Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Blackberry 

všechny recenze uživatele

Viete, čo je toto? Toto je môj nos, ešte nikdy na nesklamal. Tradičný drevorubačsky Eastwoodovský film, ktorý sa tiahne takmer celých 127 minút; ktorý vás stále drží v očakávaní, kedy to už konečne prepukne; ktorý má niekoľko citlivých pasáží s najsilnejšou v dialógu s nespravodlivým odsúdencom; ktorý keď váš začne baviť, práve skončí a nevysvetlí nám nič podrobnejšie; ktorý opäť nemá takmer žiadnu hudbu; ktorý má ale silné herecké obsadenie (aj vtedy neznámu Lucy Liu v závere); ktorý ma predsa len príznančný názov, ktorý sa ale našťastie nevyplní. Určite zhliadnutím tohto filmu nič nestratíte a pokiaľ máte radi Clintov štýl, prídete si na svoje. Ja som si vcelku prišiel; 3,5. ()

starbrejkr 

všechny recenze uživatele

Pěkný film o trestu smrti. Od většího hodnocení mě odrazuje hlavně fakt, že před Pravdou zabíjí už bylo s hodně podobnou tématikou natočeno poměrně dost filmů. Pravda zabíjí se v dost věcech podobá Poslednímu tanci a navíc za ním zaostává v rozuzlení. Snímek taky docela sráží klišovité scény a špatné herecké výkony hlavně co se týče odsouzencovy a Everettovy rodiny. Drama má jinak slušný spád a Clintova postava je výborná. Škoda, stačilo být trochu odvážnější a méně konvenčnější a bylo by z toho parádní představení. ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Solidní Eastwoodovka, nepostrádající pořádnou dávku napětí, gradující do poslední chvíle i přes časté osobní a profesní objížďky, odvádějící stárnoucí novinářské eso od jeho pátrání a snahy zachránit nevinně odsouzeného. Clintův Steve Everett rozhodne není kladný hrdina, přesto je sympatický svou urputnou snahou zvrátit případ, který všichni odepsali, svou povahou dinosaura vyznávajícího tradiční hodnoty, které už nový svět odhodil a nahradil novými. Kašle na autority i nová pravidla, a jde sám proti všem v zájmu pravdy a spravedlnosti. Rozhodně dobrý film, byť nesedne každému, protože Clint coby režisér i herec vyznává tradiční filmařinu a postupy, které už nový film odhodil a nahradil novými. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Ostřílený žurnalista Steve Everett s buldočí zarputilostí hledá důkazy o nevině muže, který byl před lety obviněn z vraždy těhotné ženy a zanedlouho má být popraven. Veterán Eastwood se tentokrát moc nevytáhl a předložil tuctovou formou natočený příběh u kterého je předem jasné, jak celý dopadne. 40% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Beechum prej věří ve znovuzrození !!" - "Jo, to každej v cele smrti !! Zvedlo by nám to porodnost.." ;) Především bych se chtěl zasmát všem, kdo si dovolují pochybovat o Eastwoodových režijních schopnostech, protože True Crime není ničím jiným než poctivou oldschoolovou kriminálkou, v níž si však režisér s parádním nadhledem střílí sám ze sebe a většiny svých filmů.. Přiznám se však, že v rámci Eastwoodovy režisérské filmografie bych si zrovna nedovolil říct, že mi jeho smysl pro humor vždycky sedne !! Ta nadsázka se dá vyčíst prakticky z každého druhého záběru, byť přiznávám, že pokud tím chtěl Eastwood vzdát poctu všem podobným žánrovkám, povedlo se mu to jen z části, protože přes všechnu tu snahu o odlehčení film nepostrádá velkou porci napětí !! Otázka je, do jaké míry je to zde vlastně na škodu !! Příběh sám o sobě není bůhvíjakým převratným scénáristickým veledílem, na počítání schématizmů a klišé vám nebudou stačit prsty, a ačkoliv se vše odehrává během nějakých 24 hodin, máte pocit, že vše trvá tak minimálně týden, čímž však rozhodně nenaznačuji, že by True Crime nějak nudil, nebo by Eastwood s něčím nějak moc otálel.. Jak to celé dopadne vlastně divák, Eastwoodův fanoušek jistě, odhalí opravdu hodně brzy, v tomto směru si skutečně True Crime na nic složitého nehraje, ale musím ocenit samotný happyend, protože ten nepatří zrovna k typickým Easwtwoodovým režijním znakům !! Herecky však jde o nadprůměrný kousek, skvělý James Woods a jeho skvostné slovní přestřelky s Eastwoodem jsou skutečnou ozdobou filmu, byť mě osobně mrzelo, že Woods nedostal více prostoru, Denis Leary a Isaiah Washington si také odehrají svůj slušný standard a to cameo Lucy Liu už je jen takovou třešničkou na dortu, i když mě mrzí, že sexy Mary McCormack coby novinářka Michelle zemře tak brzy !! Jinak si Clint přizval své obvyklé souputníky, jak soundtracku Lennieho Niehause, tak ani kameře Jacka N.Greena se nedá nic příliš vytknout, dialogy mě neskutečně bavily, mám jen zásadní připomínku k postavě napraveného grázla Franka Louise Beechuma, ty kecy o Bohu mi dost lezly na nervy a pak si Clint už taky mohl odpustit tu svoji postelovou scénu, protože pohled na jeho nahé tělo na přelomu tisíciletí bych si určitě nejen já velmi rád odepřel.. Tahle Pravda vás rozhodně nezabije, k smrti vás nudit také nebude, já si ji opravdu užil.. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Clint Eastwood byl spoluautorem závěrečné písně vytvořené speciálně pro tento film.Singl zpívaný Dianou Krall s názvem Why Should I Care zní při závěrečných titulcích. (Roztržitý Luke)
  • Ve filmové adaptaci je hlavní hrdina starší než v knižní předloze - v Klavanově románu bylo hlavnímu hrdinovi třicet pět let, zatímco Eastwoodovi v tomto snímku táhlo na sedmdesátku. Dalším rozdílem mezi filmem a románovou předlohou bylo dějiště: román se odehrává v Missouri, film v Oaklandu v Kalifornii. (ClintEastwood)
  • Eastwood jako novinář Everett pracuje v Oakland Tribune. Skutečnou redakci Oakland Tribune však ve filmu uvidíme jen zvenku - ve scéně, kdy bezdomovec zastavuje Everetta a žádá jej o peníze. Pro potřeby natáčení byla vytvořena věrná replika - scénografové si pozorně prohlédli redakci Oakland Tribune a shromáždili potřebné vybavení a nábytek. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama