Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro lásku většinou obětujeme více, než jsme původně chtěli… Film A. Sedláčkové je vzdáleně inspirovaný skutečnými událostmi, historii vztahu dvou nevlastních sourozenců a jejich marného boje proti vzájemné osudové lásce. Jako dospívající děti je na život a na smrt spojilo tajemství smrti otce, na které měli oba svůj díl viny. Z obyčejně lidské, hluboké a pochopitelné sourozenecké lásky se pak roztočí spirála citů až k psychické závislosti, proměněné ve stravující chorobný vztah. Tento vztah je „prokletý“ a nedovoluje jim žít ani spolu, ani bez sebe a zákonitě vrcholí záhubou obou. Hlavní postavy Jany a Miroslava napsala autorka pro I. Chýlkovou a K. Rodena. Jejich o dvacet let mladší představitele pak nalezla režisérka v M. Hilmerové a V. Škultétym. Snímek byl natáčen v Jaroměři a v Poličce, rodišti Bohuslava Martinů, jehož hudba ve filmu hraje velkou úlohu. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Sourozeneckou závislost s výborným prolínám minulého a přítomného děje drží v mém hodnocení hlavně závěr, který nakonec jednoznačně rozhodl, ale i lehký humor. Film plný hledání, ženského chtíče, obětování se i zrady. Dvojice Roden Chýlková perfektní. S dvojicí Hilmerová Škultéty je to trošku horší, ovšem podobnost herců je skoro dokonalá. Režie slušná, nenucená a chvílemi opravdu překvapí. Na novodobé poměry českého filmu, je tento snímek výjimečný. ()

rodo 

všechny recenze uživatele

Rodenův herecký koncert, který si i v podstatě sám oddirigoval. Z českých filmů poslední doby patří Oběti a vrazi k tomu lepšímu, co u nás bylo natočeno. Příběh je odvyprávěn pomocí flashbacků velmi chytře, ale bohužel vygraduje k očekávanému konci. Přesto se ale jedná, i přes prkenného Škultétyho, který se svému staršímu já v podání Karla Rodena nemůže rovnat, o velmi zdařilý film. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

So žiadnou osobou z tohto filmu by som sa nikdy nechcel stretnúť. Jeden z viacerých českých pokusov o psychologický art, ktorý je príliš vyumelkovaný na to, aby sa za art mohol vydávať. Dialogy sú na hrane uveritelnosti a tým pádom neverím ani tomu, že takéto postavy by mohli reálne existovať. Oni by mohli, ale to by musel byť film nakrútený iným spôsobom. Film má svoje svetlé momenty, svojim spôsobom sa jedná o sympatický pokus, ale cítiť z neho pachuť akejsi autorskej chcenosti, ktorú nedokáže Sedláčková zakryť. Ani prechody medzi minulosťou a prítomnosťou nie sú zvládnuté bez problémov, nedodržujú totiž žiaden časový rytmus, proste ak sa prechod chodí, tak tam je a je jedno, že raz po pár minútach a potom zase po pár sekundách. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Jak mám Rodena rád, tak v tomhle filmu teda asi ne. Respektive on je tam to jediný, co by mě tak mohlo zajímat. Je tam podle mě plno nejasností a není mi třeba jasný, proč šla na potrat kvůli tomu, že z děcka bude kripl, když to byli nevlastní sourozenci. Některý scény mi přišly zbytečně vykonstruované a umělé. A ty jejich mladší klony se mi tam nelíbily vůbec. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Naprostý souhlas s tím, co tady přede mnou napsala KevSpa. Karel Roden dokáže opravdu zahrát snad kohokoliv, jeho herecký rejstřík je na to dost bohatý a rozsáhlý. Horší už je to s ostatními. Chýlková s Hilmerovou byly poněkud nepřesvědčivé a Škultéty působil tak nějak mdle. Stejně tak mdle na mne zapůsobily i scénář a režie. Andrea Sedláčková je bohužel podle mne málo zkušená na to, aby dokázala natočit kvalitní film podle slabšího scénáře, proto je výsledek takový, jaký je. Ale díky námětu a Rodenovi je to alespoň za 3. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v Poličce, Jaroměři či na nádraží v Kladně. (M.B)
  • Inspirací k natočení filmu byla skutečná událost. (M.B)
  • Andrea Sedláčková napsala scénář přímo pro Karla Rodena a Ivanu Chýlkovou. (rakovnik)

Reklama

Reklama