Režie:
Rodrigo CortésScénář:
Chris SparlingKamera:
Eduard GrauHudba:
Víctor ReyesHrají:
Ryan Reynolds, Stephen Tobolowsky, Samantha Mathis, Ivana Miño, Erik Palladino, José Luis García Pérez, Anne Lockhart, Tess Harper, Kali Rocha (více)Obsahy(2)
170 000 čtverečních mil pouště, 90 minut kyslíku. Není cesty ven. Tvůj osud není nikdy zpečetěn… Paul Conroy je civilním pracovníkem v Iráku, kde je unesen a pohřben zaživa - tak by se dal ve stručnosti shrnout strhující thriller z dílny španělského režiséra Rodriga Cortése. Příběh muže uvězněného pod zemí, kde má k dispozici pouze mobilní telefon a pár dalších věcí, je natočen velmi sugestivním a napínavým způsobem s místy až dokumentární přesností. Zdá se, že jeho osudem je být pohřben zaživa, ale s tím se nehodlá smířit a je rozhodnut bojovat do poslední chvíle… Logika děje je zde vztažena právě k žánru thrilleru a nikoliv k tomu, zda by k takové situaci mohlo v Iráku dojít. Vynikající představitel ústřední role, Ryan Reynolds, svým výkonem dokáže hodinu a půl udržet tempo i pozornost diváka. Ve filmu se objevují i zajímavé společensko-politické otázky vybízející k reflexi ozbrojeného konfliktu nejen v této arabské zemi. Již při svém uvedení na festivalu v Sundance se filmu dostalo nadšeného přijetí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Telefonní budka horizontálně. Parádní thriller v němž mě z počátku štvalo, že je tolik politický, než mi došlo, že to bylo asi nejlepší možné scénaristické řešení (zkuste vymyslet dialogy, co udrží diváka u toho, aby hodinu a půl vydržel sledovat jen chlápka v bedně), následně jsem ocenila poukázání na to, jak jsou lidé z míst nejvyšších neschopní, nebo dokonce svině, co se týče pro ně bezvýznamných lidských životů. Čtvrtá hvězdička je za konec, který mě neuvěřitelně potěšil. Jinak také doporučuji film Oxygen s Adrienem Brodym, který mě svého času tak nadchl, že jsem si musela Buried sehnat co nejdřívě (holt jsem za ty roky dospěla k názoru, že několikahodinové umírání v bedně je jeden z nejdrsnějších způsobů smrti). ()
Neuvěřitelné, že někdo dokáže natočit film s jedním jediným hercem, který se celý bez výjimky odehrává uvnitř rakve a který je přesto - opět celý - napínavý a vlastně strhující? Ano, Rodrigo Cortés to dokázal a já skoro ani nemohu uvěřit, že to funguje, přesto je tomu tak. Dramatu svým konceptem podobnému Telefonní budce sice musíte jako divák odpustit pár stěží uvěřitelných věcí - především extempore s plazem, neuvěřitelný dosah telefonního signálu a nerespektování fyzikálních zákonitostí, respektive stačí rozdýchat to, že hlavní hrdina všechno nevydýchal, ale když přistoupíte na režisérovu hru, dostanete skutečně originální biják. Svým vyzněním hodně protiválečný a z podstaty věci protiamerický, dávající za pravdu serveru WikiLeaks ... ()
Reynolds do TOPky, Cortés do "interest-listu" a Buried do nejzajímavějších filmů loňského roku. Těch několik scenáristických zkratů sice zabolelo, ale Reynoldsova one-man show a Cortésovo odhodlání drží film od úvodních do závěrečných titulků vysoko nad vodou, přičemž závěr nezmizel z paměti ani po několika týdnech. Za podobné tahání diváka za nohu si režisér zaslouží políček... a hned po něm pusu na čelo. Vynikající! A mnohem zásadnější než Boyleových 127 hodin. ()
FUUUUUUCK! Dost blbá situace co říkáte? Geniální nápad, zavřít chlapa do rakve a jednu po druhé mu pomalu brát všechny naděje, už sám o sobě má potenciál přinejmenším dechberoucí ehm... zábavy (?), která diváka může citově naprosto vyždímat. BURIED zůstává někde na půli cesty a hlavním jeho nepřítelem je čas. Ten film mohl mít hodinu a být naprosto dokonalý, takhle má hodinu a půl a je "jen" nadprůměrný. Dějové odbočky škodí svou nepravděpodobností a odvádí pozornost od toho hlavního a nabourávají dusnou atmosféru, které se podařilo docílit naprosto úžasnou režií. Vůbec celá ta práce s kamerou a nasvícením je na jedničku. No a pak je tu ještě Ryan Reynolds, který podává životní výkon. Výjimečný snímek. Jaké je číslo vašeho sociálního pojištění? ()
Mužské plémě je na tom zřejmě dosti bídně, když i takový chlapák jako Ryan Reynolds honosící se mimo jiné i titulem Nejpřitažlivější muž světa 2010 se nedokáže popasovat se situací, ze které se něžnější pohlaví běžně vyhrabává levou (Uma) zadní (Noomi). A ač tak činí po celou dobu celkem zajímavě a nenudícím způsobem, tak se stejně nelze zbavit pocitu, že by tomu slušela spíše kratší stopáž. ()
Reklama