Režie:
S.S. RajamouliScénář:
S.S. RajamouliKamera:
Senthil KumarHudba:
M.M. KeeravaniHrají:
N. T. Rama Rao Jr., Priyamani, Mamta Mohandas, Narendra Jha, Preeti Jhangiani, Raghu Babu, Brahmanandam, S.S. Rajamouli, Kushboo, Rambha, Ali, Mohan Babu (více)Obsahy(1)
Príbeh sa točí okolo Raju, ktorý už od detstva holduje remeslu zlodejov a podvodníkov. Spolu so svojím kumpánom a kamarátom "šikovne" oberajú ľudí o majetok. Nepohrdne však ani platenou prácou a pri jednej z nich sa mu podarí zachrániť sirotu Mahi (zo sebeckých dôvodov, samozrejme!). Ona to netuší a pomaly sa doňho zaľúbi. Smola, že Raja v opitosti urazí "Primadonu" podsvetia - Boha smrti, Yamu. Ten si ho za opovážlivosť povolá k sebe, aby s ním spravil krátky proces... a ako dobre vieme, do podsvetia sa dostanú iba mŕtvi ľudia. (Remini)
(více)Recenze (4)
Indická šílenost, která rozhodně stojí za zhlédnutí. Snímek působí v evropských poměrech jako zjevení, nicméně si troufnu odhadnout, že v jižní Asii se o nic šokujího nejedná. Ve třech hodinách dokáže S.S. Rajamouli roztočit osudové romantické drama s až neskutečným nadhledem v akčních výjevech. Díky rychlému střídání stylů, přehnané grotesknosti jednotlivých scén a překvapivosti dějových peripetií se mu daří po celou dobu držet neúprosné tempo. Nabaluje na příběh další a další linie, skvěle pracuje s postavami a dokáže se nevídaným způsobem vracet k nedořešeným věcem z minulosti. Vzhledem k talentu hlavního protagonisty dokáží navíc strhnout i taneční výstupy a v absolutní většině případů nepůsobí jako rušivý prvek. Z některých scén je ale přeci jen cítit jistá únava a prospělo by jim trochu více dynamiky. Rajamouli věnuje příliš času absolutně nepodstatným věcem, které sice fungují jako velmi zábavné vložky, ale pro film samotný nejsou nijak důležité. Kvůli tomu v konečném důsledku Yamadonga působí spíše jako slepenec zábavných scének, než jako soudržný celek. Nicméně jako atrakce funguje tenhle kousek výborně. ()
Příběh o jednom neskutečně umanutém medailonku, kterého se nemůže nechtěně obdarovaný muž za žádnou cenu zbavit. V polovině opouští film pevnou půdu a vydává se do podsvětí, kde musíme snést zmalovaná a cingrlátky ověšená indická božstva, která poulí očima a mrskají obočím jako by je trefil elektrický proud. Úskoky, kterými se zloděj dokáže ujmout v podsvětí vlády, jsou průhledné, takže božstva jsou patrně i dost tupá. No, a pak se vrátíme zpět na Zem a příběh Popelky, který je ústředním motivem druhé části filmu, dopadne tak, jak už to obvykle končí. ____ Snímek si neláme hlavu s logikou a nabízí mix žánrů a přehrávání za hranicí karikatury. Nedrží pohromadě, ale mnohé scény mají nápad. Například dívka uvězněná v drátěné kouli, vystoupení zlodějského kouzelníka a tance krásné lichvářky s potetovanou bradou. ()
No, obsah a dĺžka filmu sú tu vo veľmi nepriamej úmere, Pokiaľ nedošlo na božstvá sa mi film veľmi páčil, je hodne spevavý, keďže som piesňam nerozumela vôbec (nepreložené) a z telugštiny sa nechytám ani slovom, moc deju nepomohli. V konečnom dôsledku výprava nádherná, zápletka v pohode, len tí Bohovia ma šli unudiť k smrti. Z celého filmu sa mi nakoniec páčila najviac Mamta.... ()