Režie:
John M. StahlScénář:
Jo SwerlingKamera:
Leon ShamroyHudba:
Alfred NewmanHrají:
Gene Tierney, Cornel Wilde, Jeanne Crain, Vincent Price, Ray Collins, Gene Lockhart, Darryl Hickman, Reed Hadley, Chill Wills, Mae Marsh, Grant Mitchell (více)Obsahy(1)
Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (75)
Aj po rokoch je to drahokam! Na tú dobu farebná noirová rarita s príbehom o posadnutosti a chorobnej láske...až za hrob. Rafinovaný scenár, sýte technicolorové farby krásneho prostredia v kontraste s temnou dušou a v neposlednom rade: chladne nádherná, mrazivá Gene Tierney ako asi najzlomyseľnejšia femme fatale v dejinách filmu. Teším na vydanie v Criterion 24.3.2020. ()
Láska na první pohled může být krásná, vzrušující, omamná, spalující a věčná. Jenže asi je vždy lépe toho druhého ještě trochu více poznat, než se muž rozhodne spojit svůj život s někým, koho ještě příliš nezná. Neboť v tomto případě povaha ústřední femme fatale vyplouvá na povrch až v průběhu společného života. Láska natolik patologická, že chce mít svůj protějšek jen pro sebe a nehodlá se o něj s nikým dělit. Což může vést k nepředstavitelným koncům. Jedná se o zajímavý film s krásnými exteriéry, který mi však místy přišel příliš obyčejný a nudný. Tento dojem naštěstí vymazala druhá polovina filmu, kdy se vyjevuje pravá podstata hlavní hrdinky. Pak už to bylo solidní drama s pro mě těžko odhadnutelným koncem. Rozhodně zajímavý zážitek. [10. Noir Film Festival 2022] ()
Nesmírně intenzivní záležitost, hlavně díky brilantně vystavenému příběhu (který dávkoval informace i emoce s přesností lékárnických vah), skvělým hercům (do Gene Tierey jsem se nejdřív zamiloval, abych ji brzy začal nenávidět) a neskutečným technicolorovým barvám. Každopádně bacha na ženský, kterým připomínáte jejich otce! ()
Ako paradox mozno znie, ze k pozretiu prveho klasickeho noir filmu som sa dopracoval az potom, ako som si oblubil niekolko modernych neo-noiroviek. Po dopozerani neskrivam nadsenie. Leave Her to Heaven je tragicky pribeh. Sladky zaciatok, no potom sled udalosti s narastajucim tempom, ktory zmeni svoju chut ako cukor, do ktoreho niekto vsypal smrtiacu davku arzenu. Pohlcujuci pribeh, mrazive momenty, horkosladky zaver a demon s menom Vincen Price. Otvoril sa mi novy filmovy prud, ktory caka na to, kym sa don ponorim a preskumam ho skrz na skrz. Este trochu potrva, kym sa naplno aklimatizujem, no uz teraz viem, ze si to budem naramne uzivat. (8.9/10) ()
Feministická verze Dreiserovy Americké tragédie? Hell yeah! Vždycky mě baví filmy, a pokaždé to u nich píšu, které klamou tělem a svoji tematickou podstatu odhalí divákovi až třeba v polovině děje. Ta kombinace Technicoloru a melodramatického milostného vzplanutí tak nejprve připomíná nejlepší kousky Douglase Sirka. A právě ta postupná transformace z melodramatického Sirka do psychoticky archetypálního Dreisera mi činila až překvapivé divácké potěšení. Gene Tierney je ve své roli skvělá a její pomalá cesta do záhuby dodává filmu neustálou dynamiku až do samého konce. 8/10 ()
Galerie (32)
Photo © Twentieth Century-Fox
Zajímavosti (6)
- Do úlohy Ruth (Jeanne Crain) bola zvažovaná Faye Marlowe. (Michal74)
- Originální název filmu "Leave Her to Heaven" pochází ze hry Williama Shakespearea Hamlet. (ČSFD)
- Při natáčení scény v jezeře byla voda tak studená, že kvůli tomu dostal herec Darryl Hickman zápal plic. (ČSFD)
Reklama