Reklama

Reklama

Bouřlivé pondělí

Trailer

Obsahy(1)

V pochmurném a depresivním britském městě Newcastlu se organizuje Americká neděle. Sponzorem manifestace je americký podnikatel Mr. Cosmo (Tommy Lee Jones), který chce částečně nelegálním způsobem ovládnout Newcastel. Jedinou překážku pro něj představuje majitel místního jazz klubu Mr. Finney (Sting). Ve stínu souboje mocných se odehrává neobyčejný románek jejich zaměstnanců, servírky Kate (Melanie Griffithová) a řidiče Brendana (Sean Bean). Když dojde poprvé ke krveprolití, ztrácejí ve všem jistotu... (Fine Production)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

MarekMotor 

všechny recenze uživatele

Téměř banální příběh o korupci, odvaze a osobních rozměrech tragédie je v duchu původních filmů noir nasnímán ve velmi pomalém rytmu, pro který byl zřejmě "nemoderní" už v době svého vzniku. Vyniká nádhernou kamerou, režisérovým smyslem pro celkový obraz i pro nejmenší detail a nenápadně precizním střihem. Jazzový klub jako jedno z důležitých míst děje umožnilo Figgisovi, který je sám dobrý muzikant, akcentovat ve zvukové složce snímku blues a jazz. Pro současné stoupence antiamerikanismu bude jistě nezapomenutelným zážitkem parodie americké hymny v podání smyšleného freejazzového Krakovského jazzového ansámblu, pro současné milovníky jazzu a blues (ještě žijeme) zase Stingova basová improvizace z druhé poloviny filmu. Ačkoli zde tenhle film není příliš populární, vyměnil bych ho za pět z deseti filmů, které zde naopak populární jsou (1, 2, 5, 7, 10), a to v kursu 5:1. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Se zákoutími Newcastlu v srdci Figgis napsal, Stinga obsadil, za americké prachy natočil i hudbu složil a vznikl zvláštní neo-noir, který prostřednictvím Deakinse město upon Tyne využívá stejně důsledně jako atmosféra jazzové jamování a melancholickou hudbu. Blazeovaný Gordon Sumner i zlý Američan Tommy Lee možná zbytečně vyklízejí prostor ústřednímu páru, jehož ženská polovina před natáčením bůhvíproč došla ke kadeřnici, nalepila žvýkačkou na zrcadlo fotku Chuckyho a řekla: „Takhle!“ Nerad bych vyzradil závěr, ale Sean Bean opravdu nečekaně.. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Za najlepsie filmy rezisera Mike Figgisa povazujem Leaving Las Vegas, Bourlive Pondeli a Profesor Odchazi 1994. Film je to na urovni hlavne tempom, ktore nenudi, dialogy su vyborne, a hoci nemusim Tommy Lee Jonesa, na urovni hral Sean Fazula a vyborna bola Melanie Griffith. Polska jazzova hudba na urovni - a to som si myslel, ze ide o Talianov zijucich kdesi v USA : 70 % ()

Pavelkedar 

všechny recenze uživatele

Utahaný film pro pamětníky s příšernou " polskou" muzikou, nazývanou zde jako free jazz. Jazz mi nevadí a i když se o něm říká, že si každý muzikant hraje to svoje, tak tady to platí na 100%.Hymna USA podaná v tomto stylu? - chvíli jsem váhal, zda je to jen legrace,nebo provokace. Film jako takový je neuvěřitelně rozvleklý, noir atmosféru jsem v tom moc nenašel, Figgise mám ale rád, například z jeho ranného období " Vnitřní záležitost ", která vznikla 2 roky po a která stejně jako Bouřlivé pondělí má stejných 62% ? Podle mne to sedí tak pro tu Vnitřní záležitost, ale tady - s bídou tak 30%. Na druhou stranu příjemný pohled na to, jak byli všichni mladí. ()

asirtes 

všechny recenze uživatele

Ráno som vstal. Umyl si zuby, vymočil sa. Zapol topinkovač a už to fičalo. Cesta do práce sa ťahala ako sopel z nosa na druhú a šichta ešte viac. V ôsmych hodinách sa mi podarilo zívnuť 138 krát, a to som niektoré nepočítal kvôli zníženej schopnosti exaktného uvažovania. Po práci bodlo pivko. Nepočítal som. To by som sa musel cítiť ako magor. Ale v skutočnosti som sa presne tak cítil. Okolo polnoci som sa pokúsil kombinovať pozvolné strácanie vedomia a súdnosti. Myslím, že kombinácie vyšli celkom slušne. Pomlčím o tom hlavne kvôli nedostatočnému vnímaniu súvislostí a teda väčšina z toho, čo sa dialo potom nedávalo zmysel. Okrem ranného zvonenia. Jedno viem iste: Bol to omnoho búrlivejší pondelok, ako ten Jonesov. ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama