Reklama

Reklama

Obsahy(1)

nebo se sebevraždou? Jak sešel ze světa muž s temnou minulostí? Detektivní příběh podle románu Z. Salivarové a J. Škvoreckého a scénáře J. Eismanna vypráví o starých, ale nepromlčitelných zločinech, o odplatě, která nečekala na soud, o spravedlnosti, které se dostalo zadost nejednoznačnou cestou – a také o etice a vlastním svědomí. Do Prahy po letech přilétá emigrantka Anka Lomnická (I. Janžurová), bývalá hraběnka, a v letadle má náhodou za sousedy dvě postavy kriminálního příběhu, který se postupně rozvíjí kolem bývalého dozorce politických vězňů Bubeníka (J. Pohan). Se svou bezprostředností se Anka potkává se starými i novými tvářemi, a jednou z nich je Věra (L. Vondráčková), vnučka někdejšího správce zámku Lomnických (F. Řehák), a její přítel, mladý kriminalista Přemek (P. Liška). Když je Bubeník nalezen zastřelený s pistolí v ruce, Přemek si není jist sebevraždou a začíná rozkrývat minulost nejen mrtvého, ale i svého potenciálního tchána (J. Menzel) a jeho kamarádů, bývalých muklů. Postupně se objevuje celá řada lidí, kterým bezohledný Bubeník v životě ublížil… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (75)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Pavel Liška konečně dostal seriozní a normální roli. Osobně si myslím, že to byla vražda a vrahem byl pan Tříska. Důvodem k vraždě nebyla temná minulost zabitého, ale jistá událost s vnučkou vraha. Vypořádání se s minulostí byla jen vedlejší část. Celý dojem pomerně slušné kriminálky kazil jeden fakt, a to šílené saxofonistky. Měla jsem vždycky chuť přepnout jinam. Pan Landovský mi přišel nalitý jako dělo. ()

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Slabší průměr. Minulost a zase minulost, která se vrací do současnosti a ovlivňuje osobní život policajta v podání Pavla Lišky. Ten se pere s dilematem a svou roli hraje neohrabaně. Jako Láďa v Pupendu, ale tam to bylo na místě. Ivu Janžurovou bych jako šlechtu nesnesla vůbec, strkala nos do cizích věcí až přílíš a to její věčné chichotání. Jak ubohé. P. Landovský, J. Menzel, J. Tříska a spol. hráli přestárlou partu kašparů-muklů. Kazí to celkový dojem. ()

Reklama

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

peklo v řetězech...dokonale sterilní a bez tempa...svým způsobem jedinečná učebnice toho, jak nepracovat se střihovou skladbou a budováním filmového prostoru...vydržel jsem půl hodiny...a to je výkon vzhledem k tomu, že ani pořádně nevím, o co tam šlo, protože daleko víc přitahovaly mojí pozornost formální lapsy...odtud neustálé výkřiky typu " Proč tam je tenhle záběr ?", "Proč je ta kamera tak daleko, když před chvílí byla tak blízko", "Proč je tak zpotvořená kompozice", "Proč se kamera před chvílí nehýbala a v prostřizích se hýbe...a navíc divně tam a zpět", "Proč ten přesosák, když mezi statickejma záběrama to tak silně vynikne" atp....a k dovršení zmatku podivné výjevy polonahých saxofonistek...no prostě mě to psychicky vyčerpalo... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kvalitní detektivka musí vycházet z kvalitního scénáře, a to tento televizní film bohužel nepotkalo. Vyhodit postavu Ivy Janžurové a jejích debilních saxofonistek (a tím i prostřihy z koncertu = koncertů s rozjásanými komparsisty), vyškrtat pár klišoidních postav (sousedka u dědečka, neagilní policista Kříž, politicko-herecký ztroskotanec a pijan Landovský), míň dělat z diváka blbce, dalo by se na to bývalo koukat. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Snové herecké obsazení, jaké se v televizním filmu moc nevidí. Tím končí klady, snad ještě na několik momentů od soudu. Jinak se děj velice vlekl, stále se mluvilo. Nejhorší ovšem byly vstupy s jazzového koncertu, kde hrály na saxofony tři holky a Bára Štěpánová. Rušivé, nezajímavě, mimo děj. Dva kudrnáči z kriminálky, Básník a Idiot, bohužel kvalitě krimi roviny nepřidali. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (3)

  • Příběh je inspirován skutečnou snahou gen. Pravomila Raichla zabít prokurátora Vaše. (sator)
  • Film se natáčel mimo jiné v Mařenicích a na zámku Holovousy. (skudiblik)

Reklama

Reklama