Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavná italská komedie z roku 1961 oceněná Oscarem. Slavná komedie o snahách barona Cefalu (Marcello Mastroianni) zbavit se své ženy, aby se mohl znovu oženit s krásnou dívkou ze sousedství. Po značném úsilí se mu podaří získat dost důvodů k vraždě ze cti, která se v tehdejší Itálii trestala jen mírně. Znovu se ožení, aby byl tentokrát podváděn on. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (89)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Dámy prominou,… tedy neprominou, ale mně to přesto nedá :o) To byly kdysi časy ( „ naši předkové „ se měli ). V současné době se mýdlo doma již nevyrábí a kvalitní bažinu, aby člověk pohledal :o) Na druhou stranu se společnost dostala zcela jinam, takže nic takového jako hlavní hrdina snímku, my řešit již nemusíme. Člověk se však neubrání otázce, zda-li teď, je to to pravé. Každý, nechť si odpoví sám… Při současném trendu a za podmínek, které panovaly v tehdejší Itálii, by po rašeliništích v Českém ráji člověk prošel suchou nohou (přes tu přehršel těl ) a to by rozhodně pěkný pohled nebyl :o( Snímku samotnému sluší černobílá kamera a Marcello Mastroianni v roli nešťastného manžela, toužícího po mladé dívce a vymýšlejícího, jak se zbavit své dosavadní manželky je naprosto úchvatný. Možná, kdyby na otázku, jak moc ji miluje, odpověděl slovy Jana Wericha: jako sůl, mohlo to býti i bez toho mordu :o) Všechno jde „ podle plánu „, ale ne vždy je změna, změnou k lepšímu, že pánové :o) 75% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Agramonte: 18 000 obyvateľov, 4000 analfabetov. 1700 trvalo i prechodne nezamestnaných. 24 kostolov, ak si dobre spomínam. Medzi nimi niekoľko barokových stavieb zo sedemnásteho storočia. / Muž v najlepších rokoch, ktorý je k tomu i fúzkatým človekom, a ako tak ďalej pozerám, i mimoriadne prefíkaným barónom menom Cefalù, našťastie k nim vonkoncom nepatrí, nakoľko je vari automaticky gramotným pri svojom titule, predovšetkým kvôli tomu má najskôr úplne iné starosti, pričom je zrejmé, že jeho 12-ročné manželstvo s Rosaliou, je v totálnych troskách. Najradšej by sa s ňou (i)hneď rozviedol, no bohužiaľ rozvod absolútne neprichádza do úvahy, keďže v katolíckom Taliansku sa jedná o nemožnú predstavu v danej veci, a práve preto treba "vymyslieť" niečo naprosto nové, čo by v podstate mohlo zvrátiť toto, nepriaznivé rozpoloženie. Taktiež sa patrí podotknúť zrovna i to, že má na to veľmi patričné dôvody, pretože priam horí neuveriteľnou túžbou po svojej pokrvnej sesternici Angele Calogerovej z blízkeho susedstva, vlastne má na ňu priamy výhľad, kedy sa napokon schyľuje k incestu?! \ Režisér Pietro Germi sa vďaka tejto "čiernej komédii" stal oscarovým laureátom, lebo Divorzio all'italiana obdržala cenu Akadémie za pôvodný scenár, keď mu ešte asistovali i ďalší dvaja scenáristi. Vskutku, ale nebyť priamej účasti famózneho Marcella Mastroianniho, tak som presvedčený o tom, že by sa tento konkrétny snímok určite nestal takým legendárnym. Áno, scenár, ale hlavne herec v hlavnej úlohe, sú jednoznačne tými najsilnejšími atribútmi tohto počinu, i keď na druhej strane rovnako uznávam, že Daniela Roccová je v skutočnosti oveľa atraktívnejšou, než si vôbec dokážem predstaviť, čím chcem zdôrazniť najmä to, že pre účely filmu bola zámerne zamaskovaná, ale i napriek tomu ma neustále niečím fascinovala, skrátka nebola až tak zhovadená, ako tie dnešné fifleny na televíznych či trebárs povedzme i na streamovacích obrazovkách, ktoré sú síce na prvý pohľad strašne sexi, no akonáhle sa ráno prebudia, tak by sme ich snáď nechceli ani stretnúť, tak by sme sa brutálne naľakali? / Ešte (zo)pár viet k tomuto filmu: Najväčší dôraz je kladený na to, či sa protagonistovi podarí docieliť svoj stanovený cieľ, t.j. všelijakými prostriedkami sa vehementne snaží o to, aby bol vo svojom konaní úspešným, má k tomu od začiatku nakročené, čo je v konečnom dôsledku pre zúčastneného diváka skutočne číra a nefalšovaná radosť sa tomu všetkému prizerať, aj keď s obsahom trochu drsnejšieho humoru. Zároveň by som tiež pochválil i nadmieru vydarený, český dabing, ktorý čoraz viac podtrhoval celkové dojmy, ktoré sú v mojom prípade - nadštandardné, ako by sa mohlo podľa výsledného hodnotenia zdať. PS: A odkaz na La dolce vita je samostatnou čerešničkou na torte! ()

