Režie:
Jane CampionScénář:
Jane CampionKamera:
Greig FraserHudba:
Mark BradshawHrají:
Ben Whishaw, Abbie Cornish, Kerry Fox, Paul Schneider, Thomas Brodie-Sangster, Antonia Campbell-Hughes, Jonathan Aris, Roger Ashton-Griffiths, Amanda Hale (více)Obsahy(1)
V Londýně roku 1818 se odehrává tajná láska mezi mladým básníkem Johnem Keatsem (Ben Whishaw) a "dívkou od vedle", Fanny Brawneovou (Abbie Cornish). On si o ní myslel, že je koketa, ona se nezajímala o literaturu. A přesto se našly okolnosti, které je spojily dohromady, ovlivnily básníkovu tvorbu, ale také je kvůli jeho nemoci navždy odloučily. (j.o.j.o.)
(více)Videa (1)
Recenze (111)
O hvězdičku méně, kvůli mé nesnášenlivosti vůči trapnému a stále se opakujícímu romantismu! Úžasná scéna a kostými to vyzdvihli do neuvěřitelných výšin, až mě to potěšilo. Herci byli průměrní, ale měli tak velkou dávku romantismu, že už mi to taky nevadilo. Plný růžových pocitů a kvalitního romnťáku. XV. Seminář britského filmu / John Lennon Uherské Hradiště ()
Převelice POCITOVÉ ... v upřímné snaze o zachycení zjitřené, až bolestně tklivé atmosféry zasněných básní Johna Keatse - v přímé spojitosti s jeho krátkým a nepříliš šťastným životem. Ne nepodobné bezmocnému třepotání motýlů mezi čtyřmi zdmi dívčina pokoje. Těžko říct, zda své vězení lépe snášejí ti, kdož se v něm už narodili - nebo ti druzí, kteří poznali každodenní zázrak pozvolného svítání, třpytivé kapky ranní rosy, lehký dech svěžího vánku, oslnivou záři poledního slunce, jasné barvy a omamnou vůni lučních květů i měkké stíny večerního soumraku. Ať tak či tak, svůj osud změnit nedokážou, stejně jako mladý zamilovaný pár: Básník, odsouzený svým nadáním k nekonečnému skládání romantických veršů ... a jeho dívka, lapená v síti své doby - a donucená k pasivitě a trpnému čekání ... na zázrak ? Nic pro chlapy, ale ženská duše čas od času nějakou tu srdceryvnou unylou romantiku potřebuje, takže to vidím na trochu slabší 4*. P.S.: To ovšem nic nemění na tom, že někdy byli na pěst ... oba dva. Na druhou stranu - kdo z nás není, že ano ... ()
Natočiť BRIGHT STAR chcelo absolútnu slobodu. A tvrdohlavosť autorky. A nebyť jej príznačnej osobitosti, rukopisu, citu pre detail (a tej tvrdohlavosti), šlo by o sentimentálne presladenú love story. Lenže z takej na Vás nedýchne LÁSKA v tej najčistejšej podobe, krehká, intímna, krásna. Cez slová málo chápané, cez chvenie v očiach, cez náznaky v dotykoch, cez pocit len tak si ľahnúť do trávy a dýchať slnko, cez vánok v záclonách..Veľké plátno a žiaden popcorn (nachos) okolo sú nevyhnutnosťou. P.S. Vyjadruje percento (aktuálne 73%) mieru romantického naladenia užívateľov tejto databázy? A myslí si niekto po 2hodinách s Abbie Cornish, že Oscar za najlepší ženský herecký výkon roka 2009 je v správnych rukách? "THERE IS A HOLINESS TO THE HEART´S AFFECTION" (a tí, ktorí si to nemyslíte, myslím tým UŽ a nie ešte, pre tých Bright star určite nie je). ()
Těžko vzdorovat osudu...... Imprese levandulových květů, Vermeerovo okno s prostupujícím světlem, strniště na smutkem poznamenané tváři a TOLIK ODHODLÁNÍ. Čas, který ani okamžiky zachycené v básních nezastaví. Čas, který je štětcem přenesen na plátno a vypráví ve změti barev, slov a tónů o věcech, jež se nás dotýkají, dotýkaly se a snad ještě chvíli budou dotýkat. Protože TYTO Věci jsou lidské a trvalé. Trvalé - jako hloupost, nenávist, žárlivost a strach. Trvalé - jako naše ješitnost a citová nestálost. Můžeme si jen klást otázku proč. Proč jsou někteří na výsluní a druzí si proplétají prsty se stínem svých dřívějších skutků. Proč má osud některé raději. Proč je těch opravdu PRAVÝCH Věcí tak málo...... Těžko vzdorovat osudu. ()
Žensky senzitivní a zasněný film, věrně přibližuje ideál romantické lásky. Pokud nemáte rádi kostýmní dramata a lásku chápete jako zásun 3x týdně, tak na to prosím nekoukejte. Nebo alespoň následně nepište komentáře ve smyslu, že film je pomalý a příliš emotivní. Je to jako vytýkat akčnímu filmu, že je příliš rychlý a moc se v něm střílí.... ()
Galerie (85)
Zajímavosti (4)
- Jméno kocoura, který se ve filmu objevuje, je stejné jako ve skutečnosti. Jmenuje se Topper. (avitakova)
- Ve filmu byly použity básně Johna Keatse, konkrétně „Endymion“ z roku 1817, „Předvečer svaté Anežky“ z roku 1819, „Óda na slavíka“ z roku 1819, „La Belle Dame Sans Merci“ z roku 1819, „When I Have Fears That I May Cease to Be“ z roku 1818) a „Bright Star“ z roku 1819. (Avalon820)
- Při natáčení filmu Ben Whishaw potkal svého pozdějšího přítele Marka Bradshawa, se kterým v roce 2012 uzavřel registrované partnerství. (PlayEasy)
Reklama