Reklama

Reklama

Zrození legendy

  • Čína Su qi er (více)
Trailer

VOD (1)

Su Can je generál, který vede vojsko, aby zachránil prince z velké pevnosti nepřátel v horách. Skutečně se mu to povede a na oplátku mu princ slíbí, že ho císař jmenuje guvernérem Hubei. Suův nevlastní bratr Yuan mu závidí, ale Su ho miluje a žádá prince, aby guvernérem ustanovil Yuana. Sám chce odejít z armády, vést rodinný život a usilovat o dokonalost v bojovém umění wushu. Přál by si založit jeho školu. Su dá svůj velký prestižní meč spolubojovníkovi Maovi a řekne Yuanovi o svých plánech. Yuan guvernérství přijímá. O pět let později má Su a jeho žena Ying, Yuanova sestra, chlapce Fenga. Otec varuje Sua, že Yuan se vrací ne proto, aby se setkal s rodinou, ale aby se pomstil. To proto, že před lety Suův otec zabil Yuanova otce, když ten zašel příliš daleko v učení techniky vražedného bojového umění… (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (97)

Ceres 

všechny recenze uživatele

Slušný snímek o stylu "Drunken Fist", ve kterém se objevuje řada znamých jmen (Yeoh, Carradine, Chou). Hlavní hrdina v podání Vincenta Zhao a jeho krásné manželky Zhou Xun nemá větší chybu, záporák je také kvalitní. Problém mám ale s většinou CGI efektů, které jsou někdy hodně laciné (např. detaily při souboji s Bohem Wushu či let ptáka). Další výtku mám k příběhu, neboť sem čekal, že závěr filmu bude právě o jejich souboji, ale nakonec to skončilo bitkou v aréně s přerostlými cizinci a Carradinem, ne že bych se nebavil, ale vadilo mi to. Celkově dobrý snímek, který vnáší i zajímavé prvky (jako např. s Bohem Wushu), poskytuje dobrou zábavu a mojí oblíbenkyni Zhou Xun, ale v porovnání životopisu slavných legend bojových umění je film s Jetem-Li, Fearless, úplně někde jinde. Dobrá zábava, a proto i dobré hodnocení. 55 % ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Obžérsky opulentní spektákl jakoby představoval tři filmy scuknuté do jednoho. Pomyslně lze takto film přirovnat k amerického sestřihu "Shogun Assassin", kde z původních dvou filmů byly vynechány dějové pasáže a naopak zachovány veškeré souboje, což ve výsledku dávalo vágně propojenou koláž atrakcí. Stejně tak zde v každé třetině filmu diváci dostanou stejnou porci soubojů jako v jiných hongkongských/čínských celovečerních bojových filmech posledních let. Co do příběhu je "True Legend" na první pohled hloupoučká fantasy oslavující patriarchální hodnoty, ale z hlediska bojových scén představuje vrchol soudobých wire-fu filmů. Yuen má ohromný cit pro tempo a to, co bude fungovat na kameru, takže díky tomu spektakulární bitky nepůsobí uměle a nezáživně jako v jiných dráty prošpikovaných eskapádách typu tristního "Fatal Move". Snímek sice v kontextu dnešních trendů vyznívá jako absurdita, ale na druhou stranu se ani nesnaží jít stejnou cestou. Naopak se obrací k tradici efektně akrobatických fantaskních báchorek jako "Evil Cult" či "A Warriors Tragedy". Právě v tom spočívá jeho osobitost a přitažlivost. Navíc lze zdejší míru schematičnosti, která dosahuje až karikaturní rozměry, chápat jako nadsazenou reflexi zákonitostí bojových filmů. Ostatně ne náhodou je film pojatý jako kapitola z fiktivní knihy Letopisy o mistrech bojových umění a pojednává o údajném zakladateli stylu opilá pěst. V tomto ohledu pak i vyprávění dává smysl jako skrumáž všech nabízejících se klišé z životopisů velkých bojovníků - od historického rámce, přes tréninkové montáže až po boj proti monstrózně gigantickým cizincům. ()

