovi a všem ostatním zasloužilím lidem). Fešák Hubert je jedna z nejpodařenějších komedií ve svém žánru u nás natočených a rád se na ní vždy podívám. ()
Já Žižkovec nejsem a navíc fandím Slavii. To s tím sice nemá nic společného, nicméně na bodech už to nic nezmění do kladu ani záporu...Dívala jsem se na tento film s rodinou přítele (než ten můj spořádal svou porci dršťkové) a snažila se tvářit neutrálně, abych neurazila. Tohle pro mě prostě není... ()
Stejně jako v seriálu První republika se i ve Fešáku Hubertovi odehrává děj v kulisách první republiky, které je pro mne jaksi příjemné. Oba filmy jsou zábavné, První republika dokonce napínavá. Proč tedy hodnotím První republiku znechucen a dvěma hvězdami, zatímco Fešáka čtyřmi? Asi proto, že zatímco První republika je jaksi „postmoderně“ šroubovaná, překombinovaná, křečovitá, v příkrém rozporu s tím, co jsem od tohoto seriálu očekával, Fešák je prostý, jednoduchý, pohodový, oddechový film, od kterého jsem mnoho neočekával a přesto potěšil. ()
Přezdívky jsou neslušné a blbne se po nich!!! Čím víckrát film vidím, tím se mi víc líbí. Až po několikáté projekci jsem zjistil jak má takřka dokonalý a promyšlený scénář, který graduje od samého začátku a ústí v perfektní pointu. Atmosféra staré Prahy snad nikde nebyla navozena lépe (promiňte mi, "Hříšní lidé...") - kostýmy, prostředí či dialekt. Karel Heřmánek neskutečně válí a skutečně JE Hubertem, přičemž ani ostatní nijak nezaostávají. Dlouho jsem "Fešáka Huberta" považoval za "pouhou" komedii. Pro Žižkováky je tento film biblí. Pro mne je (tedy kromě toho, že je to rovněž náramná sranda) silnou vzpomínkou na zašlou slávu opravdových chlapů, kteří se dnes už zřejmě nerodí. 100%. ()
Kladem jsou slušná kamera, dobře chycená atmosféra a relativně fungující scénář. Minimálně hvězdičku ovšem Fešák Hubert ztrácí nepřesvědčivým herectvím, především mnohdy až neuvěřitelně amatérsky působícími, mechanicky odříkávanými dialogy, špatně padnoucími postsynchrony a obecně mdlou, bezvýraznou režií. Navíc se nemohu ubránit dojmu, že film do jisté míry vykrádá Sequensovy detektivní filmy (především Pěnička a paraplíčko) a v něčem také Kachyňovy filmové opusy (Láska mezi kapkami deště). Určité podobnosti lze ovšem trochu překvapivě najít i se Smoljakovým filmem "Rozpuštěný a vypuštěný", který byl uveden v témže roce. Fešák Hubert jakoby si z každého bral něco. Ze Sequense atmosféru a téma, z Kachyni civilnost a kulisy Žižkova, ze Smoljaka nadsázku a parodičnost. Novák z těchto podnětů vaří podivný kompromis, který není horký ani studený. Příliš málo bláznivý a prošpikovaný nadsázkou a přitom krajně nepravděpodobný. Vtipný jen občas a jenom poněkud... Škoda. A přitom to mohl být tak dobrý film... 70% ()
Galerie (8)
Zajímavosti (8)
- Postavu komorníka Franca mal pôvodne hrať Jiří Sovák, ale ochorel. (Raccoon.city)
- Zora Ulla Keslerová (Růža Nejedlová) bola v čase natáčania tejto snímky manželkou autora hudby k filmu Petra Hapku. (Raccoon.city)
Reklama