Režie:
Abel FerraraKamera:
Ken KelschHudba:
Schoolly DHrají:
Christopher Walken, Willem Dafoe, Asia Argento, Annabella Sciorra, John Lurie, Gretchen Mol, Rjúiči Sakamoto, Victor Argo, Raymond De Felitta, Ken Kelsch (více)Obsahy(1)
Fox (Walken) a X (Dafoe) vymyslí vrcholný kšeft svých životů. Za sto miliónů dolarů přetáhnou geniálního vědce Hiroshiho (Yoshitaka Amano) z korporace Maas, s níž má Fox nevyřízené účty, pro korporaci Hosaka. Na co však zlákat muže topícího se v luxusu, přízni dam a společenském úspěchu? Najímají luxusní prostitutku Sandii (Argento), jejímž úkolem je vědce svést a přimět ho se do ní beznadějně zamilovat. (J.Connor)
(více)Recenze (21)
Oldskůlovej indie kyberpunk. Christopher Walken je perfektní, hudba taky nemá chybu, atmosféra přesně v duchu Gibsonových povídek, ale příběh není zas tolik chytlavej (jedna femme fatale neutáhne celej film) a je to až zbytečně utahaný, Ferararra se na tom fetu nechal až moc během natáčení unášet. Přesto je to dost neprávem polozapomenutý film, především každej, koho fasnicuje kyberpunk a obecně psychedelický sci-fi by do toho měl jít. Pro mě průměr. ()
Ferrara nám neukazuje to, čo sa v jeho príbehu deje, len nás necháva rozprávať Dafoea s Walkenom o tom, čo sa deje. A občas sa rozpráva a súloží Dafoe s Argentovou. Tiež o tom, čo od nej chcú, alebo čo sa odohralo. Môže vám tento prístup pripadať originálny, alebo vás môže vyložene otráviť a potom vás extrémne otrávi aj záverečných dvadsať minút, ktoré nakrútil Ferrara v štýle zdvihnutého prostredníka mainstreamovému rozprávaciemu štýlu. Na to, aby sa dal ale tento film ohodnotiť ako plnohodnotné umenie, to v mojich očiach nestačilo. ()
Film má zvláštnu, "zadymenú", svojskú atmosféru. Ferraru mám rád, ale toto nemá čo divákovi povedať ani dať a na môj vkus je to až prisilný, teda prázdny experiment. No aj majster tesár sa občas utne :-) A celkom súhlasím s názorom Rob Roya... áno, Willem Dafoe si potreboval poriadne užiť... a Asia Argento bola rada k dispozícii... ()
Po uvedení na festivalu v Benátkách se většina kritiků i diváků shodla na tom, že Ferrara to tentokrát s kokainem už opravdu poněkud přehnal. Film ovšem spíše než kokainovou turbojízdu připomíná halucinogenní trip-zachovalá torza Gibsonovy povídky jsou podrobena režisérově a kameramanově umu, ale často i libovůli a hereckému triu Dafoe, Walken, Argento. ()
I když jsem tedy pořádně nepochopil, jak to vlastně skončilo a posledních cca 20-25 minut je jen sekvence flashbacků z toho, co již bylo ukázáno (ale má to svou logiku), celkově se mi pojetí celého filmu líbilo. Výborný Christopher Walken (určitě jedna z jeho nejlepších rolí), skvělá Asia Argento (kvůli téhle ženě bych bych ochoten postavit se doprostřed Teheránu s cedulí s nápisem, že Alláh je buzerant nebo doprostřed Tel Avivu s nápisem, že holocaust byl v pohodě), zajímavá zápletka, výborné dialogy.... Asi to nesedne každému, ale je to pozoruhodný, zajímavý a netuctový film mimo jiné o tom, že samotný lidský život jako takový, jeho povaha a podstata, už v dnešní době v podstatě vůbec nic neznamená. Zdejších 38% je čistý výsměch. ()
Reklama