Reklama

Reklama

Johnny a jeho motorkářský gang přijíždějí do Carbonville na soutěž motorek. Kvůli svému chování jsou však vyhozeni z města. Dostanou se do nedalekého Wrightsville, kde pokračují ve své hrůzovládě. (Cinemax)

Recenze (88)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Divoch tematizuje osud, jelikož ze svobody motorkářů, kteří vlastně nikam konrétně namířeno nemají, paradoxně utváří predestinaci nevyhnutelné katastrofy. Ovšem spíše než by film reagoval na Sartrovo „odsouzen k svobodě“ a Nietzscheho, který upozornil na obtížnost a nepohodlí svobodného života, vyčkává a objektivisticky finguje vědeckou nezúčastněnost. Nejvíce to dává najevo postavami na hraně, jako třeba pragmatický policista nebo děvče zaseklé v místním zapadákově. Tyhle postavy fungují jako soudci Brandona a jeho party a na nich záleží, kam se osud přikloní. Jsou tak svobodnější než motorkáři. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Hrdina své doby, první rebel bez příčiny v kožené bundě, kterého kopíroval James Dean, Elvis Presley a bezpočet bikerů. Tento film v podstatě zrodil bikerskou kulturu a vdechl jí ducha - původně westernový, protože tvůrci filmu neměli ponětí, co jsou tehdejší motorkáři zač. Podstatu veškerého rebelství mládí proti společnosti od dob Divocha vystihuje minidialog Marlona Branda s dívkou v baru: na její otázku "What are you rebelling against Johnny?" prohodí jen "Whaddaya got?" - "A co máte?" ___ Nápis na černých bundách B.R.M.C. - Black Rebel Motorcycle Club. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Otrasný film o bande motorkárskych primitívov, ktorí sa ani nesnažia vyznávať nejaké ideály slobody, nespútanosti a pohŕdania konvenciami. Im postačuje k spokojnosti túrovanie motoriek, silácke reči, strašenie obyvateľov a zanechávaný bordel. Okrem toho nemôžem tých prezretých tridsiatnikov vnímať ako teenagerov, u ktorých by ich postpubertálne správanie bolo ako-tak pochopiteľné. A hviezdny Marlon Brando ma zaujal iba dobre zvoleným outfitom a výrazom. Akonáhle sa pohol alebo dokonca prehovoril, kúzlo osobnosti zmizlo. Chápem, že v danej dobe a v danej konkurencii mohol aj tento film vzbudiť rozruch. Dnes už vyvolá nanajvýš nechápavý úškľabok. Normálne mám strach z opätovného zhliadnutia Rebela bez príčiny, ktorý je v mojej Top100. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně byl Brandův Johnny Strabler mnohem přesvědčivější a zajímavější než Deanův Rebel bez příčiny. Zatímco Jim Stark byl typický outsider a vyděděnec, který se uchyluje (především z donucení) k osamocené revoltě, která nutně vypadá podivínsky a končí nezdarem, tak Brando představuje rebela vůdce, neochotného se podvolit čemukoli: „Proti čemu se bouříš? Proti čemu chceš!“ Zatímco Jim Stark trpí nepochopením, tak Johnnymu je nějaké pochopení zcela lhostejné. Přestože snímek trpí určitou epizodičností a nejednotou děje a formálně je spíše řemeslný, je zároveň úžasnou generační výpovědí a provokací. Film o mladické revoltě proti autoritám a obecně proti všemu, kterou prožívá každý mladý člověk, a z které nakonec každého, kdo při ní nezahnye, vyléčí neúprosná a tíživá realita… ()

Jazzzz 

všechny recenze uživatele

Vše to začalo když jsem řekl kamarádovi ať mi půjčí nějaký zajmavý film. Půjčil mi tento film z roku raz, dva, kde už od počátku mezi herci vynikal jeden, který vypadal jako něco mezi Kapitánem Vegou ze starého Street fighteru a králem Elvisem. Tento týpek to má v hlavě buďto hodně dobře srovnaný, a nebo si spíš hraje na něco co ve skutečnosti není. Pár scén nasvědčuje spíše jeho vnitřnímu boji, než jeho vnitřní jistotě. Sám mám rád motorky a proto mě téma starodobých motorkářů doopravdy zaujalo, ale celá atmosféra a styl v jakým je film točený mě spíš dovedl k názoru, že koně by se místo motorek hodily víc. Kdyby totiž z rádoby motorkářského gangu, který kazí čest motorkářům a dělá z nich nic neuznávající alkoholická monstra pro které není nic svaté za kovbojskou partičku lotrů, z policistů šerify a sem tam nějakého indiána, měl by tenhle film dozajista větčí úspěch. Ztratili by se totiž i nedostatky typu, že rána skončí očividně o metr vedle a provedení scény kdy motorka bez řidiče srazí nebohého staříka je sice originální leč chabé. Jediná milostná scéna, kterou od filmu sice nevyžaduji, ale pokud už tam je tak ať stojí za to, je scéna kde si "božský" Marlon hraje na drsňáka, mě přišla jednoznačně nejvtipnější v celém filmu. Obličej Marlona je neustále v jakémsi pokerface a to i tehdy, když se řítí na motorce relativně velkou rychlostí. Dnes jsem to zkoušel a už při padesátikilometrové rychlosti jsem měl slzy v očích. Chápu, že z prehistrorického hlediska je tento film dozajista velkým pokladem, vždyť i plíseň na plísňovém sýru čím je starší, tím je lepší, ale bohužel i ta plíseň se musí jednou vyhodit, nemůže zrát desetiletí a já si myslím, že tento film už v dnešní době přezrál... K hodnocení, když povážím staří, motorky a milostnou scénu u které jsem se po dlouhé době doopravdy zasmál dávám tomuto filmu 4 hvězdičky... ()

Galerie (44)

Zajímavosti (12)

  • Postava China (Lee Marvin) je založena na skutečném 'bikerovi' Willie Forknerovi, známém též jako "Wino Willy". (Mol)
  • Film byl v Británii do roku 1968 zakázaný. (formelin)
  • Motorka (1966 650cc Triumph 6T Thunderbird) která byla ve filmu nedílnou součástí Marlona Branda, byla jeho osobní. (formelin)

Reklama

Reklama