Režie:
Pascale PouzadouxKamera:
Pierre GillHudba:
Eric NeveuxHrají:
Sophie Marceau, Dany Boon, Antoine Duléry, Roland Giraud, Anny Duperey, Juliette Arnaud, François Vincentelli, Arsène Mosca, Arielle Sémenoff (více)Obsahy(1)
Ariane a Hugo chtějí uniknout z rutiny svého desetiletého manželství. Začínají si připadat jako ten křeček, co se věčně lopotí v kole a proto se rozhodnou k zásadní změně - vymění si své životní úlohy. Ona je náhle šéfovou společnosti, půjčující stavební zařízení. On se zas pokouší převzít roli podomního prodavače šperků... Je ale život opravdu lepší, když ho žijete na druhé straně postele? (oficiální text distributora)
(více)Recenze (50)
Francouzská feministická komedie, která dělá z žen hrdinky všedního dne a z mužů povalující se grázly, co nevědí, jak to mají ženy těžké. Nicméně ono to docela funguje a přestože je to na komedii opravdu málo vtipné, tak Domácnosti naruby nechybí pohodová atmosféra, kterou u francouzských filmů miluji. Být to o deset minut kratší a vyhnout se natolik křečovitému konci, tak by to byla povedená oddechová záležitost. Každopádně za zmínku stojí herecké výkony hlavních představitelů a skvěle vybraný soundtrack. Moje hodnocení 45%. ()
Oběma manželům se zdá, že ta jejich role v manželství je těžší, než partnerova. Tak se dohodnou (podepíšou smlouvu), že si ty role přehodí. Žena (nádherná Sophie Marceau) bude dělat to, co dělal doposud její muž, včetně vedení velké firmy na stavební stroje. A muž se stane ženou v domácnosti. Nápad na slušnou komedii to je, ale bohužel vyšlo to tak nějak napůl. Jsou tu některé vtipné scény, jenže převládají ty tak zvané násilně humorné. To jsou ty, ve kterých nás herci nutí, abychom se smáli. Výsledkem je však jen křečovitost a trapnost takových scén. Velká snaha někdy prostě nepřináší ten správný výsledek. Na jedno shlédnutí ano, ale pokud to neuvidíte, svět se určitě nezboří. ()
U nás se exekutoři u dveří střílejí, ve Francii je zvou ke stolu při společné večeři a vášnivě spolu diskutují. Následně v případě tohoto filmu se jim exekutor vyzpovídá, že má rád, když může lidi ve vypjatých situacích pozorovat a tak tu standardně krásnou Sophie Marceau a standardně zábavného Dany Boona napadne, že si vymění práci a pomůžou si v životně svízelné situaci tak, že zachrání upadající manželství, splatí dluhy a ještě si navzájem do svých prací přidají pár nových myšlenek a nápadů. Nápad par excellence, kterému ale chybí lehkost Francise Vebera. A mrak dalších francouzských tvůrců to holt se svojí průměrností nezachrání. ()
Malý nezávislý film to nie je, televízny film to nie je, komerčný film pre masy to tiež nie je. Komédia to nie je, dráma to nie je a psychologický film to už vonkoncom nie je. Málo pravdepodobne rozohratá zápletka sa nám snaží vsugerovať, že ak si vymenite s manželkou úlohy (ako sa to vôbec v reálnom živote dá?), tak sa začnete chovať ako žena a vaša žena zase ako muž. Prejaví sa to napríklad tým, že žena vás podvedie, pretože je mentálne zrazu muž, zatiaľ čo vy toho nie ste schopný, pretože začínate myslieť ako žena. Čiže ťažká psychológia ako od Bergmana. ()
Velmi příjemné překvapení! Přiznám se, že o této komedii jsem si dopředu nezjistil vůbec nic a tak jsem si během celého filmu nebyl jistý, zda se dívám na Sophii Marceau nebo na někoho jí podobného (vypadá pořád dost dobře, cca o 10 let mladší). Tím spíše, že jsem ji v něčem novém neviděl od bondovky Jeden svět nestačí. Velmi mě potěšila také herecká účast Rolanda Girauda a především Anny Dupereyové, které jsem neviděl v nových rolích ještě minimálně o dekádu déle. ()
Galerie (34)
Photo © Mars Distribution
Reklama