Reklama

imf 

všechny recenze uživatele

Scénář jak od Tsui Harka (toho novodobého), digitální (dokonce 3D) guláš jak ve Storm Riders a snaha něco sdělit prostřednictvím na sebe vršených akčních scén, které jsou tu bez ladu a skladu poskládány tak hustě, až vás začnou otravovat. Upřímně, hrdinové stráví ve vzduchu víc času než na zemi a běžná konverzace tu nemá místo - buď se tu řve (před bojem) nebo heká (při boji). Vysoký podíl bojových pasáží ale zachraňuje Pingovi alespoň trochu krk. Osobně mám pocit, že by v momentální formě neurežíroval ani reklamu na žužu, ale cit pro choreografii mu zůstal a pár dobrých nápadů se taky najde (brnění našité přímo do těla). Věčná škoda, že těch špatných je o tolik víc a někdo je do scénáře pouští pod tlakem. Jsou to vlastně tři braky v jednom, navzájem se překřikující a hlásící se o slovo... příběh o pomstě, národní hrdosti a mravní čistotě, přičemž všechny složky se snaží mít svůj vlastní dějový oblouk, skřípavě narážejíc do těch ostatních. S ovladačem v ruce je to hezká procházka po spíše čínských než hongkongských filmových dějinách, okořeněná úchvatným comebackem Chiu Man Cheuka... ale jako epický celovečerák? Dokonalý overkill, který chce mít od všeho trochu jako děcko při první návštěvě cukrárny. Záleží jen na vás, kolik sladkého snesete. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Vždy jsi hledal důstojného protivníka !! A teď máš dva, Jüana a sebe.." Hravě bizarní a nesmírně sebe(a zejména žánru)reflexivní hybrid představující dlouho očekávaný režisérský návrat mistra hongkongské akční choreografie Yuena Woo Pinga, který proslul svojí prací na bojových sekvencích přelomových filmů jako Tygr a drak, trilogie Matrix či obou dílů Tarantinova eposu Kill Bill, snad ani nesměl zklamat.. Jakkoli Yuenův nový film lze skutečně vnímat pouze jako schematickou nesoudržnou pastiš či zjevnou poctu, v níž Yuen jen spojuje motivy proslulých filmů své předchozí kariéry s prvky, které charakterizují soudobou hongkongskou produkci, když svoji na první pohled absurdní fantasy dělí Yuen na epizody, které vyzdvihují a adorují vždy určitý z ikonických prvků hongkongských bojových filmů, kdy v první části na diváka čekají davové bojové sekvence za výrazného užití drátů, jako například ve snímku Tygr a drak, v dalších opilé kung-fu ala legendární Mistrův syn, jenž proslavil jedninečného Jackieho Chana, digitálními efekty dotvářené souboje, jako vystřižené z hitů jako Kung-fu mela či již zmiňovaný Matrix, či třeba arénový střet s hromotluky ze Západu ve stylu Ip Man 2.. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

11.9.2010 ~ Počátek příběhu o opilém mistru. Možná kdybych tohle věděl dřív a nedozvídal jsem se to až na konci filmu, nepřipadal by mi film i postava tak imbecilní. Bohužel, o tyhle asijské legendy se nijak nezajímám, takže pro mě byl film nudný, neplánovaně úsměvný a hloupý díky chování hlavní postavy. ~ Hlavní postavou je zde Su, tou dobou generál nějaké armády, který spolu se svými vojáky zachrání život princi. Trnem v oku je jeho nevlastnímu "bratru", kterého s jeho sestrou přijal do rodiny otec Su, který otce obou sourozenců zabil (protože byl zlý, proto). Su si do rodiny přibranou holčičku zamiloval a posléze si ji vzal. Jeho nevlastní bratr mu ale stále závidí úspěchy a štěstí a nenávidí nového otce za zabití toho pravého. Su zanedlouho odchází z armády a chce žit klidný život se svojí ženou a malým synem. ~ Po nějaké době se ovšem domů vrací nevlastní bratr a syn, otce Su zabíjí, bere si s sebou svoji sestru a jejího a Suova malého syna a odjíždí. Su jede za ním, pokopají se, Su končí v řece, jeho žena skáče za ním a jejich syn zůstává se zlounem. Su i jeho žena přežijí, Su je ale raněn, jeho žena ho táhne přes půl země, aby narazila na bylinkářku, která Sua zachrání a odchází. Su, poražen a raněn, trpí tím, že nemůže zachránit syna, pomstít se a že je úplně k ničemu. Jako správný chlap, vděčný manželce za záchranu a její oběť a snažící se co nejdříve získat syna zpět, všechno řeší chlastem. Tím deptá manželku, pro kterou je jedinou nadějí, která se před jejíma očima uchlastává a blázní. ~ Ve chvíli, kdy se Su konečně zase probere a přestane ožralý a pomatený skákat po loukách, zjišťuje, že naň hodila manželka bobek a šla za svým synem sama, Zlý bratr je z toho na větvi, protože nechce být sám. Su je z toho ale taky na větvi a jde si pro manželku a syna. Zlý bratr ale nechává svoji sestru za živa pohřbít jako záruku toho, že on sám ví, kde je, a tudíž že ho Su nezabije. Pro Sua je ale i přes nářek syna přednější pomsta, zlého bratra zabijí a od umírající stráže se dozvídá, kde je pohřbena jeho žena. Tu už ale nachází mrtvou. Na krku mu tak zůstává malý syn. Papínek jedna radost. ~ Jako správný chlap, který musí zaopatřit syna a vyrovnat se se ztrátou milované, všechno řeší chlastem. Starat se tak o něj musí jeho malý syn. A tak putují a putují až doputují kamsi, kde v aréně zlí zápaďáci evropští zabíjí pro pobavení čínské bojovníky. Su se tu potkává se starým známým z armády, který v aréně chce nakopat zadek zlým evropanům. Když mu jde o krk, snaží se ho ochránit malý Suův syn a když jde jemu o krk, Su se zase probudí k životu a tak vzniká legenda o opilém mistru. ~ Pitomost. Blbec, který myslí jen na sebe a všechno utápí v chlastu má být nějakým legendárním mistrem? Umění zlého bratra k smíchu, chování hlavní postavy na facku, chování jeho manželky více méně taky (ta je oddanější než pes), závěrečná protievropská bitka pitomá úplně, stejně jako ta z Yip Mana 2. Tohle ne, takhle si tedy čínský kung-fu poeticko-historický film absolutně nepředstavuji. Koncentrovaná nuda prokládaná bitkami natolik nezajímavými, že zase zíííív. ~ Proč k nám z Asie lezou jenom takovéhle hlouposti, to tam nic jiného nenatáčí? Ale samozřejmě že ano. Tohle je ale si víc cool. Tohle bohužel spíš k pláči (bůůůů...). () (méně) (více)

Galerie (50)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama