Režie:
David FincherScénář:
Jim UhlsKamera:
Jeff CronenwethHudba:
The Dust BrothersHrají:
Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Jared Leto, Zach Grenier, Holt McCallany, Eion Bailey, Richmond Arquette, David Andrews (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Úředník Jack, který pracuje pro velkou automobilovou firmu jako koordinátor pro stažení výrobků z trhu, už šest měsíců pořádně nespal. Pohybuje se v jakémsi polosnu či polobdění a neví, co dělat. Lékaři, který mu hodlá předepsat cvičení a valeriánské kapky, se svěřuje, že je to skutečné utrpení. Lékař ale odvětí, aby se šel podívat za muži, trpícími rakovinou varlat – ti totiž opravdu trpí. A tak jde Jack na jejich terapeutickou skupinu a jako oni se vyplakává na rameni jednoho z postižených – Boba, ze kterého udělala hormonální léčba po odstranění varlat napůl ženu. Postupně začne navštěvovat i jiné terapeutické skupiny, až se jednou setká s dívkou, Marlou Singerovou,která je stejná podvodnice jako on. Také ona chodí na terapie, přestože jí nic není. Jack soudí, že by si měli skupiny rozdělit a každý chodit jen do těch svých... Na služební cestě se pak v letadle setkává s Tylerem Durdenem, mladíkem, který se živí příležitostnými pracemi – třeba jako číšník na banketech - a hlavně prodává mýdlo. Když po návratu domů Jack zjistí, že jeho byt vyhořel – v důsledku výbuchu – a on nemá kam jít, vzpomene si, že si vzal Tylerovu adresu. A požádá ho, aby mohl bydlet s ním. Tyler žádá jedinou věc: aby mu dal pořádnou ránu. Když to Jack udělá, ihned mu ránu oplatí. A je z toho pěkná rvačka, kterou si oba vlastně pochvalují: hned se cítí lépe. Tyler bydlí v ponurém starém opuštěném domě, v jehož okolí je pusto a prázdno. Mladíci začnou rvačky pořádat pravidelně, a přichází stále více zájemců: vzniká „Klub rváčů“ ... Po nějaké době se objevuje i Marla, která se začne pravidelně a hodně hlasitě milovat s Tylerem, zatímco Jack jen závistivě poslouchá. Do práce chodí stále méně a šéf Chesler se nestačí divit jeho pohmožděninám po rvačkách a nedbalému oblečení. Ozve se policista Stern, který v telefonu naznačuje, že výbuch v jeho bytě někdo vyvolal úmyslně ... (TV Prima)
(více)Videa (3)
Recenze (1 970)
Vzbudíš se. Někde. Někdy. Na datu nezáleží, den jako den. Celá tvoje zkurvená existence je dopředu nalajnovaná. Systém rozhoduje za tebe. Pak se jednou vzbudíš a řekneš Srát na pravidla. Celej svět na tebe čumí a tobě se to líbí. Jo, líbí se ti to. Jsem Jackovo adrenalinem napumpovaný tělo. Vidíš Fight Club a víš, že v tom nejseš sám. Jsem Jackovy užaslý obličejový svaly. Chceš nakopat pár zmrdů a cítit se okey. Konečně seš nezávislej. Nepotřebuješ peníze. Věci. Lidi. Na tobě záleží. Pak se zase vzbudíš. Čumíš na svět. Systém zmizel, tobě se to nelíbí. Najednou. Změna pohledu. Jsem Jackův studenej pot. Vidíš Fight Club. Jackovy obličejový svaly sou pořád užaslý. ()
Znechuceni nad konzumní společností, potřebou nepotřebného a ztracených nadějí, jsou dva nebo jeden ?!. Temná i komediální atmosféra podbarvena dobře vybranou hudbou. Film, který si bere na paškál nejen IKEU, ale celou společnost. Místy, až přehnané, hlavně ke konci film nabírá zajímavého spádu, který mohl být řešen o něco lépe, ovšem atmosféra je vykreslena bravurně a pointa filmu je bezvadná. Téměř samá chvála. Ending Song. 85% ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Fincherova perfektně schizofrenní jízda - a jako vždy s dokonalou kamerou. "Nesmělý" Edward Norton a všehoschopný Brad Pitt tvoří dokonalou dvojici, která dokáže ukojit všechny podprahové tužby - sex, násilí a ničení. Také Helena Bonham Carter svým vzhledem i projevem skvěle zapadala do stylově neudržovaného domu na předměstí, kde je sídlo projektu Likvidace. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2667-klub-rvacu/videa/ ()
Nejde o stejně smělou anarchii, jakou je vlepování pornografických políček do dětských filmů, ale přesto se mi líbí, jak Fincher pod záštitou velkého studia a s použitím reklamní estetiky nachcal líbivému světu komerce do tváře. Klub rváčů je vším možným, jenom ne filmem příjemným a uživatelsky přístupným. Alespoň na imaginární rovině nás vystavuje stejnému nepohodlí, do jakého je ze svého zaprdněného konformismu vtažen Jack. Realita Klubu rváčů je realitou nadopovanou steroidy. Intenzita některých scén se přenáší z předkamerového prostoru na samotný filmový aparát (obraz třesoucí se, jako kdyby chtěl filmový pás vyskočit z kamery). Nepřirozené CGI kamerové průlety od mikrodetailu k polocelku na jeden zátah vyvolávají pocit nevolnosti, okatě předváděná (a přesto jen zdánlivá) kontrola vypravěče nad příběhem ztěžuje naše skládání soudržné zápletky, neboť od hlavní linie je neustále někam odskakováno, případně se velké časové úseky přeskakují. Forma filmu se podobá životnímu postoji protagonisty – destrukce, nikoli konstrukce. Poselství Klubu rváčů už sice dnes, kdy se nihilismus a ironický odstup společnosti posunul o kus dál, nerezonuje tak silně jako na přelomu tisíciletí, ale otázky, které kniha a film kladou – například co v postmoderním světě zanikajících tradičních hodnot znamená být mužem (neboť nerovný zápas protagonista ve skutečnosti nevede se společností, ale se svým hypermaskulinním já) – mají stále dostačující relevanci. Za originální lze z hlediska gender studies považovat především fakt, že moc rváčů není reprezentována penězi, majetkem či politickým vlivem, ale jejich vlastními a zranitelnými těly, která s celým svým životem dávají všanc. Tělesnost je tak zbavena svých tradičních sexuálních a převážně feminních konotací. V ohrožení jsou muži, resp. samotný koncept maskulinity. 85% Zajímavé komentáře: kiddo, choze, RAPIDUS, Triple H, Olivier, ANTI-frog, Tatannka ()
Jsme průměrný děti historie. Lidi, který jsou k ničemu. Nezažili jsme válku, velkou depresi. Naše válka je duchovní válka. Naše deprese je náš život. Byli jsme televizí vychovaný k víře, že jednou se z nás stanou milionáři, filmoví bozi nebo rockový hvězdy, ale kdepak... my si to uvědomujeme... a začínáme bejt dost vzteklí...... KULT a iné slová sú viacmenej zbytočné. Perfektná myšlienka, parádna atmosféra a pocit, že s nami Fincher poriadne vyjebal. Jeden z najlepších filmov čo som kedy videl..... Seznámili jsme se ve velice zvláštním období mého života. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (132)
- Když má Tyler (Brad Pitt) proslov v Klubu rváčů, kde zmiňuje rockové hvězdy, tak se dívá přímo na Jareda Leta (Angel Face) – frontmana skupiny 30 Seconds to Mars. (necisty)
- Termín "papírová ulice" je používán pro ulice, které byly navrženy městskými inženýry, ale ještě nedošlo k jejich realizaci či stavbě. Občas se nějaká "papírová ulice" omylem dostane do seznamu ulic, ačkoli v reálu ještě neexistuje. (Ai.ma)
- Telefonní číslo Marly Singer (Helena Bonham Carter) je 555-0134, tedy to samé, které měl Teddy (Joe Pantoliano) ve filmu Memento (2000). Je to také stejné číslo pro hongkongskou restauraci ve Špionka Harriet (1996) a číslo Eddieho Aldena (Hugh Jackman) v Animální přitažlivosti (2001). (Ai.ma)
Reklama