Režie:
Alain CorneauScénář:
Alain CorneauKamera:
Yves AngeloHrají:
Ludivine Sagnier, Kristin Scott Thomas, Patrick Mille, Guillaume Marquet, Olivier Rabourdin, Gérald Laroche, Julien Rochefort, Stéphane Roquet (více)Obsahy(3)
Christine je prototyp veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle jí na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává, a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout.Když Isabelle stráví s Philippem noc Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jeho tvorbu si v České televizi připomene filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (36)
ASI LEHCE ZAVANU SPOILEREM: Vypočítavá mrcha vydeptá naivní mrchu (tentokráte spíš opravdovou kravku) svou nadřazeností do takové míry, že naivce mrdne v kouli a položí si tu potvoru na nůž. Což by bylo v pořádku, kdyby se touto scénou nezměnil celý film, včetně charakteru hlavní antihrdinky, která se v cukuletu promění z totální, na pěst zralé, blbky ve vychytralou bestii, která by snad dokázala přelstít v detailech i samotného Columba. Co na tom, že tu Sagnierka vypadá celkem dobře a sem tam mi i (hlavně v první polovině filmu) lehce připomínala Lilly Loveless, když jsem měla celou stopáž chuť jí jednu fláknout, aby se slepice probrala... ()
Filmu vévodí především výborné výkony hlavních představitelek a ani pánové ve vedlejších rolích se nemají za co stydět, především kolega s kamennou tváří v podání Guillauma Marqueta stojí za zmínku. Scénárista si s divákem pohrává a to celkem rafinovaně. Rozhodně kvalitní thriller z francouzské produkce. ()
dost zklamání, předevěím proto, že jednání a přerod Isabelle byl velmi nevěrohodný, já jsem jí to tedy absolutně nevěřil, lidi se zpravidla nemění mávnutím kouzelného proutku. A tahle postava se dokázala proměnit ve svůj pravý opak. Kromě toho, celá konstrukce a vývoj kolem vraždy se taky nezdála moc pravděpodobná, samotný závěr pak byl sice překvapivý, to ano, ale založený na absurdnosti. Jinak tenhle námět jsem už viděl v jiném zpracování, což také celkovému dojmu moc neposloužilo, když jsem věděl, jak to bude dál a jak to skončí. Pozoruhodné a přehnané také bylo, že všechny mužské postavy ve filmu zde plní pouze roli užitečných idiotů. Když bych to celé shrnul, působilo to na mě dojmem špatně vystavěné a překombinované TV detektivky ()
Už si občas říkám, při množství francouzských filmů v "americkém stylu", zda ještě ti Francouzi umí, to co báječně uměli? Francie byla nepochybně filmovou velmocí, když se ještě kladl skutečný důraz na scénář, herecké výkony, témata a další, jak tomu bylo hlavně v 60. a 70. letech a od konce 80. se začalo jaksi vytrácet. Ale ANO, Francouzi to stále umí! Tento film, dalo by se říci asi "malorozpočtový", proti jiným produkcím, rozhodně není filmem "pro každého" a možná potřebuje i kus toho, čemu říkám "trefit se do nálady", ale pak to je, dle mého, návrat k tomu lepšímu, co Francie danému žánru tak často dávala. Scénář vycházející z nepochybně propracovaného námětu, který asi psala "stejně chytrá hlavinka" jako ta, kterou má drobná blondýnka, kterou půvabná Ludivine Sagnier tak prokresleně vyjádřila. Film bych doporučil všem, kdo mají rádi inteligentní pokoukání v komorním stylu, který dává vyniknout vlastnímu obsahu, před hromadou efektů, jako výbuchy, střelba ze samopalů, atd.. Dalo by se říci o dost více, ale to už by bylo za cenu prozrazování obsahu a ochuzování diváka. A to těm, kdo se budou dívat, ani filmu samému, nechci dělat. Zatím tu vidím pouhých 86 hodnocení (67%), což má za následek dosavadní nedocenění. Věřím, že až ho shlédnou další přiznivci daného stylu, film se zde dočká i ocenění, které zaslouží. Passion, na který je zde odkaz jsem zatím neviděl, ale pokusím se to dohnat, abych si vyvrátil, nebo, jak se obávám, spíše potvrdil, že námět byl opět vykraden, jak je "americkým zvykem" a mohli jsme to sledovat např. u původně rovněž francouzských snímků - Nevinná (Tři dny ke svobodě), Hledejte Anthonyho (Cizinec) a některých dalších. ()
Tedy takovou "kriminální" nudu jsem už hodně dlouho neviděla.... tak jsem se zase dala obalamutit CT1 a zemí původu, do konce jsem vydržela už jen s největším sebezapřením. Nemůžu pět ódy ani na herecké umění K.S.Thomas, neb se tady patrně dost šetřila. Ploché charaktery, dvě chladné mrchy, jedna později o trochu víc ledovější.... a já zase zcela chladná nad výsledkem "vyšetřování" a závěrečným rozuzlením. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (1)
- Jedná se o poslední film režiséra Alaina Corneaua, jenž zemřel dva týdny po jeho uvedení. (fleurette)
Reklama