Režie:
John Cameron MitchellKamera:
Frank G. DeMarcoHudba:
Anton SankoHrají:
Nicole Kidman, Aaron Eckhart, Dianne Wiest, Sandra Oh, Jon Tenney, Giancarlo Esposito, Tammy Blanchard, Roberta Wallach, Marylouise Burke, Miles Teller (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Přebolí někdy ztráta dítěte? Becca a Howie Corbettovi jsou šťastný manželský pár. Život se jim ale navždy změní, když se jejich čtyřletý syn Danny stane obětí autonehody. Nic už nebude jako dřív. Beccina matka i sestra se snaží manželům pomoct. Jak zvládnout smutek? Becca kontaktuje mladého Jasona, studenta, který způsobil Dannyho smrt. Jason kreslí komiksové příběhy o paralelním vesmíru, do kterého vede „králičí díra“. Debatují spolu o kvantové teorii nesmrtelnosti a snad je to způsob na zvládnutí jejího smutku. Howie se utápí v minulosti a hledá útočiště jinde. Oba v neúnosné situaci dělají překvapivé a nebezpečné rozhodnutí, když si vybírají cestu, která určí jejich osud. (JOJ Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (202)
Králičí nora je co do stopáže poměrně krátký film (asi hodinu a půl), nicméně má natolik pomalé tempo, že je vlastně velice dlouhý. Ale myslím tím v tom dobrém smyslu dlouhý, nikoliv zdlouhavý. Zaobírá se mnoha detaily ze všedního života ústřední dvojice a postupně tak skládá mistrovskou mozaiku komorního dramatu, který dnešní hollywoodští filmaři už skoro neznají. Je to škoda, neboť přesně tohle herci potřebují, aby dokázali, jak jsou dobří nebo špatní. A věřte, že Nicole Kidman a Aaron Eckhart k té druhé skupině rozhodně nepatří. ()
Těžko komentovat tak obyčejné nevýrazné drama jako je Rabbit Hole, jakkoli je výborně řemeslně odvedené. Přes zajímavou zápletku ve mě film nic nezanechal, nijak si nerýpnul do svědomí ani nic podobného, zároveň však díky tomu není ani zbytečně moralizující a patetický. Ve výsledku mi tak připadá jako pouhý herecký koncert (nejen) ústřední dvojice bez jakékoli přidané hodnoty; upřímný, nijak zvlášť náročný, ale nádherný herecký koncert! ()
Ztráta bolí. Psa, partnera, dítěte. Překročit ji, je snad ještě bolestnější. Táhlé záběry na truchlící manželský pár nemusí sednout úplně každému, a co na tom, že některé vedlejší linie postrádají gradaci a vývoj? Režisér Mitchell, známý kontroverzními kousky Hedwig a Angry Inch a Shortbus, zachycuje ono vzduchoprázdno, které se hluboce usadilo v jednom manželství. I tak někam směřujeme, pozvolna, potichu. Ona díru po dítěti z různých úhlů zkoumá, on hledá cestu nahoru. Společně to ale zatím nejde. Není to žádný přelomový film, ale má dva silné koně v závodním poli, Nicole Kidman a Aarona Eckharta, díky kterým je tahle látka lehce nadprůměrná. I když kritiky víc zaujala australská držitelka Oscara, která se nebojí rýpnout do Boha, proplesknout jinou matku v obchodě a rozdávat falešné úsměvy těsně před zhroucením, výborný je i její herecký kolega. Nehysterické, uvěřitelné. ()
Od Nicol Kidman čekám vždy zázrak, ale bohužel mě tento příběh nepřesvědčil. Nejde o nejhorší drama, ale bohužel nehraje ani na mou notu. Čekal bych daleko víc emocí, ale tady to více než chybí. Nestalo se tak ani jednou a u takových snímků je to obrovská chyba. Příště zabrat s emocemi a mohlo vše dopadnout trošku lépe.. 6/10 = 60% ()
Mitchell přestal být kontroverzní, což sebou pohříchu přineslo nedostatek osobitosti a pocitu čehosi "výjimečného". V podání elementárních lidských emocí zůstává stále jistý, ovšem už se moc neliší a nebýt výkonu Kidmanové, jeho snímek by byl jen jedním z řady těch sice dobrých, ale nijak zvlášť pamětihodných. Což je u režiséra, v jehož druhém snímku si týpek polykal vlastní semeno, trochu škoda. 70% ()
Galerie (27)
Zajímavosti (13)
- Pro Nicole Kidman se jedná o první snímek, v němž hrála ustřední postavu a zárověn byla jeho producentkou. (ČSFD)
- Postavu Auggie měl hrát původně Kevin Navayne. (ČSFD)
Reklama