Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Spíš nic než moc. Švýcarské vesmírné drama s prvky thrilleru. Velmi minimalistické, velmi pomalé a s velmi okoukaným tématem. Povedla se atmosféra a potěšila soudnost autorů, kteří si evidentně uvědomovali přiškrcený rozpočet a nepouštěli se do žádných náhražkových digitálních hloupostí. Pomalý způsob vyprávění mi většinou nevadí, má-li smysl (měl) a vygraduje-li do něčeho úchvatného (nevygradoval). Pointu jsem uhodl velmi rychle a už jen čekal jakým způsobem se s ní Náklad popere. A bohužel přinesl jen extrahovaný matrix. Lehce zklamaná trojka. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Mazlik4 

všechny recenze uživatele

Musím zaspojlerovat, poněvadž spousta lidí koukám vůbec nepochopila oč v příběhu kráčí ... Zkrátka v roce 2275 se na Zeli nedá žít. Lidé odlétají na čerstvou planetu RHEA. My od začátku sledujeme cestu nákladní lodi, vezoucí materiál k dokončení vesmírné stanice. Dvě zdánlivě nesouvisející věci se propojí po té co posádka zjistí, že vysněná planeta RHEA, je pouhou simulací (na kterou je v metrixáckém stylu připojen každý kdo opustil zemi). Dále zjistíte, že naše nákladní loď neveze materiál, ale další spící kolonisty. Cílová stanice je pak místem, kde jsou spící lidé uskladněni (jakýsi Matrix ve vesmíru). Dva hl. klaďasové se proto rozhodnu celé tajemství zveřejnit. Co říct víc? I přes krkolomné vyprávění, nesympatické herce, "libozvučnou" němčinu, podprůměrnou techniku a režii, ... zde máme v celku originální a díky hororové atmosféře (hlavně na začátku) příjemně koukatelné sci-fi. ()

Reklama

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tak, je to jako hodně dlouhá vášnivá předehra s líbáním a pak najednou nic. Popis vás naláká na hustou atmošku velké nákladní lodi, kde se drží po jednom hlídka. Jasně, že v těch kontejnerech bude něco děsivýho a chce to ven. Minimálně sežrat hlídku, jak bych to tak viděl. A začátek tomu i napovídá. Jenže když už se to začne pomalu rozhoupávat, tak najednou předehra končí a o to co je v kontejnerech a kam a proč se to převáží se dostává na druhou kolej a řeší se podle mě absolutně nelogický věci. Jaký? Nebudu spoilerovat, ale mě byly úplně u prdele. Bitka mezi "děsivým nákladem " a posádkou by byla zajímavá, jenže se jaksi nekoná. Místo toho nastupuje mysteriozno a co je realita a co simulace a na to sere pes.... ()

alchac 

všechny recenze uživatele

Taková směsice Vetřelce bez vetřelce, Matrixu bez Šmída, Sexmise bez bobrů a buchvíčeho ještě. Čili nikterak invenční, ale kdyby to nebylo zejména ke konci tak maršmelounově přeslazené a současně vizuálně nepřívětivé (a to dílem proto, že se východní gastarbeitři málo činí při kultivaci germánského genofondu a dále též kvůlivá tomu, že i Karel Zeman by se svou technikou zdejší animované triky vytvořil nesrovnatelně lépe), byl by z toho velmi solidní průměr. ()

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Docela zklamání. Nešel jsem do toho s přehnaně velkým očekáváním, ale s příjemným pocitem něčeho ne moc častého a předpokladem trochu jiného sci-fi, neboť pochází z evropské produkce. Dostalo se mi však směsky všech již viděných západních kousků a dost často i čistého vykrádání. Příběh a námět těžká kopie Matrixu, finále mixuje prvky Vetřelce, Matrixu, Sunshine, Zdrojového kódu a bůh ví, čeho ještě. Ale musím Cargu poslat alespoň slabých 50 % za super triky, zvuk a výpravu na kontinentální podmínky a snahu o žánr, co zde není tak častý. Pokud fandíte evropskému filmu, jděte stejně do toho (alespoň jako zajímavost). ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)
  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)

Reklama

Reklama