Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (více)Obsahy(2)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (1 813)
3/4 filmu jsem se připravoval, že po jeho skončení okamžitě volám ségře (a to jí je skoro třicet), jestli je v poho a jestli se kolem jejich domu neplouží omšelý obytňák, ale nakonec jsem ten hovor neuskutečnil. Jinými slovy: 3/4 se jedná o brilatní filmařinu, plnou hutné atmosféry a prvotřídních hereckých výkonů, aby to ta poslední čtvrtina odpálila do ´pouhé´ nadprůměrnosti. Závěr se tváří příliš vykonstruovaně, možná bych si ho představoval více důstojnější tomu, co jsem viděl před ním. I tak velmi zneklidňující, podmanivé a filmařsky uhrančivé. 46 miliónů dolarů(rozpočet)/122 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Intenzívna krimi-dráma s dôrazom na psychologický rozbor postáv, v ktorej vás Hugh Jackman vezme na výlet naprieč emóciami, ktoré človek zažíva v tých najtemnejších chvíľach. Chúlostivé dramatické momenty, kde ide režisér až na kosť vo mne zanechali silný dojem realistickosti, a ani vy sa nevyhnete silným emočným turbulenciám a veľkým morálnym dilemám. Tým režisér priamo zapája diváka do deja a umocňuje tak senzitívne všetky pocity spojené s osudmi hlavných postáv. Upršané počasie, mrazivé, chladné prostredie umocňujú pocit temnej atmosféry, tempo je pomalé, no o to intenzívnejšie sa vám vrýva pod kožu. Herecké výkony veľmi potešili, Jackman a Gyllenhaal sú fenomenálni. Na záver upozorňujem - slabšie povahy ruky preč, prinajmenšom sa aspoň obrniť voči empatickosti. 85%. ()
Pokud se jednoho škaredého večera doma nebude rovnat počet dětí počtu mých oplodňujících výstřiků, tak bude zle. Každého šmejda, který se na mě někdy divně podíval, totiž přitluču hřebíkem za přirození ke stropu a budu se dožadovat svého práva na svobodný přístup k informacím. Z tohoto úhlu pohledu Kellerovi naprosto rozumím, což vůbec neznamená, že bych ještě více nefandil detektivovi Lokimu. Ten se sice občas zapomněl zeptat na něco zásadního, ale já jsem si to vyšetřování užil docela dost na to, že obvykle špatně trávím filmy, ve kterých se ubližuje dětem. ()
Pray for the best, but prepare for the worst. Prisoners jsou vrcholem svého žánru, takhle poctivou psychologickou kriminálku jsem si neužila snad od Zodiaca. Temná, sychravá atmosféra, sexy Gyllenhaal (nezlobte se, nemůžu jinak - kérky!) a moje nervózní klepání prsty do stolu, které se ke konci přeměnilo ve skoro-hysterické kopání do protější židle. Bylo mi jasné, že píštalka sehraje v celém zmizení nějakou roli, ale když zapískala naposledy, naskočila mi husí kůže. K tomuto se vztahuje má první výtka - to nemohli už tak dlouhou stopáž natáhnout o dvě minuty a dopřát mi happy end? Nevadí, budu si namlouvat, že jsem ho dostala. Film mě vtáhnul již od první minuty, kdy je celé podání příběhu neskutečně reálné - žádný scénář, který "šustí papírem", klišé kecy, ale realita a autentičnost na plátně a to taková, že jsem plakala společně se zoufalými rodiči. Ztratit dítě je to nejhorší, co se vám může přihodit - ale ta nejistota, kdy nevíte, jestli žije nebo ne, to je ještě daleko horší.. Výborná záležitost, u které fungují zvraty, atmosféra, i výkony na jedničku. SPOILER Škoda jen, že ta bába blíže neobjasnila, proč..KONEC SPOILERU ()
Mimořádně povedené drama, které mi prokázalo důležitost dodržování presumpce neviny a neradovat se hned z mučení záporného slizouna. Neboť díky spletitosti příběhu, může být v závěru vše úplně jinak, než se na první pohled zdá. Plusové body za atmosféru, která je velice napínavá, místy skoro až mrazivá a k tomu naprosto dokonalé herecké výkony v pomyslném popředí suverénního detektiva Lokiho. Až jsem byl sám udiven, že zde herecky zaválel mnohem lépe a rozhodně mi byl sympatičtější než herec z mé TOP 10. Otevřený závěr byl poměrně uspokojivý a nasměrován spíše optimisticky. Přesto tento film úplně nepatří do kategorie, kterou bych aktivně vyhledával a mé celkové pocity mírně zneváží veškeré filmové kvality na slabší čtyři hvězdy. K tomu zde ještě poměrně silne figuroval fakt, že jsem byl mnohem spokojenějí s podobným filmem ze stejného roku (Zmizelá) a také nadšení velmi rychle opadne u druheho shlédnutí. 75% ()
Galerie (80)
Zajímavosti (42)
- Keller Dover (Hugh Jackman) vlastní dům, který zdědil po svém zesnulém otci. Nachází se na Campello Street. Scenárista filmu Aaron Guzikowski se narodil v Brocktonu ve státě Massachusetts, kde se nachází významná čtvrť známá jako „Campello“. (KGBelik)
- Po skončení natáčení věnovalo oddělení kostýmů a rekvizit veškeré oblečení a rekvizity obchodu Fodac Thrift Store v Tuckeru ve státě Georgia. (KGBelik)
- Maria Bello chtěla vyjádřit rozpoložení matky unesené dcery. Proto navrhla, aby její filmová Grace měla po celou dobu natáčení stejné oblečení a téměř si nemyla vlasy. Kladla důraz na skutečnost, že se pro ženu únosem jejího dítěte zastavil čas a vše ztratilo smysl. (80s Martin)
Reklama