Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 409)
Keď už musíš sfilmovať ten idiotský scenár so všetkými vojenskými klišé a lavínami pátosu, vedľa ktorých bledne aj ID4, navyše je to PG-13, takže to nemôžeš osoliť fuckovaním a brutalitou, no... tak nech je to aspoň hlučné, rýchle a intenzívne. Relatívne spokojných 6/10 (dostal som presne to, čo som čakal), ale druhýkrát už by som to ani zaboha nepozeral. ()
Krajně nevyrovnaná záležitost, která si půjčuje ze všeho možného (od Black Hawk Down přes Válku světů a District 9 až po Green Zone), přičemž ale povětšinou jen recykluje slabší aspekty těchto svých vzorů. Pvní část filmů je naprosto super, v momentě, kdy se na plátně objeví provařená držka Michelle Rodriguez to ale všechno klesne o jednu úroveň níž... Naprosto epické a opulentní momenty jsou střídány jinými, naprosto nezvládnutými, nechtěně směšnými, nefunkčními a mizerně provedenými. Neutuchající akce je sice super a daří se držet napětí, je ale ničena silně proměnlivými triky (jejichž úroveň kolísá od solidních až po vyloženě mizerné) a scénář, byť z větší části omezen na vojenské pokřikování, dokáže zcela nečekaně kouzlit tak šílená WTF, že je to skutečně pouze a jedině k pláči smíchy (a nemám teď na mysli patos, který k tomu vojenskému prostředí tak nějak patří a vadí mi, stejně jako anonymní a nepřehledná akce, výrazně méně, než u filmů s větším důrazem na civilní postavy). Jediným neoddiskutovatelným kladem je tak Aaron Eckhart, Liebesman ale není dostatečně dobrý režisér, aby dokázal ustát z totální prdele vytažený scénář Christophera Bertoliniho. A scénář v tomto případě skutečně pohřbil celý film tak, jako Los Angeles pohřbily hromady suti. ()
US army PR specialist Jonathan Liebesman. Ten, který natočil celovečerní adaptaci armádního náborového letáku. Tento fakt se evidentně pokusil zamaskovat nálepkou docu-katastrofického jarního blockbusteru, desítkami eye-candies a technických vychytávek, z každého záběru ovšem i přesto čiší prvoplánová oslava desátníků, seržantů a plukovníků. Zvlášť ve druhé polovině se Battle LA doslova zvrhne v naprosto nezřízené orgie toho nejprovařenějšího armádního patosu, smrtících klišovitých hlášek, procítěných promluv, čirého patriotismu i plakátového hrdinství. Uncle Sam wants you, darling. 50% ()
Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $83,552,429║Tržby Celosvetovo $202,502,084▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,717,892 //počet predaných kusov 532,416║Tržby za predaj DVD v USA $13,890,579 //počet predaných kusov 800,141║ Nakoniec len a len báchorka, ktorá sa chcela štýlom priblížit vydarenému Districtu 9 ale absolútne minula akýkoľvek účel a vo všetkom zlyháva, nulové postavy, nulový dej, klasický pátos, miesta až zbytočne moc úsmevné čo sa týka pohody tých vojakov, zlá kamera, otrasná réžia, horko ťažko priemerné triky a aspoň troška znesiteľnej akcie, ináč sklamanie. /40%/ ()
Ty bláho, film, v němž nepřátelští mimozemšťani nekompromisně kolonizují planetu Zemi, fandí těm, kteří se snaží bránit (americké armádě). Kdo by to byl čekal. Chápu, že se Světová invaze nemusí líbit všem, geniální film to není ani zdaleka, ale aby se v recenzích opakovaně objevovalo, že film dopadl jako téměř nekoukatelný epic fail... To jako vážně?? Nekoukatelný epic fail je to možná tak pro ty, kterým jejich ideologie přikazuje před filmy oslavujícími snažení americké armády preferovat spíše takové, v nichž by se relativizovalo zlo spáchané islámskými teroristy. Světová invaze je výborně natočený, ale poměrně velmi hloupě napsaný akční film. Což je koneckonců nejlepší možný výsledek, pokud jste se smířili s tím, že nová inteligentní sci-fi klasika nás nečeká. Nesnesitelně "americká" je Světová invaze všehovšudy asi ve třech scénách, což nespočet cool momentů v pohodě vykoupí. Jako oddechovka do kina? Ideální! 8/10 PS: Všichni (včetně Sony) tu hází množství přirovnání k jiným snímkům, takže tedy: Independence Day: SI je mnohem realističtější, špinavější a naštěstí i bez humoru a o něco méně patetická. Cloverfield: Ač Světová invaze není točena ruční kamerou, v akčních sekvencích dává pocit, že se kameraman na místě akce opravdu nachází. Monstra jsou vidět také jakoby "mimochodem". Black Hawk Down: S postavami vojáků jsem se v obou filmech sžil na podobné úrovni - velmi malé. Akce realistická jako podle kopíráku, ve Světové invazi mě ale na rozdíl od "jestřába" nepřestala ke konci nudit - přiznávám - díky zajímavějším protivníkům. 2012: Světová invaze je asi tisíckrát více strhující než poslední Emmerichův katastrofický pokus. Skyline: Nízkorozpočťák bratří Strausů je horší úplně ve všem (v mnoha věcech (režie!) zcela zásadně) kromě designu monster. District 9: Blomkampův debut je o několik levelů chytřejší, ale řemeslná stránka působí srovnatelně. Navíc SI je mírně hloupoučká už od začátku, District se do hlouposti zvrhne v druhé polovině, což činí snímek nekonzistentním. Starship Troopers: Ve Světové invazi je pro představu asi tak 5% propagandy "teoreticky vážně míněné" Hvězdné pěchoty. ()
Galerie (73)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (24)
- Na finální verzi scénáře se podílel Shane Black, ačkoliv není uveden v titulcích. (Caszidy)
- Americký filmový kritik Roger Ebert (nositel Pulitzerovy ceny za kritiku) v recenzi na film napsal, že snímek je hlučný, násilný, odporný a hloupý. (Terva)
- V jedné scéně drží Aaron Eckhart (Michael Nantz) pistoli v ruce a v té následující teprve zahazuje samopal a vytahuje pistoli. (Beckett51)
Reklama