Reklama

Reklama

Cesta bojovníka

  • Indonésie Merantau (více)
Trailer

V Minagkabau v západní Sumatře se Yuda, zkušený žák Silat Harimau, připravuje na Merantau - prastarý rituál přerodu mladíka v muže. Kvůli tomu musí opustit svou rodnou vesnici a vydá se do rušné Jakarty, aby nasbíral zkušenosti. Život v Jakartě je těžký a po sérii neúspěchů si Yuda není jistý svou budoucností. Náhodou se setká s dívkou Astri, která je obětí gangu obchodníků s lidmi. Yuda se jí pokusí zachránit před jejím psychotickým šéfem Ratgerem a jeho pravou rukou Larsem. Yudovi se podaří osvobodit Astri i jejího mladšího bratra Adita, ale gang je jim v patách - chce zpět své "zboží" i krvavou odplatu. Yuda nemá jinou možnost, než čelit útočníkům a postavit se jim v dechberoucím finále. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je viditelně slabší než Ong-Bak. Bojové scény jsou tedy pořád vcelku fajn, ale příběh je (kupodivu!) ještě primitivnější a přímočařejší, režie slabší (i když světlejší chvílky se najdou třeba v závěrečném souboji) a výprava lacinější. Taky je třeba mhouřit oko nad triky, zvukovou stopou a .... nechutně ubrečeným a nastavovaným koncem. Docela se divím, že žádná MA žánrovka ještě nevznikla třeba v jižní Indii, kde mají taky svá tradiční bojová umění....A také lepší režiséry i produkční zázemí, než měli tvůrci Merantau... ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Nie tak veľkolepé a krvavé ako neskorší Záťah, ale súboje sú na porovnateľnej úrovni. Jednoduchý príbeh neohromí, ale ani neurazí. Jediné, čo urážalo bola tá papuľnatá go-go striga. Záporákom v orientálnej Ázii musí byť jasne beloch a každý kto ovláda pencak silat či aspoň pouličné mma, ovláda jeden a ten istý štýl boja, ktorý mu v horšom prípade vydrží niekoľko sekúnd, než ho hl. hrdina kopne do brucha či hodí na stôl. Táto platňa sa rýchlo obohráva, a škoda, že hoc je súbojov dosť, takmer všetky sú iba na efekt a ich efektívnosť je na bode mrazu. Aj keď sa nájdu aj výnimky, akou je napr. scéna vo výťahu či súboje s tyčami. Naproti tomu záver milo prekvapuje a zvíha celkové vyznenie. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Hodnotenie 106 min verzie. Po dejovej sranke sa mi paci Merantau najviac z doterajsich Evansovych filmov. Je to sice milionkrat obohraty pribeh, ale stale funguje a Iko Uwais to zvladol nielen v bitkach ale aj po hereckej stranke. Je zaujimave, ze s Yayan Ruhianom tu ma Iko len dve kratke sceny v ktorych prehodia par slov, ale napriek tomu tie sceny funguju natolko, ze z nich citit aky maju k sebe postavy respekt. Takisto linia s dievcinou a jej bratom funguje dobre. Jedine co mi vadilo, bolo prehravanie dvoch hlavnych zaporakov. Ale aspon to vynahradili v bitkach. Nielen finale ale aj bitky, ktore mu predchadzaju su na urovni. Choreograficky su napadite a väcinou aj dynamicke. Len obcas z nich citit urcitu umelost chvatov a ze su nacvicene, takze chlapik poslusne caka na ranu supera. Sem tam je pouzity trik pri padoch z velkych vysok. Kamera je prehladna, ale este nie je tak vypiplana ako v Raidoch. Bitka vo vytahu je zaberana z prilis velkej dialky, takze som nemal pocit, ze sa biju v obmedzenom priestore maleho vytahu. Na filme vidno, ze aj na Indoneske pomery je lacny. Ale to su vsetko malickosti, ktore nic nemenia na tom, ze je to kvalitny film so spickovymi bitkami, ktory stoji za to vidiet. 7/10. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Svatá děsohrůzo! Něco tak otřepaného a dušínovského aby svět pohledal. Lepší kulisy, více dramatičnosti a více podlosti jsou ale tím posledním, co tahle s přehnaným afektem zahraná a melodramatická hromada koňských koblih potřebuje. Potřebuje totiž leda tak lopatu a hlubokou díru, do níž ji pohřbít. Uložit tam, kam patří: do muzea starožitností vedle kolovratu a bronzové sekery. ____ Tím, že hlavní hrdina Yuda protnul koloběh mythu přímkou, po níž směřuje do světa na zkušenou, mythus zrušil. To neměl dělat, protože akční filmy sestávají mnohem víc z konverzaček, z prodlevů a odkladů než ze samotné akce, protože filmaři vědí, že vypustit do oběhu dvouhodinový film s hodinou spektakulární akce by bylo nejen finančně neúnosný, ale i nefunkční co do příběhu, který má za úkol akci obepínat a motivovat. Jednoduchý duševní experiment ukazuje, že nikdo z nás by nezaplatil za sledování Sandry Bullock a Keanu Reevese, kteří sedí na způsob Warhola nehnutě po dvě hodiny v sofa. Všichni máme rádi akci a hvězdy, ale v příběhu, který oboje táhne. Románové a divadelní fikce se vždy vracejí oknem, protože odpovídají hluboce zakořeněné potřebě vyprávět příběhy. Otázka, co je podstatou filmu, by se dala zodpovědět přes moderní varianty spinozismu – strukturalismus a holismus: podstatou kvalitního filmu je celek pojatý jako neměnná substance (struktura), která určuje význam jednotlivých prvků. Zda třeba obřadné přehrabávání se ve vnitřnostech bude kucháním kořistí, věštěním, náboženskou obětí, černomagickým úkonem, medicínskou operací, vědeckým výzkumem, soudní pitvou či uměleckým happeningem, závisí až na dobových a místních konotacích, které určí, co vlastně v posledku z procedury vyvstane. Z téhož důvodu ztroskotali Leterrierovi Titáni, protože kameramanovy dovedné pohlednicové rejdy kladené nazdařbůh za sebe uchlácholí málokoho; tím méně někoho uspokojí listovat albem cizích lidí, kaleidoskopickým obrazem roztříštěného světa, nezná-li život, který skrývá. Struktura (příběh), jíž poměřujeme části (kamera, střih, hudba), jinak řečeno cool vision, která musí předcházet každé cool visual, aby film uspěl, nás konfrontuje s patrně největším paradoxem celých dějin kinematografie, kterým jsou oscarová klání. V nich nikdy nezvítězí v technických a vedlejších kategoriích (masky, hudba, kamera, herecké výkony ap.) film s nezajímavým příběhem. Pochopitelně je to nesmysl a zásadní nedorozumění, protože i takový film může disponovat kvalitou v částech, ovšem akademici ho poměřují strukturou, totiž příběhem a emocemi, které v nich vyvolá, až se člověk nevyhne pokušení oprášit stařičký bonmot: srdce zná důvody, o nichž rozum nic neví. Skutečný problém oscarových klání nevězí v pověstné zaslepenosti akademiků, kteří nerozumí a nemají rádi sci-fi a akorát sebepotvrzují nejortodoxnější hollywoodskou mašinérii, protože jim unikají trendy, ale v něčem úplně jiném: ve strukturalistickém principu kinematografie, v prioritě celku vůči částem. ____ Mohlo by také zaznít, čím ještě je dána kvalita každého filmu, respektive nekvalita tohohle dryáku. Podle mého hlavně scénářem. Když se člověk začte do libovolného scénáře ze IMSDb script databáze či odkudkoli jinud, velmi rychle zjistí, proč existují stovky špatných filmů podle dobrých scénářů, ale jen naprosté minimum dobrých filmů podle špatných scénářů (kupodivu tahle poučka neplatí u převodu z knih, poněvadž ze špatné předlohy se dá pořád udělat dobrý film, kdežto příliš dobrá - složitá, literárně specifická předloha je problematická a její převod nedopadá dobře). A za další je esenciální podmínkou filmové kvality mnohovrstevnatost a vzájemné jištění kvůli slabším článkům, takže když