Reklama

Reklama

Pětice přátel si pronajme byt k prožívání vzrušujících schůzek. Teď tu leží mrtvola a loft se mění na místo, kde je víc otázek než odpovědí. Kdo je oběť? Vědí o sobě všechno? Věděl někdo o jejich dohodě? Ale hlavně - kdo je vrah?
Film, ke kterému napsal scénář Bart De Pauw a hudbu složil Wolfram de Marco, zlomil v roce 2009 v Belgii rekord návštěvnosti domácí produkce. (Fr)

(více)

Recenze (135)

Othello 

všechny recenze uživatele

Prní půlku jsem byl z filmu celkem nejistý, ale právě poté to začalo všechno nádherně zapadat. Za velký klad považuji vykreslení spletí vztahů a motivací postav sic pomalým, ale o to uvěřitelnějším způsobem. Zkrátka jde o to, celý film sbírat proslovy hrdinů, jejich pohledy, utvářet si jejich profil a dle toho odhadovat pointu (která není špatná). Co je zajímavé, tak to je pětice hlavních postav. možné SPOILERY. Sic se film bohužel neobešel bez klasického kladného hrdiny (akorát ho dlouho tají), tak charakterové srovnání zbytku je zajímavé. První je architekt, intelektuál, muž nemnoha slov s příjemnou vizáží, ze kterého se nakonec vyklube parádní svině. Druhý je impulsivní kokainista, starající se o svoji sestru, kterej mlátí ženský a je to vrah. Třetí je politováníhodný voyer, který místo zdvořilého podvádění ženy všechny natáčí a skladuje v soukromé DVD knihovničce. Jo a je to taky vrah. Poslední je alkoholik, kterej za nic nemůže, protože je alkoholik. V průběhu filmu se s nim rozejde žena, ale na konci jsou už zase spolu. Co je tedy vlastně zlo? Vražda? Neúmyslná vražda? Pokus o vraždu? Ošukání všech holek, ke kterým mají vaši přátele vztah? Tápete dobře a tedy se jedná o další film, ve kterém vlastní morálně etický zákon je divákovi přikládán nad zákony veškeré společnosti.Škoda jen, že film má až moc konců a jeden horší než druhej. A vyznávání citů byla jaksi nepatřičné v oněch předesignovaných chladných interiérech, kde se podle mě dá fakt maximálně vraždit a minimálně něco cítit. -) ()

Dont 

všechny recenze uživatele

Z hlediska napětí precizně vystavěný thriller plný nejrůznějších zvratů a nečekaných odhalení. Těžko odhadovat dopředu další vývoj, společně s neokoukanými tvářemi a solidním scénářem jsou to nejvýraznější pozitiva. Jediné, co mi moc nesedělo, byl podivně vykonstruovaný vztah pěti kamarádů, kteří měli alespoň na první pohled pramálo společného na to, aby využívali společný loft na zálety. ()

Reklama

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca thrillerová práca, ktorá si vystačí s konverzačnými scénami a flashbackovou štruktúrou, ale dynamickou réžiou, stiesňujúcou de Marcovou hudbou a presne hrajúcimi hercami to predáva bez najmenšieho zaváhania. Dokonca ani s neustále sa kopiacimi zvratmi nestráca pôdu pod nohami a aj z retrospektívneho hľadiska dávajú kľúčové udalosti zmysel. Potešujúce je, že to platí aj o záverečnej pointe, ktorá nemá ako skaziť celkový dojem. Niet divu, že film s tak atraktívnou témou trhal v Belgicku rekordy návštevnosti. Vzhľadom k jeho kvalitám ani nie je dôvod mu to nepriať. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobrý konverzační thriller, jehož rozuzlení určitě jen tak neprokouknete. Těch zvratů je tam ale na můj vkus možná až moc. Navíc jdou tak rychle za sebou, že člověk ani nemá čas si při sledování stíhat ujasňovat, nakolik aktuálně platná interpretace událostí dává nebo nedává smysl, natož pak se třeba pokoušet tvořit interpretaci vlastní. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsi krasny dokaz toho, preco sa vyhybam polskym kravinam /Noz w wodze ci ja sa ten hnoj vlastne volal/ a preco som mylovnikom kvalitnej europskej - mimopolskej - filmarskej produkcie. Ci uz ide o cinema espagna, cinema italiano, british cinema, cinema francais, no a tentokrat prislo na Belgicko. Sympaticka flamska konzervacka nielen o jednej mrtvole v akomsi byte. 86 % ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Film se stal ve své době nejnavštěvovanějším snímkem v belgické historii. Navštívilo ho tehdy 1 186 000 diváků, čož bylo o přibližně sto tisíc více než návštěvníků snímku Koko Flanel (1990), který rekord stanovil. (Othello)
  • V jedné ze scén je možné všimnout si tuby s červenými a bílými léky. Tyto barvy jsou poznávacím znakem týmu FC Antwerp, jehož je režisér fanouškem. (Othello)

Reklama

Reklama