Reklama

Reklama

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 087)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Kdyby se Haggis rozhodl zremakovat v celovečerní podobě našeho Krtečka, tak by se mu to jistojistě důstojně podařilo. To však nic nemění na tom, že by se měl spíše vrátit k vlastní tvorbě, což mu jde ještě o něco lépe. Russell jako milující tatík, transformující se do plánovacího génia, hnaného pomstou systému ukazuje zase něco nového ze svého herectví a opět jsem mu všechno sežral i s navijákem. Narozdíl od Elizabeth Banks, rodinné scénky jsem jí ještě uvěřil, ve vězení a v autě už tak přesvědčivá nebyla, podobné žánry asi nejsou jejím šálkem čaje. Tohle však perfektně vyvážil Liam Neeson, který od teď snad všude bude hrát postavu z 96 hodin. Překvapila mě realita, provázející celý film (závěr s detektivem se snad mohl vypustit), proto mi do očí bije scéna, kdy se Elizabeth rozhodne v plné rychlosti vyzkoušet kvalitu asfaltu americké výroby, nebýt tohohle zaváhání a dovětku s detektivem, dávám plné hodnocení, takhle těch 4 a půl zaokrouhluji dolů. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ale áno, Minkovi sa toto páčilo. Originál som ešte nevidel (napravím), ale pokiaľ je čo vylepšovať, tak prečo nie. Navyše Haggis je ten typ puntičkárskeho režiséra, ktorý si sám napíše scenár, takže s prehľadom a spokojne si kočíruje svoj vlastný koč, ktorý drží pevne v rukách. Herecká chémia stopercentná, napätie graduje každou minútou, zvraty fungovali na jednotku a miestami som naozaj netušil ako sa to celé skončí a vždy to bolo naopak a vždy to dávalo zmysel. V celkovom dojme ma trošku ma brzdila dĺžka - mohlo to byť trošku kratšie a svižnejšie. 85%. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis přesně ví, kde chce diváka mít. Nevím proč, ale o jednoduchém, ale zatraceně poctivém dramatu, jsem si dopředu nic nezjišťoval. O to víc jsem byl pak mile překvapený. Russell Crowe se tu navýsost dobře pere s postavou odhodlaného taťuldy, který své chybějící hrdinské schopnosti (příjemně funkční změna) dorovnává právě onou vůlí a tahem na bránu. Coby středoškolský učitel se po svém vyrovnává s tím, že malého synka bude vychovávat sám, bez za vraždu odsouzené manželky. Remake francouzského snímku Nevinná z roku 2008 se nemá za co stydět. Ba naopak. Haggis, ač už tu jakkoliv kalkuluje, dávkuje neuvěřitelně silné scény (nehoda s paklíčem, pohrávání si s vinou manželky, loučení s otcem – mimochodem vynikající Brian Dennehy), Crowe doslova nutí diváka, aby se ztotožňoval s tím, co dělá, ač je to v rozporu se všemi pravidly. Hra je to nesmírně vzrušující, a někdy od dob Valkýry jsem neviděl v jednotlivých scénách tolik napětí (naštěstí i po samotném útěku – protože utéct je jedna věc, druhá je nenechat se okamžitě chytit, že?)!! K dobru věci je také to, že se Haggis vyhýbá nějakým melodramatickým scénám přímo z cel vězení a vyměřený čas věnuje pouze manželovi-zachránci. Jasně, polopatičnost a typický zaoceánský kýč jsou tu zejména v závěru mnohdy až nepříjemně cítit, ale víc jsem cítil ono odhodlání hlavního hrdiny. A to mi stačilo bohatě!! A světe, div se, Haggis předčil nápaditostí, hravostí i napětím svůj francouzský předobraz!! 4* a kousek.. velká spokojenost!! ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Skvělá akční jízda na inzulinu. Haggis točí autorské filmy - píše k nim scénář a ještě je produkuje. Je vidět, že to má pod palcem a studia ho nenutí ke kompromisům. Tři dny jsou však remakem a to nečekaně vtipným - hlavně ironické rozhovory manželů, které později odlehčují napjatou situaci při návštěvách ve vězení./// Musím konstatovat, že Crowe už se nám definitivně zakulatil, zpáprdovatěl, ale kupodivu mu role skvěle sedí. Naprosto mu věříte jeho oddanost rodině./// Film trochu připomene Na hraně temnoty a Gibsonovo odhodlání získat spravedlnost a co se týče změnu charakteru podobají Tři dny se lehce Ctihodnému občanovi Butlerovi, který se před ničím nezastavil. Taťka John je však spořádaný učitel a dělá mu problém ze zbraně skutečně vystřelit. A spíše než na Dextera si hraje na nevinného otce, co pravidelně chodí se synem na hřiště, ale..:)/// Haggis tentokrát nenabízí vážná témata, drží se spíše hesla „zoufalá situace si žádá zoufalé řešení“. A tak se z filmu stává Prison break. John si na zeď nalepí mapu města, fotky… No však to znáte. U jeho plánování se ale pobavíte, např. když sleduje videa na netu, jak vyrobit zlodějský klíč, kupuje si drogy, jen aby zjistil, kdo mu udělá falešné pasy a hledá s obyčejným digitálem skulinu, jak proniknout do věznice./// Zhruba po hodině se stává film drsným akčňákem, díky čemuž zapomenete na poněkud vlažnou první část. Honička v nemocničních výtazích je výbornou demonstrací skvělé kamery a svižného střihu. Haggins nás nenechá vydechnout ani na chvíli - až si totiž budete myslet, že je klid, způsobí vám menší infarkt myokardu. A když to vypadá, že film už končí, přichází další drama na letišti. Crowe podává nadstandardní výkon, takže bez újmy přetrpíte nasládlé scény. A místy se do toho možná tak ponoříte, takže až někdy na ulici uvidíte Prius, popřemýšlíte, čí asi tak je:). Škoda, že Neeson nedostal víc prostoru. Potěšila mě A. Hindsová (bachařka z Prison breaku, uklízečka z Weeds), která dokázala, že umí i vážné role./// Tři dny zbývají ke svobodě Lary. Není to však film, kde by čas nemilosrdně odpočítávaly hodiny. Na ně se možná v první části podíváte vy, protože Haggis předkládá poměrně rozvláčný scénář a pomalé tempo, nahrává tomu i jemná Elfmanova hudba. Potom si režisér však uvědomí, co chce, a přepne do akčního módu a vy se připoutejte, ať při té jízdě nevyletíte ven! ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Stará škola. Trochu možná nadsadím, ale vážně se mi to líbilo. Russel rulez. Skvělý nápad a zručné provedení dělá z téhle žánrovky skvělou podívanou, při které fandíte hlavnímu hrdinovi až za hrob. Crowe je příjemně civilní a dokonce mi připomínal jednoho chlapíka co znám tak hodně až to bylo divné. Cameo Liama Neesona potěsilo a Olivia Wilde byla úžasná jako vždy. A Elfman hudbu zase jednou neodflákl. Palec nahoru. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Haggis o dôvode, prečo prebral tento film: "Vždy som chcel urobiť malý triler. Vždy som miloval filmy ako Tri dni kondora, tie romantické trilery... Je to krásny, ľahký, 90-minútový film, francúzsky film." (Arsenal83)
  • Vo svojej triede John (Russel Crowe) diskutuje o "Don Quijotovi", v čom je určitá paralela. Rovnako ako John, aj Don Quijote je posadnutý záchranou svojej životnej lásky. (Arsenal83)
  • Haggis založil hlavnú postavu na sebe: "Len som si sadol a povedal: Ak by som mal z väzenia vytrhnúť ženu, ktorú milujem, ako by som to urobil? Nuž, išiel by som na internet, to je prvá vec, ktorú robím. Googlil by som - Ako sa dostať z väzenia. Ako sa vlámať do auta. A takto by som pokračoval." (Arsenal83)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama