Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (494)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

ULOVIT MILIARDÁŘE není "drzkou komedií", jak hlásá křiklavý plakát a prohlašuje režisér a scénárista Tomáš Vorel, nýbrž po T.M.A., KLÍČKU a HODINU NEVÍŠ již čtvrtým (!) letošním exploitationem. Bulvárním způsobem se oslovuje potenciální divák propagací (křiklavý plakát, okázalé autorské prohlášení na oficiálních stránkách, vulgarity v upoutávkách a politická nekorektnost názvů skladeb na soundtracku) i ten konkrétní v kinosále (plakátové podávání problémů polistopadové společnosti, postavy jsou karikované figurky, vše je expresivní - od herectví po řešení mizanscény, obrazově se rozvíjí estetika ošklivosti, všudypřítomná snaha šokovat lacinými prostředky). Problém bych tak neviděl ve zvolené stylizaci, ale v neschopnosti naplnit žánrové požadavky, zatímco se porušuje nepsané pravidlo exploitationů, které jsou odrazem ducha doby, ale nenastavují zrcadlo. Sexuální výjevy jsou jako z nováckého soft-porna 90. let, což nemůže nikoho šokovat, a snaha znechutit není dovedena do konce, protože se to opravdu nechutné buď neukáže v "celé své kráse" (análně souložící investigavec), nebo se od toho opustí (investigavec není vysvléknut do naha, dítě není zneužito). Postavy promlouvají na kameru přímo k divákovi v sále, čímž se boří iluze skutečnosti (na které je založen exploitation), ale dál než k postřehům čtenářů Blesku a diváků Primy "film" nedospěje. Ve výsledku se tak jedná o nezdařilý exploitation, jemuž chybí i ono nadšení z možnosti natočit něco u nás za komunistů nevídaného, jako tomu je u Olmerových trashů (PLAYGIRLS 1 a 2, NAHOTA NA PRODEJ)._____ Po letech přehodnoceno, protože to zraje podobně jako DĚDICTVÍ, a to vinou společensko-politicko-mediálního "progresu" (oligarchizace médií, deep fake, propojení jednotlivých druhů moci ve státě, občanské spolky s postranními úmysly atd.). Nekritizoval bych ani to, že všechno je ve filmu propojeno se vším, protože jde o jeden ze způsobů alternativního - síťového - vyprávění, které Vorel dokáže na rozdíl od ostatních kolegů a kolegyň ozvláštňovat (nadpřirozenou postavou a kombinací sklepácké poetiky s tradicí grotesek ve SKŘÍTKOVI; pasivním protagonistou, který prochází epizodickým vyprávěním v INSTALATÉROVI; sebeuvědomělostí a zastřešujícím rámcem šklebu nad porevolučním dění v MILIARDÁŘOVI). ()

Isherwood odpad!

všechny recenze uživatele

Ukrutné zlo, ve kterém svou roli pochopilo 3 a ½ herce a zbytek je vlečen dějem tak neuchopitelným, že musíte být zákonitě ‚high‘ buďto vy, anebo tvůrce. Zbytečně vulgární a zoufale nevtipná sbírka všeho, co Vorlovi na současné, zlotřilým kapitalismem prolezlé, společnosti vadí. Na kilometry daleko to nejhorší, co za pomoci Státního fondu pro rozvoj české kinematografie vzniklo. Že ‚drzá komedie‘. Drzost je chtít za tohle po někom vstupné. ()

Reklama

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel už se dlouhou dobu pohybuje v kruzích, proti nimž kuje svou satiru, svůj satirický paskvil tedy natočil tak, jak ho natočil za a) proto, že nemohl zobrazit skutečnou realitu, jelikož by ho podnikatelsko-politické elity odstřihly od zdrojů peněz a skončila by jeho slibně rozjetá kariéra, ale přesto musel frustraci z pozorování svého okolí ze sebe nějak dostat, aby ulevil svému svědomí, tak použil tu zničující přemíru nadsázky, až se film stal trapným a nekoukatelným; za b) proto, že díky zakonzervování se v přítomnosti elit ztratil schopnost sebereflexe a svůj dřívější střízlivý úsudek. Jestliže a je správně, natočil výborný, ale nepochopitelný a nepochopený film, jestliže je pravdou b, natočil jeden z nejhorších filmů české polistopadové kinematografie... Tak si, diváku, vyber... ()

Pepy 

všechny recenze uživatele

Pane bože, horší to být, už asi ani nemohlo. Film byl o ničem a v půlce filmu jste už věděli jak to dopadne. Pomalu ani žádná zápletka, pořád jen nudné kecání Matonohy, Janečkové a spol. Ve filmu nebylo nic kladného, až na Jirku Mádla u kterého se mi líbila jeho role, jinak obsahově katastrofální až nemotorné. ()

Jacinda odpad!

všechny recenze uživatele

Mám docela ráda Jiřího Mádla a proto mě jeho herecký výkon šokoval...nevím čeho chtěl dosáhnout, ale nedosáhl toho. Další hrůzou byla Kateřina Sedláková a paní Esterka...Člověk by řekl, že když je film (relativně) plný českých hereckých hvězd, bude to za něco stát. Hmm nestálo a co hůř, po úspěšném a pěkném Gymplu, je tohle prostě odpad. Na celém filmu se mi líbily jenom znuděné výrazy Tomáše Vorla ml. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)
  • Počítačová hra, kterou hraje David (David Štěpán) na začátku filmu, když se Grossmann (Tomáš Matonoha) vrátí z práce, je "Vietcong 2" od českých vývojářů Pterodon Illusion Softworks (2K Czech). Mise, kterou David právě hraje, je "Dobývání města". (Cheeker)
  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)

Reklama

Reklama