Reklama

Jaccobos 

všechny recenze uživatele

Moc veselá komedie o vášnivě zamilovaném Italovi, který se ze všech sil snaží efektivně a pokud možno - co s nejmenší bolestí - zbavit své manželky. Kalkuluje, uvažuje, počítá. Vnitřní monolog vykresluje jeho postavu dokonale. Marcello Mastroianni se mi ve své roli lišáckého barona, co ví co dělá velice líbil. Zkrátka "Fefe" neměl chybu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Marcello Mastroianni má u mě otevřený účet už dlouho a ne vždy tam přibývá absolutorium. Zatímco Sladký život jsem možná i kvůli druhému dabingu nestrávil nejlépe a ještě i Krevní pouto ze stejného důvodu nedopadlo (u všeho byla Sophia Loren, ale to je spíš hříčka náhody), většinu filmů s MM snáším dobře. Ačkoliv Rozvod je nejblíže právě Felliniho opusu (Fellini bude vinen), je to úplně jiná káva. Zase to má na svědomí dabingová škola z nejlepších, tentokrát Studio pro úpravu zahraničních filmů s Václavem Krškou v režii, ale i když Rozvod není komedií kde si potrháte břich, je to hodně nekorektní film (taky fandit chlapovi, že chce zabít svojí starou, jenom protože se mu líbí mladší...), který si vás ale podmaní, Fefemu začnete držet pěsti, protože jeho Rosalia je skutečná čarodějnice, a Angela nevinný poklad. Když má být vějičkou Sváťa Beneš, a novým švárou, který rozhodně není žádný svatoušek, Vladimír Hrubý, v sicilském pojetí (krásné lokality, opět je tu Ragusa, kde se točili i Úctyhodní lidé), musí to dopadnout na výbornou. Aspoň pro diváka. Chudák Fefe! ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Rozvod po italsku je dokonalou satirou života dobového sicilského maloměsta. Film je postaven krom vtipu na výborném herectví Marcello Mastroianniho a půvabu Stefanie Sandrelli. I vedlejší postavičky skvěle zapadají do děje a dotváří celkovou atmosféru italského maloměšťáctví. Vyskytuje se zde celá řada vtipných scén a kuriózních situací, z nichž mnohé film charakterizují a činí ho jedinečným. Patří sem z dnešního hlediska absurdní plánování vraždy manželky, jehož součástí je hledání nápadníků, sledování, příprava obhajoby atd. Vše je podáno s ohromným vtipem a komentováno vnitřními monology hlavního hrdiny. Velmi povedená je i scéna, kdy místní starousedlíci vyráží do kina na Felliniho film Sladký život se slovy „Slyšeli jste o tom? Jsou to orgie jako za Tiberia. To musíme vidět.“ Divák se zkrátka nemůže nudit. 87% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (10)

  • Stefania Sandrelli měla při natáčení jedné scény problém se rozplakat. Po mnoha zpackaných pokusech a po podnětu od náhodného přihlížejícího se režisér Pietro Germi zvedl a uštědřil jí dvě facky. Sandrelli byla v tu chvíli ztrapněna před několika stovkami lidí a skutečně se rozplakala, a tento záběr je nakonec použit ve filmu. (buzzwoody)
  • Herečka a bývalá modelka Daniela Rocca byla záměrně namaskována, aby pro roli manželky Rosalie vypadala méně atraktivní. (buzzwoody)
  • V průběhu filmu je v kině promítán snímek Sladký život (1960), v němž také hlavní roli ztvárnil Marcello Mastroianni. (Lovec prasat)

Reklama

Reklama