Reklama

Reklama

Včera, dnes a zítra

  • Itálie Ieri, oggi, domani (více)
Trailer
Komedie / Romantický / Povídkový
Itálie / Francie, 1963, 117 min (Alternativní 114 min)

Obsahy(1)

Živočišná Neapolitánka, která se věčnými těhotenstvími brání vězení, bohatá panička z Milána, nahrazující lásku pouhým bezcitným flirtem, či lepší římská prostitutka, do níž se zamiluje mladý seminarista, každá úplně jiná a přesto všechny stejně ženské a okouzlující. Nezapomenutelná Sophie Lorenová v rolích tří naprosto odlišných žen doslova zaplňuje filmové plátno svým neodolatelným ženstvím, jemuž v roli jejích mužských partnerů se stejnou chutí přihrává neodolatelný Marcello Mastroianni. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (170)

Anderton 

všechny recenze uživatele

De Sica v na prvý pohľad komerčnejšom ladení ako niektoré jeho vážnejšie neorealistické diela. Lenže je otázne, či vôbec pri zobrazovaní svojskej talianskej nátury niečo ako rozdelenie na diváckosť a umeleckosť je vôbec potrebné či možné. Taliani sú proste Italové a hotovo a Sophia s Marcellom sú ich vlajkonosičmi. Ten druhý predstavuje určitú podpapučovitosť takzvaného talianskeho macha v troch odlišných polohách, pričom sa mu asi ani nikto z nás nebude čudovať. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

První povídce vévodí Adelina, která rodí jedno dítě za druhým, aby se vyhnula lochu, jenže po sedmém (nebo kolikátém) začne být její manžel Carmine poněkud… vyšťavený. Naštěstí je ve hře i neapolitánská sounáležitost a hluboce zakořeněný odpor k justici, takže vše se v dobré obrátí. Ve druhé je hlavní postavou milánská nafrněná panička s rolskou a uťápnutým milencem a třetí kraluje Mara, římská lehká děva, jedním toužícím ctitelem z Bologne a druhým ze semináře. Ve všech povídkách ztělesňuje Sophie prototyp italské Ženy, živočišné, nevypočitatelné a temperamentní, zatímco Marcello submisivního muže, který ženě ve všech směrech podléhá a vlastně byl stvořen jen pro její rozmary. Ony ty de Sicovy komedie vlastně nejsou nijak vtipné. Ale jsou zábavné, ukřičené, přelidněné, smyslné, prostě z nich dýchá Itálie. Mám je nejradši k těstovinám. ()

Reklama

J_Fiu 

všechny recenze uživatele

Tři krátké mimochodem velmi povedené filmy, ve všech třech hraje Sophia Loren dominantní, rázné a až příliš temperamentní ženy, kdežto Mastroianni ztvárňuje zamilované dobráky...typické podpantofláky. Kvalitní herecké výkony, vtipný scénář a bezchybná režie De Sicy zařazují tento film do silného nadprůměru. První povídka je o ženě, která se díky neustálým těhotenstvím úspěšně vyhýbá kriminálu, druhá o bohaté, znuděné paničce, která využívá lásky svého oddaného milence, třetí (ta se mi líbila nejvíce) o lepší prostitutce do které se zamiluje mladý novic. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Lorenová neuvěřitelná a její pestrý herecký rozsah bere dech. Mastroianni jako přicmrndávač v pohodě, ale třikrát ten samej ňouma za srdce prostě nevezme.  Včera typický italská ukřičená tak trochu fraška, ale upřímná a se srdcem na dlani. Chudá krásná ženská, ale své cti se nevzdá a lásku ke svému muži není schopná zradit. Milé. Dnes přichází šlehnutí v podobě bohaté mrchy z Milána, která v sobě skrývá pouze prázdnotu. Zde z Lorenové až mrazilo, zejména díky tomu kontrastu.   Takové ženy jsou ale báječné v posteli, ovšem jen tam, a to je třeba mít na paměti a nechovat se jako další Mastroianniho trouba.  Zítra pak byla nejen díky striptýzu Lorenová asi nejpřitažlivější.   Krásná děvka s lidskou tváří a city, to je pro jejich zákazníky přitažlivý mýtus. Ale co já vím, že. V silně katolické Itálii pak nemůže překvapit ani vírou naplněný vedlejší motiv, naštěstí bez příchutí moralizování. Lorenová za pět, Mastroianni za tři. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

3 mužsko-ženské príbehy. Každý v inej atmosfére, s inou témou, každý v inom prostredí. S typickým talianskym temperamentom, rýchlosťou a vtipom, ktorý má aj frky typu: "Ako by som si na vás nepamätala: fúzatý, pomenší a fašista. To dá rozum, že budem voliť vás!" Nakoniec však z filmu ostal pamätný len Lorenovej veľmi decentný striptíz, ktorý bol taký, aký vo filme stačí. Netreba veľa ukazovať, aby to bolo umenie. A zopakovala ho aj po 30 rokoch, hoci zub času vidieť. Príbehy nemajú žiadnu dejovú súvislosť, ale vidieť v nich, že pri Lorenovej bol aj Mastroianni herecky submisívny, vlastne ani nebol, to jej dominancia tak veľmi prerážala. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (10)

  • Väzenské scény boli natočené so skutočnými väzenkyňami. (Arsenal83)
  • Červené auto ve filmu nese název Ferrari 250 GT California Spyder a patří mimořádně k vzácným vozům – pouze 56 těchto vozů bylo vyrobeno a některé se prodaly za více než 10 milionů amerických dolarů. (ČSFD)

Reklama

Reklama