si cokoliv z filmu odendáte, furt toho dost zbude. Jedna chyba, ani druhá není problém, problém je jejich kulminace, jenž nemůže být pokryta. Samozřejmě tahle idea funguje i obráceně a každá další vrstva kvalitu filmu zvyšuje, oslovuje jiné divácké skupiny, nebo stejné divácké skupiny v jiných životních rozpoloženích, viz monumentální a vždy jiný Blade Runner, Občan Kane nebo Andrej Rublev. Tyhle filmy si pokaždé drží svou rovnovážnost, jsou jako korkové zátky, která plavou stejně dobře v bystřince jako v septiku. Merantau Warrior má naopak sklon být dílem poněkud křehkým; jakmile jedna část začne povolovat, všechno přestává dávat smysl. Tato slova by mohla rovněž postačit jako závěrečný epitaf Merantaua. () (méně) (více)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý akčný bojový film z indonézskej produkcie. Má pomerne dobrý príbeh o mladíkovi, výbornom bojovníkovi, ktorý prvýkrát vo svojom živote odchádza zo svojej rodnej dediny do mesta, aby sa stal skutočným mužom a dokázal sa o seba postarať sám. Tu sa zastane mladej ženy, s ktorou sa spriatelí a rovnako aj s jej mladším bratom, lenže kvôli tomu sa dostane do problémov s vplyvnou zločineckou organizáciou, ktorá obchoduje so ženami. A tak musí využiť svoje schopnosti na obranu seba, ale aj svojich nových priateľov. So spracovaním som dosť spokojný, tu sa samozrejme nedá očakávať nič výraznejšie prepracované, dej je po celý čas dosť priamočiary, ale to mi vôbec neprekáža. V tomto dynamickom prevedení sa prakticky stále niečo deje, navyše to po celý čas postupne graduje, film výrazne ťahajú aj postavy a tak sa je stále na čo pozerať, pričom úplný záver aj dokonca celkom prekvapí. Akcie je tu plno a páči sa mi. Tvoria ju výhradne súboje, ktoré majú slušnú choreografiu, sú veľmi dobre a prehľadne natočené, pričom nechýbajú ani dlhšie sekvencie bez strihu a chválim aj skvelý výber rozmanitých prostredí, len mohli byť nápaditejšie a nepôsobia ani až tak efektívne a drsne, ako je zvykom hlavne z thajskej produkcie. No našťastie aj toto sa časom vylepší, lebo aj kvalita súbojov sa po celý čas zvyšuje a tak tie pokojnejšie postupne vystriedajú živelnejšie a nadmieru dynamické, kedy už cítiť každý úder. Najviac sa mi páči finále na nákladných kontajneroch alebo súboj vo výťahu, no hlavne celá posledná tretina, kedy už jeden súboj strieda druhý je nadmieru vydarená. Herecké obsadenie je na tom dobre, Iko Uwais je v akcii výborný, ale bavil ma aj mimo nej, keďže je to ten správny sympaťák, ktorý keď sa dá, tak pomôže, príjemné duo jeho nových priateľov a veľmi dobrí záporáci, obzvlášť dvojica západných šéfov. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, akcia je zvládnutá kvalitne, vizuálna stránka je v poriadku a celkovo mi to v rámci svojej kategórie prišlo slušne nadpriemerné, takže nemám väčší problém. Merantau warrio síce nepatrí medzi špičku bojových filmov, napríklad Tony Jaa a jeho tvorba je predsa len o úroveň vyššie, no to nič nemení na tom, že aj toto je vydarená žánrovka, ktorá fanúšika určite poteší. 76% ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Poprvé v historii filmu je použito bojové umění Silat, které se vyznačuje pomalými pohyby. Až po jejich úplném zvládnutí se přechází do rychlých pohybů, které by se dali nazvat až tanečními. Toto bojové umění je převážně používáno ve Filipínách, Indonésii a v Malajsii. Používajího jej i policejní a bezpečnostní složky. (ČSFD)
  • Akční choreografii na filmu dělal Gareth Evans, v závěrečných titulcích uvedený jako G. H. Evans. (Rominator)

Reklama

Reklama