Obsahy(1)
Žena v domácnosti (Lois Weber) žije se svým manželem, malým dítětem a hospodyní v klidné a odříznuté lokalitě. Izolovaný dům v opuštěné oblasti je ale příliš tichý a smutný pro hospodyni, která nechá vzkaz svým zaměstnavatelům a odejde. Klíč schová pod rohožku, jak vzkazovala v dopise. Naneštěstí ji vidí odcházet tulák, který se rozhodne využít situace a do domu se vloupá. Vystrašená žena telefonuje manželovi, který pracuje ve městě. Ten okamžitě skočí do auta a spěchá domů, aby svoji manželku před ozbrojeným lupičem zachránil - avšak vše nasvědčuje tomu, že to nestihne... (Estrellita)
(více)Recenze (11)
Táto téma na film je dosť podobná s tými, čo už predtým už natočili a neprišlo mi to veľmi ozvláštnené niečím novým. ()
NFR 2020 ()
Na tomto krátkém filmu lze krásně sledovat nové střihové postupy klasické hollywoodské kinematografie jako jsou křížový střih (Zloděj se dobývá do pokoje se ženou s malou holčičkou a zároveň přijíždí autem manžel a policisté), křížový pohled, návazný nebo analytický střih. Tedy tzv. kontinuitní střihové skladby - nepřerušené série elegantních střihů, kterých si divák ani nevšimne. ()
Režijné umenie, je v tomto prípade nezapierateľné. Z môjho pohľadu, ide o jeden z technicky najvyspelejších snímkov svojej doby. ()
Wow! Rok 1913 a snad i první home invasion thriller, kterej obsahuje automobilovou honičku, nějakej ten kaskadérskej kousek, perfektní a nápaditou kameru, geniální střih, a vymazlenou gradaci napětí. Naprosto špičková podívaná. ()
Výborné sto let staré drama se sličnou Lois Weber v jedné z hlavních úloh! (kam se hrabe nějaká Megan Fox nebo Jessica Alba) Pohledy kamery zhora, detaily do tulákova obličeje, pohledy za jízdy do zpětného zrcátka... ()
Velmi povedené drama. Jeden z mála němých filmů, který mě doopravdy dokázat vtáhnout do děje a pohltit. Chválím také originální a nové nápady k práci s kamerou - pohled shora, záběr přeszpětné zrcátko, obrazovka rozdělená na tři části s plynulým přechodem... 80% ()
Lois Weber patrila k priekopníkom nemého filmu. Bola prvou ženou autorkou-režisérkou svojich filmov. Prišla s novými postupmi rozprávania príbehu a snímania kamerou. Americké kinematografia ju stavia vedľa D. W. Griffitha. ()
Zajímavá složená kompozice obrazu a střih. ()
Vraj prvý film, ktorý režírovala žena. V tomto prípade si Lois Weber strihla aj jednu z hlavných postáv. ()
Ty bláho! Na tu dobu má film neskutečnou režii, vypiplaný střih a hlavně záběrování kamery, které se dá srovnávat se současnými filmy. K tomu opravdová gradace a pomalu budované napětí, které filmečku jen prospívá. Jednoduše neuvěřitelné, co vidím ve 100 let starém filmu!! ()
Reklama