Scénář:
Dan FogelmanKamera:
Andrew DunnHrají:
Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Lio Tipton, Jonah Bobo, Joey King, Marisa Tomei, Beth Littleford, John Carroll Lynch, Kevin Bacon (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Calovi Weaverovi se zhroutil život, po pětadvaceti letech klidného manželství mu jeho žena Emily oznámí, že mu byla nevěrná s kolegou a že se chce rozvést. Dolehla na ni krize středního věku a má pocit, že její vztah s Calem uvízl na mrtvém bodě. Sedmnáctiletá Jessica, která příležitostně hlídá Weaverovým dcerku, miluje Cala a naivně doufá, že by ho mohla získat pro sebe. Jessicu zase zbožňuje třináctiletý syn Weaverových, Robbie. Cal je zklamaný, má pocit, že ve svém životě udělal všechno správně. Oženil se s láskou ze střední, založil rodinu, postavil dům, byl věrný a zodpovědný, a přesto mu jeho žena nasadila parohy. Sbalí si věci a odstěhuje se. Musí se vyrovnat s drastickou změnou svého života, ovšem ve světě svobodných si neví rady. Večery tráví v baru, kde se utápí v sebelítosti. Jednoho večera upoutá Cal pozornost Jacoba Palmera, mladého sebevědomého muže, který je přímo přeborníkem v balení žen. Jacob Calovi slíbí, že mu pomůže najít jeho ztracenou hrdost a pod jeho vedením se z něj stane muž, po kterém zatouží každá žena. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 250)
Láska je boj. Dokonce i ve filmu v zásadě bezkonfliktním. Romantické komedie o lidech ztrácejících a znovu nalézajících životní jistoty najdou uplatnění v libovolné době. Vždy budeme chtít utíkat a naivně věřit. Druhý film režisérů nápaditě vyprávěné hříčky I Love You Phillip Morris žánr kdovíkam neposunuje ani kdovíjak neobohacuje, ale splní přesně to, co navenek nabízí – potěší. Potěší víc než tituly totožného zařazení. Díky sehraným, sympatickým hercům, hladkým přechodům mezi fraškou a tragédií, ironickému poukazování na žánrová klišé (déšť, balení na Hříšný tanec) a nečekanému odhalení, jež zpětně ospravedlňuje zdánlivě chabou propojenost rozvětvených dějových linií (a neboť spočívá v chytré práci s informacemi, resp. v jejich zatajování, nepůsobí vykonstruovaně). Zásluhou propojenosti jednotlivých motivů to není komedie nevkusná (necudné fotky elegantně vyřeší jednu dějovou linii), hloupá ani naprosto nereálná svým závěrem. Jednoduše důkaz, že i ke zdánlivě vyčerpanému žánru lze přistoupit svěže a přitom bez nutnosti jít do krajnosti. 75% ()
Život píše zatracená klišé aneb komedie hořká jako mizerná whiskey. Hej, ale zvláštní je, že Crazy, Stupid, Love vůbec mizerná není a i když je vypointovaná s tou typickou americkou nadsázkou, je vypointovaná. A to je sakra víc, než většina dnešních komedií o vtazích a vůbec o životě dokáže. Fráze je prázdná tehdy, pokud jí nenásledují činy a následují-li, pak už nejde o frázi, ale vyznání. Dan Fogelman (doposud scénárista animáků) sepsal něco, co dneska považujeme za klišé, cosi nelogickýho, co je třeba prožít, aby to fungovalo. Občas tomu ještě říkáme láska. Někdo na ní prostě zapomene, protože dovolí, aby mu zvšedněla a jiný ani netuší, že je jí schopen, dokud neprohlídne vlastní povrchnost. Jasně, kdyby měla Crazy, Stupid, Love trošku nezávislejší ráz, ubylo děsně "procítěných" monologů a celkově zůstala víc autentickou, zapsala by se nejspíš výrazněji, hlouběji. Ale vtip je v tom, že v důsledku vlastně není povrchní a pokud si to samé dokáže přiznat i její divák, tehdy nebude zklamán. A kdo ví, třeba mu i něco dojde, dřív, než bude úplně pozdě. I když Steve Carell zůstane asi navždycky 40 let panic, tady se mu podařilo odpanit nadsázku vkusně a galantně. Někdy se prostě nemusíš smát, stačí, když se usměješ a pochopíš. [final rate: 75%] ()
Totálně americky přehnané, jenže herci tuhle shitku táhnou o pět levelů výš, než ve skutečnosti je. Pokud by zde nehrál Gosling a Carell, tak je to trochu více za uši přitažená Rosamunde Píčer a její německé hovnoromance. Takhle je to nereálná blbost, která je nesmírně zábavná a vtipná. Jen se tvůrci opět nemuseli tak okatě postavovat za ženský pohled (já tě můžu podvést s kolegou, ty idiote, táto od mojí rodiny, ale jakmile ti jasně řeknu, že chci rozvod, vykopnu tě z tvýho baráku a ty budeš píchat jiný, tak jsi morální nula a nebudu tě už chtít nikdy ani slyšet) ..... 80% ()
"Pomůžu ti znovu objevit tvé mužství. Nemáš tušení, kde jsi ho mohl ztratit?" Ukončit poklidnej vztah, trvající celý jedno čtvrtstoletí, žádostí o rozvod, považuju za poněkud unáhlenej krok. Zvlášť, když žena nemá v kalhotkách ukrytou adekvátní náhradu za otce svých dětí a muž po žádný svobodě netouží. Tuto hru rozehrála dvojice Carell - Moore a není to špatná hra, ale oproti jejich unavenýmu vztahu je divoká chemie dua Gosling - Stone úplně jiná liga. Oni jsou pro mne tím neodolatelně zábavným, zatímco vztah rodičů je příliš reálnej a první dětská láska ve mně spíše vyvolává matný vzpomínky na první mokrej sen. Takže díky Davide Lindhagene za to, že jsi svým koitem zadělal na tuhle story, protože já jsem se bavil velmi dobře a tys to schytal dle svých zásluh. ()
Hřejivost, maloměštáctví, nevěry, falešné rodinné hodnoty a klišé- a samozřejmě všechny postavy dokonale propleteny v jeden uzel, třebaže Los Angeles není zrovna Dolní Lhota. Vlastně by to mohl být vlezlý český film od Hřebejka nebo Vejdělka, nebýt o třídu lepších herců a o dvě třídy lepších dialogů. Btw. koncept wingmana byl mnohem lépe využit třeba v Hitchovi. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (34)
- Tržby ze severoamerických kin byly 84,4 milionu dolarů, součet těch celosvětových 145,1 mil. (NIRO)
- Meno „David Lindhagen“ bolo vyslovené 19-krát. (Pat.Ko)
- Použiť "zdvíhačku" z filmu Hriešny tanec (1987) bol nápad Ryana Goslinga (Jacob), ktorý sa v mladosti venoval baletu. Emma Stone (Hannah) už takým sebavedomým neoplývala a bála sa, že spadne. (Trip)
Reklama