Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 063)
Budete chtít porazit Arnolda Schwarzeneggera na páku, složit Mariusze Pudzianowského v ringu, přechytračit Stephena Hawkinga nebo ukazovat Stevie Wonderovi svoji sbírku harmonik?? Ne, nebudete. Proč?? Protože to je naprosto zbytečná práce! Zbytečně investovaná energie, čas a v případě Arnolda a Mariusze i koledování si o nějakou zlomeninu. Asi chápete, co mám na mysli. Že jako nejzbytečnější věc roku v Hollywoodu bylo točit remake (prý prequel) ke Carpenterově Věci. Za svým názorem si stojím i po shlédnutí filmu. Jakmile víte, vo co go, co se chystá, je konec. To by to musel zfilmovat někdo sakra dobře, aby to zaujalo i přesto, že víte, co přesně se v podstatě stane. Úplně průserový to nakonec není, ale bohužel chybí ty nejdůležitější prvky jako třeba: nejistota, paranoia, pocit bezmoci, atmosféra, apod. A pár povedených efektů to příliš nezachrání. Mohl bych o tom napsat ještě tak pět řádků, ale... nepřijde Vám to zbytečné?? Mně jo. Takže čus, doufám, že se za rok nebudu muset rozčilovat u filmu Čelisti: Zrození... ()
Na počátku by asi nebylo od věci zmínit, že mistr Tesař to tedy rozhodně není. Nene. Ačkoliv tomu není věcně co vytknout, oproti dobám, když ještě tu vesmírnou kapavku vypaloval pan Russel, to má atmosféru téměř bez kyslíku. Ústřední mikrobiologická kikina působí dojmem, že by měla problém zanalyzovat vlastní poševní sekret a ta partička dvoumetrových vikingů kolem není ani trochu nad věcí a umí jenom hysterčit a s jekotem zdrhat. Je to asi proto, aby mezi těmi tupými Nory náležitě vyčníval pragmatický, fešácký Američan, který si jako jediný dokáže v těch mínus pětadvaceti zachovat chladnou hlavu a jít rovnou na věc. Efektově povedené, ale měl jsem z toho trochu pocit jako z fungl nového, luxusního šestipokojového bytu s věcným břemenem na dožití tchýně! ()
Carpenterovu verziu z roku 1982 som uz dlho nevidel, takze to budem musiet napravit, avsak nedavno som si vypocul genialny Morriconeho soundtrack a na zaciatku tohto filmu som si vsimol, ze aj Marco Beltrami prevzal nieco z tej hudby, co ma velmi potesilo. Myslim si, ze remake nedopadol az tak zle, aj ked niektore sceny by som natocil inak, ale nechcem spoilerovat. Napätie bolo podla mna na celkom dobrej urovni. Vizualne efekty boli v pohode, aj ked niektore sa budu zdat lacne, ale bol som pomerne spokojny. Chvilami som pocas filmu myslel na FAKULTU (1998) Roberta Rodrigueza alebo aj na vsetkych moznych Predatorov a Votrelcov v zavere filmu. Takze celkovo som spokojny, len hlavne netreba mat velke ocakavania. Este som premyslal pocas filmu, odkial mi bola Mary Elizabeth Winstead znama. No ano, bola to dcera Johna McLanea v stvorke LIVE FREE OR DIE HARD – SMRTONOSNA PAST 4.0 (2007), ale zahral si tu aj Kristofer Hivju znamy od stvrtej serie GAME OF THRONES (2014 -2019). ()
Carpimu to samozřejmě nesahá ani po stín culíku na patách ošoupaných tenisek, ale v rámci současných horrorů jde o vysoký nadprůměr. Autoři dokazují, že mají původní Věc nakoukanou a moc rádi ji citují, aby toto dohnali k vrcholu v naprosto geniálních závěrečných titulcích, za které jim ve stoje tleskám. K samotnému příběhu a jeho zpracování mám samozřejmě haldu připomínek, od zbytečné (ale krásné) ženské v titulní roli, přes stejně zbytečné finále v talíři až po triky, které by v souboji s těmi z osmdesátek dostali KO v prvním kole. Přesto jde o dobrou podívanou, která mimochodem odpoví na nejzásadnější otázku Carpiho originálu. ()
Když se jde na archeologickou výpravu, například hledat Hammunaptru, a ve výbavě chybí dláta a štětečky, ale zato nechybí kulomet a spousta střelných zbraní, těším se na skvělou komedii. Když čtu knihu, kde si speleolog zcela automaticky balí na cestu do jeskynního systému kromě lan, karabin a baterky taky granátomet a spoustu dalšího střeliva, čekám buď prima legraci, nebo strašnou sračku. Když drsní Norové na antarktické základně porušují mezinárodní smlouvy a mají zbraně... ale ne jen pistolky, taky lovecké pušky, bedny granátů a několik funkčních sad plamenometů... tak si říkám, že je tu někdo debil. Zaprvé já, že na to koukám. Zadruhé autoři, že to je myšleno jako horror a ne parodie na něj. No a v podobně vypointovaném rozboru mohu projít logiku děje (#$%#$%!!!), věrohodnost motivace postav, násilné odfajfknutí si politické korektnosti tím, že do Antarktidy narveme černocha, "elegantní" způsob, jak z toho udělat americký film, i když je kompars norský, wtf digitální pavouky s přilepenou hlavou -- to jako seriozně? .... No fakt jsem si nemyslel, že to nebude mít ani zbla atmosféry (až na ledové pláně), fantazie, vnitřní soudržnosti, napětí... ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Film bol pôvodne natočený s praktickými efektami, o ktoré sa postaralo legendárne štúdio ADI. Šéfom v Universal Pictures to ale pripadalo príliš staromódne. Báli sa, že film bude vyzerať smiešne a prídu tým o zárobky. V postprocese teda prikázali vymeniť praktické efekty za digitálne. To však bolo kontraproduktívne, pretože film schytal vo svete kritiku práve za nekvalitné CGI efekty. Práca ADI štúdia teda bola úplne zbytočná. Videá z natáčania, kde boli použité praktické efekty, sú stále dostupné na YouTube. Fanúšikovia filmu už niekoľkokrát žiadali formou petície štúdio, aby vydalo špeciálnu verziu filmu práve týmito efektami. Žiaľ, prosby ľudí zostali bez akejkoľvek odozvy. (tXtX)
- Herec Joel Edgerton má veselou vzpomínku z natáčení. „Na začátku dubna jsme byli venku a mrzlo,“ vypráví. „Koncem natáčení bylo 30 stupňů Celsia a byli jsme pořád ve stejném oblečení… oblečeni jako bychom byli v Antarktidě. Vyjdete ven a všichni mají na sobě šortky a tílka. Bylo to docela legrační.“ (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)
Reklama