Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Beechum prej věří ve znovuzrození !!" - "Jo, to každej v cele smrti !! Zvedlo by nám to porodnost.." ;) Především bych se chtěl zasmát všem, kdo si dovolují pochybovat o Eastwoodových režijních schopnostech, protože True Crime není ničím jiným než poctivou oldschoolovou kriminálkou, v níž si však režisér s parádním nadhledem střílí sám ze sebe a většiny svých filmů.. Přiznám se však, že v rámci Eastwoodovy režisérské filmografie bych si zrovna nedovolil říct, že mi jeho smysl pro humor vždycky sedne !! Ta nadsázka se dá vyčíst prakticky z každého druhého záběru, byť přiznávám, že pokud tím chtěl Eastwood vzdát poctu všem podobným žánrovkám, povedlo se mu to jen z části, protože přes všechnu tu snahu o odlehčení film nepostrádá velkou porci napětí !! Otázka je, do jaké míry je to zde vlastně na škodu !! Příběh sám o sobě není bůhvíjakým převratným scénáristickým veledílem, na počítání schématizmů a klišé vám nebudou stačit prsty, a ačkoliv se vše odehrává během nějakých 24 hodin, máte pocit, že vše trvá tak minimálně týden, čímž však rozhodně nenaznačuji, že by True Crime nějak nudil, nebo by Eastwood s něčím nějak moc otálel.. Jak to celé dopadne vlastně divák, Eastwoodův fanoušek jistě, odhalí opravdu hodně brzy, v tomto směru si skutečně True Crime na nic složitého nehraje, ale musím ocenit samotný happyend, protože ten nepatří zrovna k typickým Easwtwoodovým režijním znakům !! Herecky však jde o nadprůměrný kousek, skvělý James Woods a jeho skvostné slovní přestřelky s Eastwoodem jsou skutečnou ozdobou filmu, byť mě osobně mrzelo, že Woods nedostal více prostoru, Denis Leary a Isaiah Washington si také odehrají svůj slušný standard a to cameo Lucy Liu už je jen takovou třešničkou na dortu, i když mě mrzí, že sexy Mary McCormack coby novinářka Michelle zemře tak brzy !! Jinak si Clint přizval své obvyklé souputníky, jak soundtracku Lennieho Niehause, tak ani kameře Jacka N.Greena se nedá nic příliš vytknout, dialogy mě neskutečně bavily, mám jen zásadní připomínku k postavě napraveného grázla Franka Louise Beechuma, ty kecy o Bohu mi dost lezly na nervy a pak si Clint už taky mohl odpustit tu svoji postelovou scénu, protože pohled na jeho nahé tělo na přelomu tisíciletí bych si určitě nejen já velmi rád odepřel.. Tahle Pravda vás rozhodně nezabije, k smrti vás nudit také nebude, já si ji opravdu užil.. ()

reqiuem 

všechny recenze uživatele

Clint je osamělej santa claus, má jenom svý soby, který už 2 roky abstinujou, ale on se dycky rád napije. Je příznačný, že v jednom takovym alkoholickym delíriu se mu podaří rozlousknout případ, nad kterym si soudci lámaly hlavy 6 let. Clint je jako stvořenej pro role, v nichž se objevuje jako outsider se smyslem pro hodně specifickej druh humoru. V true crime se ale pasuje do pozice investigativního novináře, balí holky, má skvělej vztah se svym bossem a ještě mu zbyde 5 babek pro homelesáka. To, že všechny svoje pozice je schopnej opustit kvůli záchraně nespravedlivě odsouzenýho člověka, je ale už od začátku až příliš čitelnej kalkul. Příběh má nad sebou (jak teoretici rádi říkají) deštník v podobě mnohem obecnějších problémů, za který je třeba bojovat- justiční omyly, spravedlnost, všudypřítomná lhostejnost atd. To, co by se ale v případě podobnejch ideí mohlo stát je, že by se všechny postavy zcvrkly do schémat typu hrdina-padouch-oběť, dobrou-zlo-soud atd. Žádný moralizování se ale naštěstí nekoná. Člověk zdeptanej svym životem, bez zásad, ale se zarytym morálním kódem. To je rámec, kterým úspěšně prohlubuje psychologii svoji postavy a který se dá aplikovat na většinu jeho starších filmů(i včetně Gran Torina). Pohrdá pravidlama, ale dodržuje je. Miluje svou rodinu, ale podvádí ji. Mluví s manželkou, ale ve skutečnosti myslí na případ atd. Škoda ale, že právě v tomhle filmu je všechno taková prapodivná póza-rsp."musí to tak bejt, protože jinak to ani nejde". Ostatní role jsou jasně daný a pokusy je prohloubit vyznívaj dost kýčovitě a přímočaře slouží příběhu. Nevinnej už je od začátku nevinnej, prokurátorka otravná a ve vší té shématičnosti hereckých rolí je Clint jediným sebezpochybňujícím hrdinou.// Eastwood natáčí svůj nejprůměrnější film. ()

Reklama

Lyli 

všechny recenze uživatele

Musela jsem se smát, když mi cvaklo, že kmet, který má se sedm křížků na krku, hraje svůdného padesátníka (+/-). A to dítě není vnučka...je to dcera! Heh, totální wtf, a dost možná ukázka nulové sebereflexe. Překvapivě tohle nic nezněnilo na tom, že v závěru jsem skutečně byla na jehlách a fandila, aby dojel a zachránil toho svatouška. *Hodně cool konec by byl, kdyby se Eastwood s tou babčou vyboural, nepřežil a umřel by ve chvíli, kdy popravují svatouška. Taky v tom cítíte ten potenciál? Takový ten moment, kdy byste si to regulérně chtěli hodit, protože svět není fér... Jenže to se vám nestane, nebojte. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Od Eastwooda ako režiséra a herca očakávam to, čo som v True Crime dostal...Postavu vyliečeného alkoholika trápeného životom a prácou, zápletku ktorá je síce tuctová ale režisérsky umne zvládnutá a podaná, scenár obsahujúci okrem znesiteľného klišé aj parádne hlášky a suchý humor, ktorý Clintovi žerem aj s navijakom, pár odľahčení a komediálnych vsuviek a samozrejme "typický" záver...Kto čaká od tohto filmu psychologicky exaktnú sondu a nervy drásajúci triler bude sklamaný. Kto očakáva maximálne poctivú detektívku starého štýlu a má rád Clintovu "typickú" rolu, sklamaný byť nemôže...Ja som vonkoncom nebol! Btw fascinuje ma, ako sa takmer 70 ročný Clint "nesere" a pokojne sa obsadí do role zvodcu žien, hoci vyzerá skôr ako múmia- skrátka sympaťák:))) ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Daleká cesta za spravedlností. Sympatický odsouzený a chraplavý spasitel, oba ke svým údělům přišli jak slepí k houslím. Příběh se dlouho kodrcá prašnou cestou plnou hrbolů, až ke konci najede na prázdnou dálnici a pořádně práskne do koní. Pokud se probudíte, dodíváte se s pocitem, že ten film stál za to. Jen si jaksi nebudete s to vybavit, jak to začalo a pokračovalo, ale co už… ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Clint Eastwood byl spoluautorem závěrečné písně vytvořené speciálně pro tento film.Singl zpívaný Dianou Krall s názvem Why Should I Care zní při závěrečných titulcích. (Roztržitý Luke)
  • Ve filmové adaptaci je hlavní hrdina starší než v knižní předloze - v Klavanově románu bylo hlavnímu hrdinovi třicet pět let, zatímco Eastwoodovi v tomto snímku táhlo na sedmdesátku. Dalším rozdílem mezi filmem a románovou předlohou bylo dějiště: román se odehrává v Missouri, film v Oaklandu v Kalifornii. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama