Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Boccaccio ´70 je souborem čtyř povídek zpracovných čtyřmi italskými režiséry, kteří ve své době patřili k těm nejvýznamnějším reprezentantům oboru. Společné téma představují zvyky, hranice a tabu v sexuálním chování člověka moderní společnosti. Co nás přiměje přemýšlet, kam až chceme či můžeme zajít? Jak silný je sexuální pud a kdy se ozvou morální sirény? To záleží jen na Vás... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (51)

Ruut 

všechny recenze uživatele

1. POVÍDKA - RENZO A LUCIANA (***) - Itálie v poválečných letech. Všude se tře bída s nouzí. Milenecký pár pracující ve stejném podniku se rozhodne neposlechnout nařízení svého šéfa a tajně se vzít. Sledujeme nesnáze spojené s zatajováním jejich vztahu na veřejnosti. A taky si můžeme klást otázku k čemu je vlastně každodení dřina od svítání do západu slunce. Co za ni očekávat? Ano tady je to pověstné: ona ráno vstává proto aby do zahřáté postele pustila manžela právě se vracejícího z noční. 2. POVÍDKA - POKUŠENÍ DOKTORA ANTONIA (****). - Náš milý doktůrek je veliký puritán. Na veřejnosti fackuje ženu v přiléhavých šatech. A co teprve když mu před okny domu postaví 20-ti metrový billboard se svůdnou Anitou Ekberg! Doktor se může zbláznit a lítá po úřadech pro zakrití onoho billboardu. No nakonec se Anita z plakátu opravdu naštve, obživne a rozhodne se doktůrkovi ukázat zač je toho loket. A proto: "Pijte mléko, je zdravé !!!" ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

"První dějství" rozhodně netrpí přehnanou laskavostí, neboť mladému, tajně sezdanému páru s neskrývanou škodolibostí staví do cesty jednu překážku za druhou ... a zdá se, že při té bohulibé činnosti nezná únavu. Lidskou povahu má v malíčku - a velice správně předpokládá, že nesnáze druhých nezúčastněného diváka vždycky potěší. "Druhé dějství" přidává lehce erotickou vyzývavost a špetku fantazie - přitom se skvěle baví na účet pokrytecky uctívané morálky a s naprostou samozřejmostí totéž očekává od vás. "Třetí dětství" je sice hravé, rozmarné a impulzivní, ale také plné rozčarování a skepse, když vysílá svou krásnou hrdinku na pracovní trh. Neboť ani život hraběnky nemusí být za každých okolností procházkou růžovým sadem. Svým způsobem představuje protipól "Čtvrtého dějství", které ještě věří na lásku ... světu a jeho peněžním tokům navzdory. Všechny čtyři spojuje neodolatelná chuť experimentovat ... a představit pradávný lidský cit z těch nejrůznějších úhlů pohledu. Neboť láska je převelice extravagantní dámou - ovládá nás od nepaměti, má nekonečně mnoho podob - a vždycky byla středem pozornosti. Myslím, že si to zaslouží. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Tak hlavne je dobre, ze tu netocil nic Paolo Pasolini, lebo zas by tam prepasoval svoje uchylarny. Tuto ide o 4 poviedky od 4. roznych reziserov, kazdy si vlozil do svojej poviedky vlastny rezisersky styl. Monicelliho som nikdy nemal rad, Fellini aspon jakz -takz, no a Vittorio de Sica s Vischontim len taky lepsi priemer : 74 % ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Čtyři naprosté skvosty s typickým rukopisem a atmosférou jednotlivých režisérů. Je tam všechno, co mám na italských filmech šedesátých let tak ráda. Lidový Monicelli mě fascinuje bezprostředností a kromě milého příběhu i takovým vykreslením atmosféry, že bych se hned vydala na plovárnu, do kina nebo na taneček, úplně cítím tu vůni. Fellini postavil Anitě Ekbergové nesmrtelný pomník ve Sladkém životě a přidal k němu ještě tuhle pamětní desku se sklenicí mléka. To byla panečku jiná propagace než Parta Hic!. Romy Schneiderovou zbožňuji a s mamkou jsme slintaly nad jejími oblečky a nonšalancí, když říkala: Tohle?To je Chanel, ale starý, už ho mám tři měsíce! No a loterie s Lorenovou je dokonalá, nemám slov. Děj je popsán v komentářích, můžu jenom doporučit ke shlédnutí. Mám ale obavu, že dopadnete jako já: budete si chtít pustit jednu povídku, ale nakonec je zkouknete všechny a některou ještě i dvakrát (u mě to byli Monicelli a Fellini). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolega Hennes to výborně shrnul, takže jenom doplním k jednotlivým povídkám: __Renzo a Luciana má potenciál na plnoformátový film, pointa je sice nijaká, ale zahrané je to dobře, atmosféra pracovního omezení mi trochu připomněla šedivý socialismus. Tento první díl filmu viděn bohužel v novém dabingu, tedy bez Josefa Vinkláře.__Pokušení doktora Antonia mě hrozně nebavilo, a to i přes dokonalý výkon Miloše Kopeckého v dabingu.__ Práci jsem trochu prochrupal, Romy Schneider na tisíc a jeden stejný způsob nebaví.__ Loterie byla naopak výborná, skvělý nápad a perfektní dabing, kdy se ještě přemýšlelo nad tím, aby výkon a barva hlasu dabéra odpovídaly herectví na plátně. Kromě Ireny Kačírkové/Sophie Loren se mi ještě víc líbil člověk, co mluvil prodejce losů, zřejmě Josef Beyvl. Mimochodem, fotku se Sophií Loren z tohohle filmu určitě budete znát, obrovský čtyřky průhledně schovaný za květovanou šprndu.__ Suma sumárum, první a čtvrtou část nechat, ostatní pryč. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • Romy Schneider a Visconti mezi sebou měli četné rozepře. Hádky inicioval režisér úmyslně. (theSaint)
  • V zahraničí byla epizoda v režii Monicelliho vyřazena z produkce. Monicelli poté odmítl jít na 15. ročník filmového festivalu v Cannes, kde byl film promítán mimo soutěž. (Cucina_Rc)
  • Po natáčení Visconti věnoval Romy vzácný prsten po jeho matce. (theSaint)

Reklama

Reklama