Reklama

Reklama

Coco Chanel & Igor Stravinsky

  • Česko Coco Chanel & Igor Stravinskij (více)
Trailer

Obsahy(1)

Igor Stravinskij a Coco Chanel se poznali v roce 1920. Stravinskij i s celou rodinou byl nucen emigrovat, Coco Chanel byla v té době již známou módní návrhářkou a úspěšnou podnikatelkou. Velkoryse nabídne rodině Stravinského svůj dům na jihu Paříže. Záhy oba podlehnou vzájemné přitažlivosti, ale Stravinskij má čtyři děti a jeho žena je nemocná. Pro Stravinského je vztah se sebevědomou a nezávislou ženou velmi inspirativní a s nebývalou vášní se noří do komponování. Coco Chanel právě vyvíjí jeden z nejslavnějších světových parfémů – svůj Chanel No.5. Vztah nelze skrýt a rodina, zejména Kateřina, velmi trpí. Kateřina raději i s dětmi odjíždí do přímořských lázní Biarritz. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

pm 

všechny recenze uživatele

Stravinského hudbu často nevyhledávám, ale "Svěcení jara" se mi líbí moc, tím pádem také vrchol filmu - původní baletní inscenaci přesycenou symbolikou a folklorními motivy v Nižjinského famózní choreografii - jsem měla za sebou celkem brzy. Mads se na postavu Igora hodil perfektně, snad ještě Ralpha Fiennese bych si v té roli chtěla umět představit, ale podobně jako většina herců a práce kostýmních výtvarníků zůstal jen trestuhodně nevyužitý. Skvělý úvod se brzy překlopil do zbytečného filmu. Snad že ruské postavy mluvily rusky, to kvituji a za tu krásnou titulkovou scénu, která překvapivě odrážela i dílčí dějové obrazy, zaokrouhlím nahoru. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Filmy o osudech slavných skladatelů mám moc rád a Kounen se to pokusil pojat opět trochu jinak, což byla možná chyba. Obě hlavní postavy jsou zde totiž jenom tak lehce načrtnuty a když už se zdá, že režisér půjde víc do hloubky, tak zbytečně odbíhá k několika zbytečným scénám-jako je třeba ta s Chanelem No.5. Jinak jde ovšem o příjemně tichý film s množstvím hudby a krásnou "plovoucí" kamerou. ()

Reklama

Krissty 

všechny recenze uživatele

Není 63% trochu moc?! Prvních 20 minut bylo úmorných a vůbec mě nebavily.. A popravdě nechápu, jak někoho může bavit sledovat trapné divadelní vystoupení, při kterém lidé hromadně opouštěli sál a bučeli.. Pak nastala pro mě jediná zajímavá část filmu, kdy se Coco seznámila s Igorem, ale potom už to šlo z kopce.. To mi autor opravdu chce tvrdit, že Coco Chanel byla robot naprogramovaný jen na 3 věci - šití šatů, čichání k voňavkám a sexu? Absolutně žádné city, byla chladná a nevěřila jsem jí absolutně nic, co udělala.. To měla být láska?! Kde? Pokaždé, když byli s Igorem sami (bez jeho ženy), rozepla mu kalhoty a prostě si to s ním rozdala.. Žádná romantika, vášeň, nic.. Bylo to vulgární a hnusné.. Ty hvězdičky jsou pouze za Igorovu manželku, která podle mě byla ve filmu jediná normální, lidská a sympatická.. Jinak se mi film sám o sobě vůbec nelíbil.. ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

Už od počátečních tiulků se jedná o vizuálně velmi promyšlený a bezchybně nasnímaný příběh. Příběh, který je o to silnější, máte-li nějaké povědomí o tom, kdo byl Igor Stravinskij a co znamenal pro soudobou vážnou hudbu. Dějová linie se sice zaobírá postupně doutnajícím a v jisté chvíli i velmi vášnivým vztahem mezi Coco a Igorem, ale pro mě osobně to bylo jen příjemné a opravdu smyslně natočené zpestření, které obohacovalo téma příběhu - umělec, jenž je nepochopen svou dobou. Stravinského Svěcení jara muselo být jistě pro většinu lidí zjevením. Novátorské hudební postupy, důraz na rytmus, odklon od melodiky - to všechno muselo na Čajkovským odkojeném publiku působit jako ledová sprcha. Div je, že ještě za svého života Stravinskij vůbec došel nějakého uznání. Ale to na síle a emoční působivosti jeho děl nic neubírá. Naopak. V tomto pro mě Kounenův snímek funguje naprosto přesně. Využívá Stravinského skladeb, vkomponovává je do děje, a když náhodou sáhne mimo Stravinského repertoár, je to vkusné a vhodné. Hudební obrazy se snoubí s krásnou výtvarnou stylizací a vytvářejí tak pomalé, ale působivé celky, které dýchají atmosférou doby a tu a tam (snad i nevědomě) se dotýkají opravdového umění. Umění žít, umění milovat a tvořit. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Musíte se zcela ztratit v hudbě..." "Ztratit" se ve Stravinského hudbě nemuselo být pro jeho posluchače ve své době docela takový problém :D Úvodní poměrně dlouhá scéna z velmi kontraverzní premiéry Stravinského Svěcení jara to jasně dokladuje. Na konci filmu můžeme naopak vidět Stravinského úspěch při druhém provedení tohoto díle o pár let později. Hezky je zde tak ukázáno na to, jak proměnlivý bývá umělecký vkus lidí. Faktem totiž je, že "lidé se vždy bojí něčeho nového". I tento životopisný film je v něčem jiný. Vlastně to klasický životopisný film ani není. Spíše jde o zajímavou vizuální koláž s minimalistickými dialogy.... To mi asi brání dát filmu 5 hvězdiček, i když ty vizuální vjemy v kombinaci se Stravinského vášnivou hudbou jsem si jinak užíval plnými doušky. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Film začíná premiérou baletu "Svěcení jara" z roku 1913, jehož ztvárnění opravdu odpovídá původní dobové choreografii Vaslava Nijinskiho. (bllm)
  • Mads Mikkelsen se pro roli Igora Stravinského musel naučit mluvit francouzsky, rusky a také hrát na klavír, aby nemusel mít dublera. (bllm)
  • Autor knižní předlohy, Chris Greenhalgh, prodal filmařům autorská práva také na svůj další román Seducing Ingrid Bergman (Miloval jsem Ingrid Bergmanovou) o Ingrid Bergman a Robertu Capovi. (NinadeL)

Související novinky

Reklama

Reklama